

Jan Plecháč nemá za cíl tvořit hodně věcí a „zaneřádit svět dalším čurbesem“, jak říká. Místo toho má „jemné síto, jímž propadne jen málo věcí“.


„Skláři jsou sveřepí lidé, kteří si k sobě jen tak někoho nepustí. Ale když vidí, že s nimi sdílíte stejné hodnoty, přijmou vás,“ říká designér.


Jan Plecháč, kolekce Abyss pro Moser.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, stoly Balance of Beauty.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Circle pro Cappellini.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Neverending Glory pro Lasvit.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Neverending Glory pro Lasvit.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Zinc Cabinets, pro Spazio Rossana Orlandi.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, To Be Concrete Mirror, pro Mint Gallery.


Jan Plecháč, Wire S Chair pro Kubikoff, parafráze na Panton Chair.


Jan Plecháč, Pinea pro Moser.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Polygons pro Lasvit.


Jan Plecháč, motorka Vášeň.


Jan Plecháč, motorka Vášeň.


Jan Plecháč, Microcosmos pro Moser.


Jan Plecháč, Era pro Moser.


Jan Plecháč, Dotty pro Moser.


Jan Plecháč, Dotty pro Moser.


Jan Plecháč, Icons - parafráze na slavné designové kousky.


Jan Plecháč, Icons - parafráze na slavné designové kousky.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Moulds pro Lasvit.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Ondulé.


Jan Plecháč, St. Polymére.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stavebnice 02.


Jan Plecháč, Harmonic pro Moser.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stick System, pro Menu A/S.


Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stick System, pro Menu A/S.


Jan Plecháč jako Grand designér roku 2023 v soutěži Czech Grand Design.


Rytiny na skle mu dřív nic neříkaly, ale za pár let, co tvoří kolekce na Tchaj-wan, kde se jede čistě na rytinách, k nim získal hluboký respekt.


Jan Plecháč se snaží i ve sklárně udržovat „pohodindu“.
18/30

