

RAKOUSKO: Podtitulem rakouského pavilonu je „Composing the Future“ (v překladu Skládat budoucnost). Využívá hudbu jako metaforu světového společenství, v němž člověk, příroda a technika vytvářejí harmonický tón. Autorem je Johann Moser ze studia BWM Designers & Architects.


KUVAJT: Za výraznou siluetou okřídleného kuvajtského pavilonu stojí firma LAVA (Laboratory for Visionary Architecture).


NIZOZEMSKO: Plně cirkulární stavba, v jejímž středu sedí velké antropogenní slunce. Symbolizovat má „nový úsvit“, tedy budoucnost posílenou spoluprací a čistou a neomezenou energií. Návštěvníkům mají být uvnitř pavilonu představena nová řešení v oblasti energetického přechodu. Pavilon navrhl amsterdamský tým RAU Architects.


FRANCIE: Francouzský pavilon od studia Coldefy má být „oslavou lásky“. Inspiraci našel v japonské legendě o červené niti, která spojuje osudy lidí. Smyčka uvnitř pavilonu propojí umění, vědu a technologie. Inspirovat má k individuálnímu i kolektivnímu zapojení do řešení sociálních a ekologických výzev.


USA: Americký pavilon se skládá ze dvou křídel, která spojuje zavěšená průsvitná krychle. V průchodu jsou instalovány dvě LED obrazovky, jež budou promítat obrazy amerických městských i přírodních památek. Za řešením stojí studio Trahan Architects.


PORTUGALSKO: Pavilon navržený renomovaným japonským architektem Kengo Kumou (mimo jiné autor olympijského stadionu v Tokiu) ztělesňuje hluboké a historické spojení Portugalska s oceánem a jeho oddanost k zachování a udržitelnosti mořských zdrojů. Téma je zdůrazněno na celé výstavě, v rámci kulturních a obchodních akcí i u stolů místní restaurace.


ITÁLIE: Za návrhem italského pavilonu stojí tým Mario Cucinella Architects. Nese název „La Città Ideale“. Dřevěná stavba moderně interpretuje renesanční ideál města a zdůrazňuje hodnoty integrace, inkluze a aktivní sociální interakce.


NĚMECKO: Tématem německého pavilonu v Ósace je cirkulární ekonomika, jež se důrazně otiskla i do architektonického řešení. Nabízí průchozí výstavu, která je příkladem toho, jak působivá architektura a městský rozvoj mohou podporovat udržitelnost a cirkularitu.


MAĎARSKO: Architektonický koncept pavilonu byl inspirován přírodními materiály a stavebními postupy, které se vyskytují jak v japonské, tak i maďarské lidové architektuře. Uvnitř slibuje multismyslový zážitek, kde hlavní roli bude hrát společný univerzální jazyk - hudba.


MONAKO: Monacký pavilon nese téma „Take Care of Wonder“ (v překladu Pečovat o zázrak). Za cíl si klade zvýšit povědomí návštěvníků o environmentálních tématech. Součástí pavilonu bude také vinárna s víny kvality Grand Cru a koňaky.


SKANDINÁVIE: Dánsko, Norsko, Švédsko, Finsko a Island spojily síly a v japonské Ósace představí společný „Nordický pavilon“. Design navrhl italský architekt a designér Michele De Lucchi a má evokovat nadčasovost a udržitelné myšlení.


SAÚDSKÁ ARÁBIE: Čerstvě dokončovaný pavilon navrhla špičková britská architektonická kancelář Foster + Partners. Tým Sira Normana Fostera se inspiroval tradičními saúdskými vesnicemi a městečky, cílem bylo přenést jejich atmosféru i do Japonska.


Takto by měl pavilon Saudské Arábie vypadat po dokončení.


IRSKO: Pavilon složený ze tří oválných těles, která se vzájemně prolínají, navrhli irští vládní architekti Úřadu veřejných prací. Pavilon stojí hned u vchodu do areálu vedle prstence Grand Ringu, jehož střecha tvoří zároveň vyhlídkový okruh.


Dřevěný prstenec Grand Ring v japonské Ósace, uvnitř kterého se budou nacházet pavilony jednotlivých zemí.


Konstrukce Grand Ringu, dřevěného prstence obepínajícího celý areál, od architekta Sou Fujimota.


ČESKO: Jak vedle dalších pavilonů obstojí ten český ve tvaru spirály od studia Apropos Architects?


Čerstvě dokončený český pavilon, foto z poloviny března 2025.


Čerstvě dokončený český pavilon, foto z poloviny března 2025 - auditorium.


Čerstvě dokončený český pavilon, foto z poloviny března 2025 - CTP Lounge.


Čerstvě dokončený český pavilon, foto z poloviny března 2025.
7/21

