Škoda Kamiq je velmi nenápadné malé SUV, které je ale za první tři měsíce letošního roku druhým nejprodávanějším autem v Česku po Octavii.
Škoda Kamiq je velmi nenápadné malé SUV, které je ale za první tři měsíce letošního roku druhým nejprodávanějším autem v Česku po Octavii.
Po týdenním testu se oblibě auta vlastně nelze moc divit. Na svou velikost je pro zadní cestující příkladně prostorné, díky vyšší světlé výšce se do auta lépe nasedá, na rozdíl od jiných škodovek navíc nezanevřelo na klasické fyzické ovladače a litrový tříválec pod kapotou je pružný a úsporný zároveň.
Po týdenním testu se oblibě auta vlastně nelze moc divit. Na svou velikost je pro zadní cestující příkladně prostorné, díky vyšší světlé výšce se do auta lépe nasedá, na rozdíl od jiných škodovek navíc nezanevřelo na klasické fyzické ovladače a litrový tříválec pod kapotou je pružný a úsporný zároveň.
Vnější vzhled mohl šokovat při premiéře, dnes už je to auto objevující se na silnicích často. Nic výrazného na tom nezměnil ani loňský facelift upravující spíše detaily.
Vnější vzhled mohl šokovat při premiéře, dnes už je to auto objevující se na silnicích často. Nic výrazného na tom nezměnil ani loňský facelift upravující spíše detaily.
Vnějšímu vzhledu hodně pomáhá i atraktivní oranžová metalíza za 22 300 korun.
Vnějšímu vzhledu hodně pomáhá i atraktivní oranžová metalíza za 22 300 korun.
Nejlevnější Kamiq s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW a manuální převodovkou stojí 479 900 korun.
Nejlevnější Kamiq s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW a manuální převodovkou stojí 479 900 korun.
Testovaná silnější verze s 85 kW začíná na částce o 20 tisíc více a s automatem na 579 900 korunách, ale rovnou ve vyšší výbavě Top Selection. Tu také vidíte, s řadou příplatků, na fotkách.
Testovaná silnější verze s 85 kW začíná na částce o 20 tisíc více a s automatem na 579 900 korunách, ale rovnou ve vyšší výbavě Top Selection. Tu také vidíte, s řadou příplatků, na fotkách.
Vpředu jsou standardně diodová světla, testované auto mělo příplatkové Matrix LED světla za 18 tisíc korun. Svítí skutečně parádně.
Vpředu jsou standardně diodová světla, testované auto mělo příplatkové Matrix LED světla za 18 tisíc korun. Svítí skutečně parádně.
Vrcholná verze zadních LED světel má dynamické blinkry. Vizuálně pak tvoří klasické písmeno C.
Vrcholná verze zadních LED světel má dynamické blinkry. Vizuálně pak tvoří klasické písmeno C.
Kola testované verze měla 17 palců, pro verzi Top Selection se ale dodávají za příplatek 12 500 korun.
Kola testované verze měla 17 palců, pro verzi Top Selection se ale dodávají za příplatek 12 500 korun.
Interiér Kamiqu je příjemně staromilský, už jen tím, že klimatizace má ovládání fyzickými tlačítky. Zpracování je na dobré úrovni, stejně tak použité materiály. Potěší horní část palubní desky z měkčeného plastu i stylový dekor před spolujezdcem.
Interiér Kamiqu je příjemně staromilský, už jen tím, že klimatizace má ovládání fyzickými tlačítky. Zpracování je na dobré úrovni, stejně tak použité materiály. Potěší horní část palubní desky z měkčeného plastu i stylový dekor před spolujezdcem.
Testovaná verze byla vybavená nejvyšším 9,2palcovým infotainmentem s vestavěnou navigací. Reakce na povely by mohly být rychlejší, stejně tak načítání systému po startu bylo občas pomalejší, než je u nových aut zvykem. Orientace v menu je ale intuitivní.
Testovaná verze byla vybavená nejvyšším 9,2palcovým infotainmentem s vestavěnou navigací. Reakce na povely by mohly být rychlejší, stejně tak načítání systému po startu bylo občas pomalejší, než je u nových aut zvykem. Orientace v menu je ale intuitivní.
Zadní parkovací kamera se nabízí standardně až pro vyšší výbavy, jinak je za příplatek. Pokud nesáhnete po akčním stupni 130 let.
Zadní parkovací kamera se nabízí standardně až pro vyšší výbavy, jinak je za příplatek. Pokud nesáhnete po akčním stupni 130 let.
Automatická dvouzónová klimatizace má na rozdíl třeba od Octavie vlastní panel s klasickými tlačítky. Funguje to nesrovnatelně lépe než klikání na displeji.
Automatická dvouzónová klimatizace má na rozdíl třeba od Octavie vlastní panel s klasickými tlačítky. Funguje to nesrovnatelně lépe než klikání na displeji.
Bezdrátové nabíjení telefonu s chlazením je standardem výbavy Top Selection.
Bezdrátové nabíjení telefonu s chlazením je standardem výbavy Top Selection.
Standardně má Kamiq manuální převodovku s pěti nebo šesti stupni, 85kW tříválec a 110kW čtyřválec mají za 40 tisíc možnost zvolit si sedmistupňový dvouspojkový automat. Řadí hladce a příjemně, do úzkých ho dostanete víceméně hlavně ve chvíli, kdy po něm chcete dynamičtější jízdu. Pryč je ale někdejší cukání.
Standardně má Kamiq manuální převodovku s pěti nebo šesti stupni, 85kW tříválec a 110kW čtyřválec mají za 40 tisíc možnost zvolit si sedmistupňový dvouspojkový automat. Řadí hladce a příjemně, do úzkých ho dostanete víceméně hlavně ve chvíli, kdy po něm chcete dynamičtější jízdu. Pryč je ale někdejší cukání.
Automat nabízí také možnost manuálního řazení pádly pod volantem.
Automat nabízí také možnost manuálního řazení pádly pod volantem.
Auto má rovněž klasickou manuální ruční brzdu. Normální auto...
Auto má rovněž klasickou manuální ruční brzdu. Normální auto...
Základní Kamiq má osmipalcový virtuální kokpit "mini". Toto je plnohodnotná verze s deseti palci, dodávaná podle výbavy standardně nebo za příplatek. Budíky jsou výborně čitelné a hlavně je lze konfigurovat do různých podob.
Základní Kamiq má osmipalcový virtuální kokpit "mini". Toto je plnohodnotná verze s deseti palci, dodávaná podle výbavy standardně nebo za příplatek. Budíky jsou výborně čitelné a hlavně je lze konfigurovat do různých podob.
Vypnutí asistentů je otázka několika kliků v menu palubního počítače, případně na displej multimediálního systému.
Vypnutí asistentů je otázka několika kliků v menu palubního počítače, případně na displej multimediálního systému.
Válečky a dvouramenný volant, to jsou u nových škodovek evergreeny.
Válečky a dvouramenný volant, to jsou u nových škodovek evergreeny.
Světla mají klasický otočný ovladač, žádný dotykový sdružený panel.
Světla mají klasický otočný ovladač, žádný dotykový sdružený panel.
Sedadla čalouněná látkou jsou pohodlná a dostatečně dimenzovaná. Vyhřívání je součástí standardní výbavy, stejně jako bederní opěrka.
Sedadla čalouněná látkou jsou pohodlná a dostatečně dimenzovaná. Vyhřívání je součástí standardní výbavy, stejně jako bederní opěrka.
Auto je sice pětimístné, ale vysoký středový tunel, navíc umocněný volitelnou přihrádkou, fakticky znamená, že využitelná jsou plnohodnotně jen čtyři místa.
Auto je sice pětimístné, ale vysoký středový tunel, navíc umocněný volitelnou přihrádkou, fakticky znamená, že využitelná jsou plnohodnotně jen čtyři místa.
Díky tomu, že je Kamiq docela krátký, má kufr objem "jen" 400 litrů. Scala na stejném základě a se stejný rozvorem je díky delšímu zadnímu převisu objemnější.
Díky tomu, že je Kamiq docela krátký, má kufr objem "jen" 400 litrů. Scala na stejném základě a se stejný rozvorem je díky delšímu zadnímu převisu objemnější.
Po sklopení sedadel vznikne nepraktický schod, ale také prostor o objemu 1395 litrů.
Po sklopení sedadel vznikne nepraktický schod, ale také prostor o objemu 1395 litrů.
Nepotěší, že mezi sedadly je sice loketní opěrka, ale už ne průvlak na lyže.
Nepotěší, že mezi sedadly je sice loketní opěrka, ale už ne průvlak na lyže.
Standardem je sada na opravu pneumatik, dojezdová rezerva stojí 3900 korun.
Standardem je sada na opravu pneumatik, dojezdová rezerva stojí 3900 korun.
... případně boční ochrana dveří. To vše v paketu za 5500 korun.
... případně boční ochrana dveří. To vše v paketu za 5500 korun.
Litrový tříválec s 85 kW je nečekaně kultivovaný a velmi tichý. Chtělo by se napsat, že je vyladěný téměř k dokonalosti.
Litrový tříválec s 85 kW je nečekaně kultivovaný a velmi tichý. Chtělo by se napsat, že je vyladěný téměř k dokonalosti.
9/42