Nejblíže sériové výrobě má ze tří nových konceptů pro Čínu elektrické SUV ID. Evo, které vzniklo spolu s lokálním partnerem, nejspíše automobilkou Xpeng. Vyrábět ho bude podnik Anhui.ID. Evo je SUV pro aktivní rodiny, odpovídá tomu i design. Základem je 800V architektura.Hranaté sedmimístné SUV ID. Era bude vyrábět společný podnik s automobilkou SAIC a je to auto určené především pro velká města.Poprvé jde v případě VW o model s takzvaným prodlužovačem dojezdu, tedy elektromotorem a baterií schopnou dát energii pro 300 km a benzinovým čtyřválcem s dojezdem dalších 700 km.ID. Aura bude vznikat ve společném podniku s automobilkou FAW. Bude ze všech tří aut nejlevnější a hlavním odbytištěm liftbacku mají být menší města.Základem je elektrická platforma CMP, auto má tak specifickou elektronickou architekturu.Stánek Volkswagenu v obležení novinářů a influencerů.To na minulých autosalonech v Číně prý zvykem nebývalo.ID. Unyx 06 je elektrické SUV vyráběné v podniku Anhui, které prošlo zhruba po roce od představení modernizací. Nový je software, v útrobách pracuje 53,6- nebo 77kWh baterka.Ano, nepletete si, jde o čínskou verzi Cupry Tavascan, která se z Číny do Evropy také dováží. Jen cena VW je poněkud nižší, v přepočtu ID. Unyx 06 začíná na asi 450 tisících korunách.Pro Čínu má VW spoustu specifických modelů vyráběných ve společných podnicích s místními značkami FAW a SAIC. Třeba Passat je tady normálně sedan, jmenuje se Passat Pro (SAIC-VW) nebo Magotan (FAW-VW) podle podniku, kde se vyrábí. Základem je evropská verze B9.Netypická jsou i SUV. Toto je třeba VW Tavendor...... toto pro změnu model Talagon. Oba se dělají v podniku FAW-VW.Čínský Tiguan L Pro s delším rozvorem náprav pro změnu z podniku SAIC-VW.Ten vyrábí i MPV Viloran. Všechna auta - Passat, Tavendor, Talagon, Tiguan L i Viloran - mají benzinový motor.Elektrické SUV ID.4 má v Číně přídomek Crozz nebo X, opět podle toho, v podniku s jakou čínskou značkou se vyrábí.AUDI je nová značka Audi, která se zbavila čtyř kruhů. Obě budou koexistovat vedle sebe, AUDI je levnější a sází na elektromobily s technikou SAIC.Prvním modelem AUDI je liftback či shooting brake E5 Sportback s 800V architekturou a dojezdem podle baterky až 770 km.Nabízí se verze s pohonem zadních nebo všech kol.Interiér se odlišuje 27palcovou 4K obrazovkou táhnoucí se přes celou šířku palubní desky. Místo zrcátek jsou kamery.V příštích dvou letech plánuje AUDI další dva elektromobily.Audi se čtyřmi kruhy ale pokračuje a nabízí třeba v Evropě neznámé benzinové SUV Q6.Nová A5 Sportback má v Číně delší rozvor náprav a jinak tvarovaná zadní světla.Koncepty Volkswagen ID. Era, ID. Aura a ID. Evo.Volkswagen ID. EvoVolksagen ID. EvoVolkswagen ID. AuraVolkswagen ID. AuraVolkswagen ID. EraVolkswagen ID. Era
NaN/30