Oslovené obyvatele kraje nejvíc trápí problémy spojené s dopravou. „Stěhování nádraží mě hodně trápí. To je věc, kterou bych nechtěla. Jsem z Bílovic nad Svitavou a v současné době to mám dvě zastávky na hlavní nádraží. Na to nové bych to měla dál. Chápu, že Brňákům je to jedno. Nejvíce se přesun dotkne těch, co do Brna dojíždějí z okolí, třeba do práce. Ti chtějí dojet ideálně do centra. Pokud je někdo odveze na periferii, musejí pak přesednout na další dopravu. Ideální by bylo, kdyby byla dvě nádraží, což nevím, jestli je možné. Jedno pro okolní spoje a druhé pro spoje třeba mezinárodní,“ říká pětapadesátiletá Iva Marečková.
Oslovené obyvatele kraje nejvíc trápí problémy spojené s dopravou. „Stěhování nádraží mě hodně trápí. To je věc, kterou bych nechtěla. Jsem z Bílovic nad Svitavou a v současné době to mám dvě zastávky na hlavní nádraží. Na to nové bych to měla dál. Chápu, že Brňákům je to jedno. Nejvíce se přesun dotkne těch, co do Brna dojíždějí z okolí, třeba do práce. Ti chtějí dojet ideálně do centra. Pokud je někdo odveze na periferii, musejí pak přesednout na další dopravu. Ideální by bylo, kdyby byla dvě nádraží, což nevím, jestli je možné. Jedno pro okolní spoje a druhé pro spoje třeba mezinárodní,“ říká pětapadesátiletá Iva Marečková.
„Žije se mi tady moc dobře a nemám pocit, že by mi něco chybělo. Ohledně stěhování nádraží rozumím oběma táborům. Chápu, že kapacita toho stávajícího není dostatečná, ale jeho poloha je pro lidi výhodnější. Nebyla by špatná nějaká kombinace. Využívat současné, ale mít někde i další prostory.  Městská hromadná doprava se mi zdá dobrá, myslím, že občasné výluky kvůli opravám jsou nutné a nevidím na tom nic špatného,“ říká devětadvacetiletá Vladimíra Derková.
„Žije se mi tady moc dobře a nemám pocit, že by mi něco chybělo. Ohledně stěhování nádraží rozumím oběma táborům. Chápu, že kapacita toho stávajícího není dostatečná, ale jeho poloha je pro lidi výhodnější. Nebyla by špatná nějaká kombinace. Využívat současné, ale mít někde i další prostory. Městská hromadná doprava se mi zdá dobrá, myslím, že občasné výluky kvůli opravám jsou nutné a nevidím na tom nic špatného,“ říká devětadvacetiletá Vladimíra Derková.
„Jsem spokojená. Všechno co potřebuji, tu mám. Nádraží mi vyhovuje tam, kde je, ale mělo by se zmodernizovat, ale ani nápad s přesunem mi nevadí. Hlavně když budou lepší spojení. Jsem ze Křtin a ocenila bych přímé spojení z Brna na jih do okolních vesnic. Třeba do Boleradic a podobně. Jezdím tam za dcerou. Teď se tam musí přestupovat a jezdit složitě,“ říká šestapadesátiletá Karla Říhová.
„Jsem spokojená. Všechno co potřebuji, tu mám. Nádraží mi vyhovuje tam, kde je, ale mělo by se zmodernizovat, ale ani nápad s přesunem mi nevadí. Hlavně když budou lepší spojení. Jsem ze Křtin a ocenila bych přímé spojení z Brna na jih do okolních vesnic. Třeba do Boleradic a podobně. Jezdím tam za dcerou. Teď se tam musí přestupovat a jezdit složitě,“ říká šestapadesátiletá Karla Říhová.
Pětapadesátiletého Jaroslava Mošatě nejvíce trápí doprava. „Myslím si, že by měli dodělat tu dálnici do Rakouska. To je velká katastrofa. I tím mostem v Nových Mlýnech se začali zabývat jenom proto, že spadl most v Itálii. Dopravní infrastruktura je špatná. Třeba brněnský dopravní uzel a zácpy na dálnici. O třech pruzích na D1 se mluví už hodně dlouho, ale vzhledem k tomu, že tam postavili protihlukové stěny, tak asi nic nebude. A stav silnic, třeba na Brněnsku, to je hodně tristní. Co se jim ale zase povedlo, je integrovaná doprava, ta je dobrá. Třeba možnost platby kartou, to je povedené.“
Pětapadesátiletého Jaroslava Mošatě nejvíce trápí doprava. „Myslím si, že by měli dodělat tu dálnici do Rakouska. To je velká katastrofa. I tím mostem v Nových Mlýnech se začali zabývat jenom proto, že spadl most v Itálii. Dopravní infrastruktura je špatná. Třeba brněnský dopravní uzel a zácpy na dálnici. O třech pruzích na D1 se mluví už hodně dlouho, ale vzhledem k tomu, že tam postavili protihlukové stěny, tak asi nic nebude. A stav silnic, třeba na Brněnsku, to je hodně tristní. Co se jim ale zase povedlo, je integrovaná doprava, ta je dobrá. Třeba možnost platby kartou, to je povedené.“
„Je to tady krásné. Líbí se mi, že se tady renovuje, staré budovy se opravují, investuje se. Jsem třeba i pro to nové nádraží, je to výborné. Líbí se mi nově vybudované části v Lesné a Líšni. Mrzí mě, že třeba náměstí Svobody je šedivé, betonové, je tu málo zeleně a dlažba je na některých místech křivá. Nepřijde mi, že je to dobře udělaná práce. Obzvlášť ta zeleň mi tu opravdu chybí. Žil jsem dlouho v Singapuru a to je město v zeleni.  Ale cítím se tady velice dobře. Lidé zkrášlují i okolí a celý Jihomoravský kraj. Jsem rád, že tu lidé mají zájem. I mladí, kteří mají cit a snahu o integritu. Celkově jsem v Jihomoravském kraji moc spokojený,“ říká Vojtěch Horkel. Ten je povoláním zahradní architekt a dlouhá léta pracoval v zahraničí. Teď se ale vrátil domů, do Brna.
„Je to tady krásné. Líbí se mi, že se tady renovuje, staré budovy se opravují, investuje se. Jsem třeba i pro to nové nádraží, je to výborné. Líbí se mi nově vybudované části v Lesné a Líšni. Mrzí mě, že třeba náměstí Svobody je šedivé, betonové, je tu málo zeleně a dlažba je na některých místech křivá. Nepřijde mi, že je to dobře udělaná práce. Obzvlášť ta zeleň mi tu opravdu chybí. Žil jsem dlouho v Singapuru a to je město v zeleni. Ale cítím se tady velice dobře. Lidé zkrášlují i okolí a celý Jihomoravský kraj. Jsem rád, že tu lidé mají zájem. I mladí, kteří mají cit a snahu o integritu. Celkově jsem v Jihomoravském kraji moc spokojený,“ říká Vojtěch Horkel. Ten je povoláním zahradní architekt a dlouhá léta pracoval v zahraničí. Teď se ale vrátil domů, do Brna.
„Největší problém v kraji je podle mě stále nedokončená dálnice na Vídeň a celkově doprava. Pokud jde o nové hlavní nádraží, tak jsem rád, že bude v nové poloze. To je podle mě dobře. Je ale otázka, jak bude nové nádraží udělané architektonicky,“ říká překladatel Pavel Mašarák.
„Největší problém v kraji je podle mě stále nedokončená dálnice na Vídeň a celkově doprava. Pokud jde o nové hlavní nádraží, tak jsem rád, že bude v nové poloze. To je podle mě dobře. Je ale otázka, jak bude nové nádraží udělané architektonicky,“ říká překladatel Pavel Mašarák.
6/6