

Dacia představila třetí generaci modelu Sandero.


Pětidveřový hatchback stojí na modulární platformě CMF, která umožnila zvětšit rozměry a použít moderní techniku.


Sandero tak má nově největší rozvor náprav mezi malými pětidveřovými hatchbacky.


Mezigeneračně je také delší, širší a nižší.


Novinkou je širší nabídka asistenčních systémů včetně třeba nouzového brzdění.


Parkovací senzory jsou nově vpředu i vzadu.


Nový je design vozu s diodovými předními světlomety a podpisem ve tvaru písmene Y vpředu i vzadu.


Pod kapotou jsou výhradně litrové tříválce.


Novinku představuje použití automatu CVT s plynule měnitelným převodem.


Naprostá revoluce se odehrála v interiéru, který je výrazně modernější než doposud.


Přesto Dacia slibuje stále stejně příznivou cenu.


Čtyřramenný volant zůstal.


Místo klasického multimediálního systému mají základní verze jen držák na chytrý telefon.


Dotyková obrazovka má osm palců.


Mezi příplatky bude i automatická klimatizace.


Vzadu je o 42 mm více místa před koleny cestujících.


Vedle klasického hatchbacku se představila i terénní verze Stepway.


Ta má nejen plastové doplňky karoserie, ale také světlou výšku 174 mm.


Typickým prvkem jsou modulární střešní ližiny.


Světovou premiéru slaví u modelů Dacia elektricky ovládané střešní okno.


Kabina provedení Stepway nabízí vedle obligátního označení také několik oranžových doplňků pro oživení.


Sedadla mají logo modelu Stepway.


Po sklopení sedadel stále vzniká drobný schod.


Třetím členem rodiny, protože s kombi MCV se již nepočítá, je sedan Logan.


Ten je nově výrazně elegantnější než doposud.


Má také prodloužený rozvor náprav a naopak nižší linii střechy.


Technicky se přitom od Sandera neodlišuje.


Elegantnější než doposud je především boční profil karoserie.


Kufr Loganu pojme v základním uspořádání 528 litrů.


Novinkou je praktický organizér v zavazadelníku.


Logan i Sandero stojí na modulární platformě CMF.
52/53












