Pandemie proměnila i nejdražší ulici v Česku, pražskou Pařížskou.Tam sídlí značky zvučných jmen jako Dior...... nebo Dolce & Gabbana.Do epicentra českého luxusu se nově vrací i značka Fendi. Na zákazníky, kteří nepřijeli, čeká třeba butik luxusních hodinek Rolex...... nebo Bulgari.Zahraniční turisty částečně nahradili Češi, kteří nemohli za hranice.Pro nájemce představuje pandemie příležitost k otevření nájemních smluv.K tomu došlo už na jaře, obvykle došlo k poklesu ceny za metr čtvereční.Pařížská dokonce láká i úplně nové značky.Jiné zatím vyčkávají.Slovo „sleva“ místní obchody neznaly, ale musely se ho naučit. U některých kousků šla cena o 30 procent dolů.Ke slovu se dostal i prodej po internetu, ale ten výpadek nenahradil.Luxusní segment se zkrátka prodává trochu jinak.Osobní kontakt je často nenahraditelný, tvrdí například Tamara Kotvalová ze společnosti CarollinumTa v Pařížské prodává ve třech buticích luxusní hodinky. Podle ní hrají roli emoce a ty se po síti poslat nedají.Kotvalová však v krizi vidí příležitost, jak firmu „obrodit“.Až se Pařížská znovu otevře, bude pravděpodobně zdražovat. Kvůli nedostatku luxusního zboží z Francie a Itálie.
NaN/18