

Pandemie proměnila i nejdražší ulici v Česku, pražskou Pařížskou.


Tam sídlí značky zvučných jmen jako Dior...


... nebo Dolce & Gabbana.


Do epicentra českého luxusu se nově vrací i značka Fendi.


Na zákazníky, kteří nepřijeli, čeká třeba butik luxusních hodinek Rolex...


Zahraniční turisty částečně nahradili Češi, kteří nemohli za hranice.


Pro nájemce představuje pandemie příležitost k otevření nájemních smluv.


K tomu došlo už na jaře, obvykle došlo k poklesu ceny za metr čtvereční.


Pařížská dokonce láká i úplně nové značky.


Slovo „sleva“ místní obchody neznaly, ale musely se ho naučit. U některých kousků šla cena o 30 procent dolů.


Ke slovu se dostal i prodej po internetu, ale ten výpadek nenahradil.


Luxusní segment se zkrátka prodává trochu jinak.


Osobní kontakt je často nenahraditelný, tvrdí například Tamara Kotvalová ze společnosti Carollinum


Ta v Pařížské prodává ve třech buticích luxusní hodinky. Podle ní hrají roli emoce a ty se po síti poslat nedají.


Kotvalová však v krizi vidí příležitost, jak firmu „obrodit“.


Až se Pařížská znovu otevře, bude pravděpodobně zdražovat. Kvůli nedostatku luxusního zboží z Francie a Itálie.
6/18

