První pokus o dvoustopé vozidlo přišel ze strany firmy Laurin & Klement už v roce 1900.
První pokus o dvoustopé vozidlo přišel ze strany firmy Laurin & Klement už v roce 1900.
Až v dubnu 1905 se ale začalo schylovat k výrobě prvního automobilu. Toto je snímek z dubnové pražské výstavy, přičemž ve spodní části více vpravo lze vidět automobilový dvouválec.
Až v dubnu 1905 se ale začalo schylovat k výrobě prvního automobilu. Toto je snímek z dubnové pražské výstavy, přičemž ve spodní části více vpravo lze vidět automobilový dvouválec.
Tady už je kapalinou chlazený motor s objemem 1005 cm3 vidět v celé své kráse.
Tady už je kapalinou chlazený motor s objemem 1005 cm3 vidět v celé své kráse.
27. prosince 1905 se pak v týdeníku Sport a hry poprvé představil produkční Laurin & Klement Voiturette A.
27. prosince 1905 se pak v týdeníku Sport a hry poprvé představil produkční Laurin & Klement Voiturette A.
Schválení k provozu dostalo auto v lednu 1906 a v dubnu se představilo veřejnosti.
Schválení k provozu dostalo auto v lednu 1906 a v dubnu se představilo veřejnosti.
Stálo 3600 korun, což byla na auto tehdejší doby příznivá částka.
Stálo 3600 korun, což byla na auto tehdejší doby příznivá částka.
Mnoho prvků se dodávalo za příplatek, mezi nimi třeba světla nebo skládací střecha.
Mnoho prvků se dodávalo za příplatek, mezi nimi třeba světla nebo skládací střecha.
V nabídce byly tři barvy - červená, modrá a zelená, za příplatek se dodávala ještě bílá.
V nabídce byly tři barvy - červená, modrá a zelená, za příplatek se dodávala ještě bílá.
Délka vozu nepřesáhla tři metry, váha se pohybovala kolem půl tuny.
Délka vozu nepřesáhla tři metry, váha se pohybovala kolem půl tuny.
Aby mohla začít výroba automobilu, musela skončit produkce jízdních kol.
Aby mohla začít výroba automobilu, musela skončit produkce jízdních kol.
Auto bylo rychlé, dle dobového tisku jezdilo až 45 km/h, což byl rakousko-uherský rychlostní limit.
Auto bylo rychlé, dle dobového tisku jezdilo až 45 km/h, což byl rakousko-uherský rychlostní limit.
První auto z Mladé Boleslavi také disponovalo dobrým zpracováním i jízdními vlastnostmi.
První auto z Mladé Boleslavi také disponovalo dobrým zpracováním i jízdními vlastnostmi.
Celkem podle automobilky vzniklo mezi lety 1905 a 1907 nejméně 44 kusů tohoto modelu.
Celkem podle automobilky vzniklo mezi lety 1905 a 1907 nejméně 44 kusů tohoto modelu.
Existují ale i jiné údaje, které uvádějí větší množství vyrobených kusů.
Existují ale i jiné údaje, které uvádějí větší množství vyrobených kusů.
Do dnešních dnů se každopádně dochovalo pět originálních automobilů.
Do dnešních dnů se každopádně dochovalo pět originálních automobilů.
Úzké pneumatiky byly nazuty na dřevěných loukotích, dodávala se i drátěná kola.
Úzké pneumatiky byly nazuty na dřevěných loukotích, dodávala se i drátěná kola.
Pohled do otevřeného interiéru prvního automobilu Laurin & Klement.
Pohled do otevřeného interiéru prvního automobilu Laurin & Klement.
Páky po řidičově pravici sloužily k řazení a také brzdění zadních kol.
Páky po řidičově pravici sloužily k řazení a také brzdění zadních kol.
První a doposud poslední auto z Mladé Boleslavi - Laurin & Klement Voiturette A a Škoda Enyaq iV.
První a doposud poslední auto z Mladé Boleslavi - Laurin & Klement Voiturette A a Škoda Enyaq iV.
32/33