Díval jsem se na ten "Seznam zrádců" na stránkách strany SMER. Tak takto si představuji padesátá léta v Československu. Ještě chybí ty šibenice. Co bude následovat? Veřejný lynč? Jejich děti budou šikanovány ve škole? Vyhodí je z práce? Slováci, proboha co jste si to zvolili? Nacionální slovenskou sociální demokracii? Teď je vidět, jak tu tragédii SMER zneužil, nakonec se jim to hodí pro upevnění moci a likvidaci oponentů. Jaká ta likvidace bude, naznačuje webová stránka SMER, ale naznačovala to i jejich předvolební kampaň.
Foldyna říká: "Je ovšem potřeba říci, že strany současné vládní koalice by pak zcela ztratily politický program, protože jinou politickou agendu, než je rozdmýchávání nenávisti mezi jednotlivci i mezi celými národy, nemají." a doplňuji, co patrně zapomněl dodat: "Proto se přátelím s Nočními vlky, mírumilovnými lidmi, kteří jsou posly slovanské holubičí povahy, širokého ruského srdce a posly míru a porozumění mezi národy."
Článek je poněkud neuměle napsaný, ale v podstatě má pravdu. Jenom si porovnejte složitost výroby klasického spalovacího motoru s elektromotorem, porovnejte si účinnost přeměny uložené energie v obou motorech na mechanickou energii a taky si porovnejte, odkud se "palivo" pro vaše auto přepravuje. Kde stojí elektrárny (fosilní, jaderné, větrné a fotovoltaické) a kde se těží surová nafta. Jakou energii je třeba navíc vynaložit na to, aby se energie dostala do vaší nádrže nebo baterky. A ten hlavní argument dojezd? Baterky se zdokonalují a zvyšuje se hustota uložené energie a testuje se i indukční dobíjení za jízdy, to už by bylo pohodlnější a efektivnější a časově úspornější než zastavovat u pumpy, načerpat palivo a jít to zaplatit. Prostě pojedete po dálnici a do baterie budete za jízdy čerpat elektrickou energii. Auto si její množství změří, odešle informaci a vám se to pak odečte z účtu. Je to sice možná ještě trochu vzdálená budoucnost, ale ta bude zcela jistě bezemisní, elektrická.
Opět se tu objevují příspěvky na obranu Orbána, jak hájí zájmy Maďarů (dle mého názoru hlavně nebo spíše jedině svoje a maďarských oligarchů) a proti tzv. "diktátu Bruselu". Takže neztrapňujte / neztrapňujme se a prosím seznamte se s demokratickým legislativním procesem EU:
V EP máme samozřejmě svoje poslance.
"Nebojme se mluvit i o negativech elektromobility" - jistě, nemyslím si ale, že se někdo bojí, spíše to vnímám naopak. Ten článek mi spíše připadá pesimistický, nicméně autor má prakticky ve všech zmiňovaných aspektech pravdu. Co mi ale chybí, je porovnání, pokud píše o ekologii. Je snad těžba nafty, trasport ropnými trajekty, její rafinace a následné zavážení pohonných hmot k čerpacím stanicím ekologické v porovnání se zmiňovanou těžbou a následnou recyklací Lithia? Naopak výroba el. energie bude stále ekologičtější s využitím OZE a JE.
Navíc se snižováním emisí už většina nových aut s mild hybridem má ve svých útrobách rovněž baterii na bázi Lithia, byť samozřejmě výrazně menší.
A pak zmiňovaný dojezd. Kdo z nás potřebuje jezdit dálkové trasy pořídí si diesel, ale z vlastní zkušenosti (vlastním PHEV) mohu potvrdit, že většinu jízd (do kanceláře a zpět, na nákup, na chatu) absolvuji v rámci elektrického dojezdu do 50 km. Navíc moje auto má celkový dojezd na baterii a benzín z malé nádrže max. jen 600 km a vůbec mne to neděsí. A pak autor zmiňuje vytápění, kdy zapomněl na klimatizaci. Ano, je to další spotřeba která zkracuje dojezd, stejně tak ale u klasických aut vám klimatizace v létě zvyšuje spotřebu (a tím snižuje dojezd, byť ten je vždy dostatečný).
GD je vize, nicméně zakazovat auta se spalovacím motorem bylo zbytečné a byla to politická chyba. Je to jen otázkou (krátkého) času, kdy je elektroauta evolučně nahradí. (Nejrychleji se elektroauta prosazují v Číně, kde žádný GD neřeší.)
Vize mají prosazovat silné odborně vzdělané osobnosti a nikoli korouhvičky, které se dají ukřičet ulicí. Podle toho budu volit.
Bohužel musím konstatovat, že článek je čistě tendenční, neodborný, manipulativní a lživý a třešinkou na dortu je i neodborná terminologie. Vážený pane Nespokojený, váha je zařízení na měření hmotnosti. Já v autě žádnou váhu nevozím. Navíc se domnívám, že autor s PHEV vozidly nemá žádnou zkušenost, pokud přímo úmyslně nelže. Naopak mám osobní zkušenost s Mitsubishi PHEV.
Argumentace autora, který jejich nehospodárnost odůvodňuje nutností vložení více energie při rozjezdu těžšího vozidla, patrně záměrně opomíjí, že tuto vyšší kinetickou energii lze z velké části zejména v městském provozu získat zpět při rekuperaci. Měl by si zopakovat fyziku. (Navíc pak neuvolňuji do ovzduší prach z brzdového obložení.)
Dále uvádí, že Plug-in hybridy žerou v čistě elektrické režimu poměrně dost. Nevím, o co toto svoje tvrzení opírá, ale moje zkušenost při provozu v čistě elektrickém režimu mimo dálnici 17 - 19 kWh/100 km. To nijak nevybočuje.
Mitsubishi PHEV podporuje rychlonabíjení CHAdeMO, takže opět lež. Osobní zkušenost u supermarketu nabití vybitého akumulátoru na 80% za cca 25 minut. Ale vzhledem k tomu, že baterie PHEV vozidel mají relativně malu kapacitu, tak rychlonabíjení nedává ani moc smysl a většina hybridů jej proto nemá, klasický režim je doma přes noc ze zásuvky (cca 6 h), nebo wallboxu (3,5 h).
"Podivně nastavený spalovák" další lež. Naopak při vybité baterii spalovací motor převážně pracuje v optimálním úsporném Atkinsonově cyklu, kdy "živí" oba elektromotory a přebytek výkonu dodává do akumulátoru.
Realita ve městě el. dojezd cca 50 km, 200 km po dálnici do 7l/100km
Vazalská ponižující a odzbrojující mírová smlouva mělo být to nejlepší řešení? Vzdát se nejprůmyslovější části svého území s nerostným bohatstvím, prakticky se nechat odzbrojit a rusifikovat a za to co? Zlomení páteře Ukrajinců a slib Ruska, který nemá cenu ani pytle shnilých brambor. Neskutečná drzost a arogance ruského fašistického režimu.
Marná snaha. Lidé, kteří topí v těch nevyhovujících kotlích si ve většině případů nebudou umět dotaci vyřídit a jen budou nadávat na vládu a na EU a ve volbách to hodí fašistické straně populistů a dementů.
Zastupitelé obcí žádné pokuty rovněž dávat nebudou, protože by je ti, kterých by se to mohlo týkat v příštích volbách nezvolili a oni by přišli o možnost kšeftovat s informacemi a brát úplatky od firem, které v obci provádějí nějaké práce za dotační peníze. Probuďte se, jsme v Česku!
A už je to tady, justiční mafie a jistě to není ojedinělé. Bylo by záslužné, aby se novináři soustředili i na další soudcovské rodiny propojené s exekutory a dalšími šmejdy například vykupujícími vlastnické podíly. Něco se píše i o Krajském soudu v Praze, tak se hoši snažte a raději si preventivně požádejte o ochranku.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
V podstatě ano, souhlas. Měl jsem spoustu let francouzského kombíka, maximální spokojenost, teď mám SUV, čtyřkolku, sic menší kufr, ale lépe se mi nastupuje a vystupuje a jako senior už taky zatáčky neřežu.