Když prvního září přicházejí prvňáčci do školy, vede je mamka a taťka. Když se pak loučíme s deváťáky, jeden z rodičů chybí a není to kvůli tomu, že nemají čas. Rodiče už nejsou spolu.
V posledních dnech nám v mobilech a v e-mailech pípají vtipná a rádoby vtipná přání k Vánocům a do nového roku. Občas přiletí rýmovačka nebo rodinná fotografie. Přemýšlím, co napsat, aby to bylo opravdové.
Hejtování, tedy slovní agrese šířená nejčastěji na sociálních sítích v komentářích, se stalo takovým českým národním sportem. Zvyšování platů učitelů je k tomu ideální příležitostí, protože nějakého učitele jsme v životě potkali všichni.
Za sociální znevýhodnění je považováno každé prostředí, které se liší od „normálu“ a má vliv na vzdělávání. Žáci mají problémy ve škole, nesoustředí se, zhoršuje se jejich prospěch.
Slovo důchodce získalo v posledních letech takový trochu hanlivý nádech. Znevažování seniorů a neúctu k nim můžeme pozorovat téměř všude, v médiích, v obchodech, u dětí.
Škola pro žáky představuje známé, předvídatelné a bezpečné prostředí. Je to takové akvárium, kde je světlo, teplo, pravidelné krmení duše i těla. Když vyjedeme mimo školu, vše je najednou jinak.
Stát nenašel 800 milionů na zaplacení nepedagogických pracovníků v rozpočtu MŠMT ČR, bude je třeba nějakým způsobem nahradit. Jednou z cest je nahrazení lidské práce technologiemi.
Inkluze, CERMAT přijímačky, covid-19, válka na Ukrajině, online přihlášky - to je pět morových ran pro školství za poslední roky. Na morové rány učitele a školy nikdo nepřipravil a museli se s tím naučit žít
Každý z nás si jistě vzpomene na oblíbeného učitele, ale i na ty, kteří mu ze života udělali peklo. Stejně tak učitelé přemýšlejí o svých žácích. Pavel mi ukázal, že není třeba vždycky spěchat.