Od září 2025 mají nepedagogy ve školách platit zřizovatelé. Ušetří se tím? Je už všem jasné, jak tato změna proběhne? Mají profese jako školník či uklízečka ve škole vůbec nějakou perspektivu?
Jde olympijskému hnutí jenom o medaile? A opravdu pořadatelé školních olympiád pošpinili olympijské ideály? A na co vše budeme vytvářet komise a manuály?
Nepedagogičtí zaměstnanci nemají poslední dobou na růžích ustláno. Jakou mají profese jako uklízečka, školník či kuchařka školní jídelny budoucnost? Můžeme si je v naší zemi vůbec dovolit?
Známkovat, či neznámkovat, toť otázka! Co je dobře a co zase špatně na školním hodnocení? A má spor mezi zastánci známkovací klasiky a příznivci modernějšího slovního či kriteriálního hodnocení řešení?
České školství působí velice matoucím dojmem. Takový evropský podivín. Odklady, malotřídky, víceletá gymnázia, přijímačky na střední školy - to vše často vzbuzuje vášně. Proč?
Opravdu chceme změnit české školství? Vytváří ministerstvo vhodné a spravedlivé podmínky pro progresivní a inovativní školy? Je vůbec Strategie 2030+ v českých poměrech realizovatelná? Posuďte sami.
V současném světě potřebujeme pro úspěšný život víc než jen vědomosti. Podle jakých kritérií poznáme dobrou školu? A proč k nim nemůže patřit úspěšnost žáků u přijímacích zkoušek na střední školy?
Postupuje ministerstvo školství ve škrtech či podpoře škol systémem: „Vařila myšička kašičku?“ Jsou některé školy či učitelé rovní a rovnější? Kdo je překvapivým vítězem mezi školami?
V českém školství zdaleka není vše v pořádku. A to dlouhodobě. Ministerstvo to ví, odborníci znají řešení, přesto změny zůstávají na papíře. Proč? A jaký výkon má vaše dítě?
Je cosi shnilého v našem školství? Chce ministerstvo zavrhnout svou Strategii 2030+? Opravdu musíme propustit některé učitele, abychom z peněz na přidání těm zbylým zaplatili kuchařky a uklízečky?
Školství u nás v republice přeci rozumí každý. S články o české mládeži, učitelích, inkluzi a školství obecně se doslova roztrhl pytel. Je vždy tak jednoduché soudit?