Jízda v Renaultu Twizy: Jako ve splašeném golfovém vozítku
Před 3 rokyTohle je zřejmě to nejpodivnější auto, které jsme kdy v redakci měli. Malé městské vozítko Renault Twizy jezdí na baterky a sveze dva. Jenže když prší, může zadní cestující počítat s tím, že vystoupí promočený. Tohle má být ekologická náhrada za auto, skútr nebo MHD. Jen stojí minimálně 350 tisíc korun a dveře jsou až za příplatek. Twizy je navíc hlučný, nikterak rychlý a musíte si v něm odstát zácpu jako v běžném autě. Na jedno nabití ujede někdy 60, někdy jen 30 kilometrů, ukazatel není právě přesný. Tak k čemu vlastně je? Možná jen k tomu, aby na svého majitele upoutal pozornost. Tolik spadlých brad, nechtěných klopýtnutí a nevěřícně kroutících hlav jsme kolem sebe ještě neviděli. Nedivíme se, i pro nás byla jízda v téhle splašené krabičce bizarním zážitkem.Nejsilnější TDI z Passatu. Prohlédněte si ho, než zmizí kvůli normám EU
Před 3 rokyLoňská modernizace Volkswagenu Passat se nevyhnula ani „dobrodružné“ variantě Alltrack se zvýšeným podvozkem a lehkým oplastováním. Do videodojmů jsme ale vzali tuhle konkrétní verzi hlavně proto, že Volkswagen ji zařadil do testovací flotily s motorem 2.0 TDI bi-turbo o výkonu 240 koní. Biturbo diesel přidušený nejnovějšími emisními normami možná nejede tak prudce jako v době, kdy přišel na trh (bylo to právě v modelu Passat), ale oproti slabším 2.0 TDI pořád nabízí výrazně víc dynamiky. A teď máte navíc jednu z posledních šancí si ho pořídit, zanedlouho se z nabídky vytratí kvůli flotilovým limitům CO2, které na automobilky uvalila EU. A ještě důležité upřesnění: Ve videu zmiňujeme, že rychlost na tempomatu nelze jednoduše měnit po jednotkách km/h. Jde to, dělá se to tlačítky Set a Reset. Volkswagenu i divákům se omlouváme.Jak jezdí nejlevnější SUV všech dob? Řídili jsme Dacii Duster se základním motorem
Před 3 rokyChcete SUV za méně než čtvrt milionu? Ano, je to možné. Dacia aktuálně nabízí svůj Duster v akci za 219 900 korun. To musí být snad nejlevnější SUV všech dob! I proto nás zajímalo, jak vlastně takové auto se základním motorem jezdí. Pohonná jednotka je přitom docela novinkou. Dacia loni vyměnila starou atmosférickou jedna-šestku za nový litrový tříválec 1.0 TCe. Ten má sice nižší výkon než původní motor a i o trochu horší parametry akcelerace a maximální rychlosti, auto je ale i tak dynamičtější. Pokud je tohle základ, nemá se Dacia rozhodně za co stydět.Peugeot 508 SW dokazuje, že kombi nemusí být nuda
Před 3 rokyNebaví vás německé kombíky, ale o praktičnost stojíte? Peugeot 508 SW může být zajímavou alternativou. Poskytuje totiž dostatek prostoru v interiéru i v kufru, z hlediska stylu má ale nad konkurencí navrch. Dokládají to třeba bezrámové dveře, které v této kategorii aut prakticky vymizely.Mercedes GLB je překvapivě zajímavá alternativa ke Kodiaqu
Před 3 rokyNejnovější z „kompaktních“ mercedesů na platformě MFA2 zas až tak kompaktní není. Třída GLB je zhruba o pět centimetrů kratší a o stejných pět centimetrů užší než v ČR nejprodávanější „až sedmimístné“ SUV Škoda Kodiaq. Rozvor má přitom o čtyři centimetry delší. Výsledkem je SUV, do kterého se pohodlně poskládá celá rodina, pokud tedy její členové příliš nenarostli v horizontálním směru. Testovaná pětimístná varianta nabízí až nevyužitelný prostor pro nohy vzadu. Další plusy? Velice solidní chování na silnici, atraktivní interiér s moderním komunikačním a zábavním systémem a hlavně nečekaně vstřícná cena. GLB koupíte za podobné peníze jako Kodiaq, což bude pro mnoho zákazníků silným lákadlem.Obří pick-up z USA je nečekaný adept na dokonalé rodinné auto
Před 3 rokyCo očekáváte od rodinného auta? Komfort, prostornost, variabilitu? Americký full-size pick-up truck RAM 1500 Longhorn je překvapivým řešením. Jasně, téměř šest metrů dlouhý a dva a půl metru široký kolos není právě ideálem na české okresky, ale poskytne své posádce typický americký komfort. Pohodlí je totiž vždy na prvním místě! A když přijde na věc, zapojí se pohotově do práce. Jen na korbě uveze přes osm metráků nákladu. Nebýt evropské legislativy, klidně by na kouli utáhl i víc než povolených 3,5 tuny. A k tomu zahraje bublavou ódu na radost svým typicky americkým nástrojem – benzinovým osmiválcem 5,7 HEMI, se kterým jsme během týdenního ježdění dosáhli i na docela zajímavou spotřebu.VW Golf je léta nejprodávanější auto v Evropě. Otestovali jsme nejnovější verzi
Před 3 rokyPříchod nové generace Volkswagenu Golf je vždycky mimořádnou událostí, protože Golf je dlouhodobě nejprodávanějším autem v Evropě. Což zároveň vysvětluje, proč mezigenerační změny designu ani techniky nejsou nikdy revoluční. Úspěšný recept se zkrátka bez pádného důvodu nemění. Hlavními novinkami osmé generace Golfu jsou mild-hybridní benzinové motory a nový interiér s dotykovým ovládáním naprosté většiny funkcí. Obojí si v praxi ukážeme v nejnovějších videodojmech.Renault Captur je povedený a překvapivě dostupné malé SUV
Před 3 rokyDruhá generace Renaultu Captur se musí popasovat s velkou konkurencí v podobě Peugeotu 2008 nebo Škody Kamiq. Hraje jí do karet, že je nejprodávanější mezi malými SUV v Evropě. Novinka vycházejícím z hatchbacku Clio vsadila na promyšlený design, svěží interiér s velkou dotykovou obrazovkou nebo praktické řešení v podobě posuvný zadních sedadel. Nový Renault Captur jsme zkoušeli se středně silným benzinovým motorem. Přeplňovaný čtyřválec TCe 130 má dostatek síly pro malé SUV a předvádí i rozumnou spotřebu. Podvozek je tuhý, ale dobře tlumí nerovnosti. Více našich dojmů už najdete v dnešním videu.Největší SUV z nabídky BMW je opravdový palác na kolech
Před 3 rokyV Americe, kde se BMW X7 vyrábí, jsou auta této velikosti poměrně běžná (říká se jim „full-size SUV“). V Evropě však vlajková loď SUV značky BMW poutá svými rozměry pozornost. Vždyť je ještě skoro o čtvrt metru delší než už tak obrovské BMW X5! Majestátním vnějším rozměrům odpovídá vnitřní prostornost. Ve videodojmech si představíme auto v nadstandardním provedení, která mí místo třímístné lavice ve druhé řadě dvojici luxusních samostatných křesel. Přestože varianta xDrive40i je vlastně základní benzinovou motorizací, s 2,4 tuny těžkým kolosem cvičí důstojně. Svědčí o tom i zrychlení 0-100 km/h za 6,1 sekundy.Videodojmy: Malé SUV od Fordu zaujme vtipným kufrem a parádním svezením
Před 3 rokyPo rozpačitém EcoSportu zkouší Ford štěstí v rychle rostoucím segmentu malých crossoverů se zbrusu novým modelem. Jmenuje se Puma, stejně jako malé sportovní kupé z přelomu milénia. Ve videodojmech se podíváme na model z vrcholu nabídky. Jedná se o výbavu ST-Line X se sportovním stylingovým paketem a zejména sportovním podvozkem. Pod kapotou pracuje zbrusu nový mid-hybridní pohon. Má samostatnou 48V elektroinstalaci a tvoří ho kombinace spalovacího tříválce 1.0 EcoBoost s integrovaným startér/generátorem a menší li-ion baterií. Výsledných 155 koní a 240 Nm jsou mezi malými crossovery špičkové hodnoty a dojem z jízdy tomu beze zbytku odpovídá. Video jsme točili už před několika týdny a Ford mezitím lehce upravil cenovou politiku nové Pumy. Testovaná Puma mHEV ST-Line X stojí v době publikování tohoto videa 633 900 Kč podle oficiálního ceníku, v konfigurátoru ji pak naleznete za „akčních“ 564 900 korun.Škoda Octavia 2020 podrobně: Konečně víme, co umí a jak jezdí
Před 3 rokyŠkoda Octavia je bezesporu nejočekávanějším autem tohoto roku. To platí i pro její variantu kombi, která mírně narostla a nabízí tak ještě větší kufr než její předchůdce. My jsme k prvnímu svezení dostali variantu s motorem 1.5 TSI ACT. I když je to starý známý z jiných modelů Škody, překvapil nás nečekaně nízkou spotřebou a tichou jízdou. Škoda nezklamala a jako obvykle nám dala do ruky luxusně vybavené auto. Věděli jste, že kromě adaptivního tempomatu můžete nyní mít třeba i head-up displej? Poprvé v historii! Jen s multimediálním systémem to chce více času na seznámení, jeho ovládání je trochu složitější. I to se dozvíte v našich videodojmech, ve kterých je Škoda Octavia Combi 2020 hlavní hvězdou.Nabíjecí Škoda Superb jako náhrada za TDI? Ano, pokud můžete nabíjet doma
Před 3 rokyŠkoda Superb iV je první nabíjecí (plug-in) hybrid v nabídce Škodovky. Hlavně některé západní trhy vzala hned po zahájení prodeje útokem. Čeští manažeři, kteří nejsou do aut s nízkými jmenovitými emisemi CO2 tolik tlačeni daňovými sazbami, jsou k ní zatím vlažnější, ale i tak – se 174 zaregistrovanými kusy se Škoda Superb iV stala v lednu 2020 zdaleka nejprodávanějším hybridním autem na českém trhu a znamená to, že skoro každý čtvrtý zaregistrovaný Superb byl právě plug-.in hybrid!V BMW X6 se svítícími ledvinkami moc sympaťáků nepotkáte, jezdí ale parádně
Před 3 rokyBMW X6 je kontroverzní auto. Někdo by mohl namítnout, že za své majitele nemůže, ale na druhou stranu se těžko ubránit dojmu, že mnichovská značka tímto modelem cíleně oslovuje konkrétní cílovou skupinu. Nebo si myslíte, že obrovité, agresivní SUV s obřími a ještě navíc svítícími ledvinkami si koupí dáma či gentleman vybraných mravů a nejjemnějšího vkusu? Tak či onak, zkusme se odprostit od image auta i jeho cílové skupiny a podívat se na X6 prostě jako na auto. Pak zjistíme, že je to opravdový prémiový produkt a nabízí i docela působivé svezení – zvlášť v testované verzi s burácejícím benzinovým osmiválcem o výkonu 530 koní.Hybridní Subaru Forester má spoustu skvělých vlastností. Jedna ale dokonalost kazí
Před 3 rokyNová generace Subaru Forester je povedený crossover. Nabízí spoustu místa v interiéru, řadu praktických detailů, perfektní výhled ven všemi směry, moderní asistenční systémy, skvělý podvozek nebo zajímavý systém rozpoznávání obličeje řidiče. Skoro by se chtělo říci, že je to výborné SUV. Jenže tak jako všude jinde i zde se najdou jistá negativa. Pravda, není jich mnoho. Vlastně nás napadá jen jedna potíž. Jenže ta má potenciál všechny jmenované kladné vlastnosti odsunout stranou.Tahle Yamaha vypadá jako UFO, ale řídí se jako normální motorka
Před 3 rokyCo to jako má být, kroutíte možná hlavou při pohledu na náhledový obrázek. Ale Yamaha Niken je vlastně docela normální motorka. Dvě kola vpředu jí ale větší stabilitu a jejímu jezdci větší jistotu. Zpočátku je to nezvyk, ale za chvíli zjistíte, že s požitkem vykrajujete zatáčky jako na carvingových lyžích.Peugeot 308 není bez chyby. V jedné věci je ale lepší než VW Passat
Před 3 rokyTentokrát se společně podíváme na Peugeot 308 SW (kombi) s motorem 1.5 BlueHDi 130 k, osmistupňovým automatem a výbavou GT Line. Kromě pohonu a jízdních vlastností se budeme věnovat také četným ergonomickým zvláštnostem třistaosmičky. Ukážeme si pár nepříliš promyšlených detailů, které jsou v každodenním životě docela na obtíž, ale také jednu věc, kterou třeba Volkswagen Passat ani v nejnovější verzi s nejvyšší výbavou nemá, ale Peugeot 308 ano. A samozřejmě nenecháme stranou ani kontroverzní „i-cockpit“, což je nejčastěji kritizovaný prvek všech nových peugeotů.Tohle je historicky nejrychlejší Dacia Duster. Jede 200 km/h
Před 3 rokyDacia prošla v posledních letech velkou proměnou. V její nabídce dnes už nenajdete pouze levná auta pro nenáročné zákazníky, ale také auta, která se dokáží měřit s produkty zavedených evropských značek. Jasným důkazem je model Duster osazený motorem 1.3 TCe, který lze pořídit dokonce i v provedení naladěném na 110 kW (150 k) s maximální rychlostí 200 km/h (podle oficiálních tabulek). Takto expresní Dacii jste si ještě nikdy koupit nemohli.Škoda Kamiq je mnohem lepší SUV, než si možná myslíte
Před 3 rokyKamiq je pro českého zákazníka atraktivní hlavně proto, že to je Škoda. Jinak vlastně nejde o auto, které by něčím bylo na první pohled vyloženě zajímavé nebo nabízelo něco revolučního. V zásadě je to úplně obyčejné malé SUV, jakých už na trhu najdete víc než dost. Přesto dokáže zaujmout. Nikoliv tím, jak je výjimečné, ale tím, jak skvěle zvládá běžné každodenní cestování. Je to prostě další Škoda, kterou bude v diskuzích spousta lidí zatracovat, ale se kterou bude daleko větší množství lidí spokojeně cestovat každý den.Tohle rychlé SUV je jedno z nejlepších aut, jaké si dnes můžete koupit
Před 3 rokyModel SQ8 se značce Audi mimořádně povedl. Díky silnému osmiválci TDI ukrutně jede a chytrý podvozek mu v zatáčkách dává vlastnosti podobné sportovním hatchbackům. Přidejte k tomu super interiér, nejmodernější elektronickou výbavu a spoustu prostoru, a máte jedno z nejlepších aut na dnešním trhu.Ostrá i30 Fastback má něco společného s první Octavií RS. A už to zase není Hjondé, ale „Hjundaj“
Před 3 rokyPo úspěšném přijetí ostrého hatchbacku Hyundai i30 N se sportovní verze dočkal také Fastback. Právě ten jsme prohnali na silnicích v okolí Slaného. Testovali jsme rovnou nejostřejší provedení Performance. To se od základního provedení liší v řadě technických detailů. Přeplňovaný benzinový dvoulitr je zde naladěn ne na 250, ale na 275 koní, a pohání přední kola přes elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Hyundai i30 Fastback N Performance má také 19" kola, větší brzdy, aktivní klapku ve výfuku, a považte, také příčnou výztuhu za opěradly zadních sedadel.Ošklivý Fiat Multipla je ve skutečnosti geniální auto
Před 3 rokyI po více než dvaceti letech vyvolává velkoprostorový model od Fiatu silné reakce – a většinou nikoliv pozitivní. Připusťme, že design je věcí vkusu, i když se najdou lidé, kterým se Multipla líbí. Například Lukáš, který si Multiplu dokonce koupil. A ukáže vám, že tohle vysmívané auto je ve skutečnosti velice chytře vymyšlené a zvenku i uvnitř je plné geniálních nápadů, které zpříjemňují jeho používání, zjednodušují obsluhu a usnadňují život. To vše na kratší délce, než má aktuální krátká Fabia!Volvo XC60 je oficiálně nejlepší auto na světě. Čím převyšuje ostatní?
Před 4 rokyVolvo XC60 je prý nejlepší auto na světě. Tak se na to s Lukášem Dittrichem podíváme!Příplatkový výfuk a nádherná kola. Poslechněte si, jak přede zlaté žihadlo od BMW
Před 4 rokyBMW řady tři generace F30 se představilo už v roce 2011. Sedm let je v tomhle segmentu velmi dlouhá doba, takže se těžko můžeme divit tomu, že aktuální trojka končí a s ní skončí také odvozené verze. Ještě než se tak stane, vyzkoušeli jsme provedení 440i Gran Coupé okořeněné prvky z programu M Performance, které ukázalo mnoho zajímavých věcí. Podívejte se na videodojmy: BMW 440i xDrive Gran Coupé.Tohle auto bude zaručený hit! Audi Q8 má příjemný design a hodně místa na nohy
Před 4 rokyPo prvních kusech Audi Q8 alokovaných pro Českou republiku se jen zaprášilo. Návrháři Audi se na rozdíl od Mercedesu nespokojili s kopií úspěšného zakladatele třídy.Audi Q8 stojí totiž na stejném bezmála třímetrovém rozvoru jako Q7, ale je o 38 mm nižší, o 66 mm kratší a o 27 mm širší. Sledujte videodojmy z vozu Audi Q8 50 TDI quattro.Videodojmy: Volvo V60 D4 FWD
Před 4 rokyNa platformě SPA už vyrostlo hodně modelů, ale podle hlesla „to nejlepší nakonec“ přišel ten nejpovedenější vůz až relativně nedávno. Nové Volvo V60 se oficiálně představilo ve světové premiéře na jarním autosalonu v Ženevě a postupem času si našlo cestu také do naší redakce. Líbilo se nám?Videodojmy: Kia Ceed SW 1.0 T-GDI
Před 4 rokyKia Ceed nové generace je pro běžného zákazníka hledajícího hatchback nebo kombi nižší střední třídy jednou z nejzajímavějších novinek letošního roku. Vyzkoušeli jsme provedení SW ve výbavě Exclusive s motorem 1.0 T-GDI.Videodojmy: Jaguar F-Type SVR
Před 4 rokyJaguar F-Type není žádná žhavá novinka, na trh přišel už v roce 2013. Automobilka ale svůj sportovní roadster postupně upravovala a rozšiřovala nabídku, až v roce 2016 dorazilo vrcholné provedení SVR. Letos přišla další „modernizace“, která reálně nezměnila vůbec nic, protože tím hlavním byl Graphic Pack. Ten na karoserii přidá jen pár polepů s číslem 575. Jenže řídit tohle auto je velký zážitek, takže i Graphic Pack byl dobrým důvodem, proč znovu usednout za jeho volant, když se naskytla příležitost. A tak vznikl další díl našich videodojmů.Subaru a „utajená“ možnost odemykat a zamykat vůz zcela bez klíčku
Před 4 rokyDnešní Videodojmy budou trochu odlišné. Tentokrát si nepředstavíme kompletně celý automobil, ale podíváme se na jednu specifickou funkci. Tu ocení zejména ti, kteří provozují nějaké akční sporty, kde hrozí ztráta nebo poškození klíčku. Některé automobilky toto řeší příplatkem, za který zákazník získá třeba nárazuvzdorný a vodotěsný náramek nahrazující klíček, Subaru ale jde na věc jinak. Zde je totiž možné auto odemknout a uzamknout bez toho, abyste k tomu fyzicky vůbec nějakou věc potřebovali. Jak? Přesně to si ukážeme v dnešním videu.Videodojmy: BMW X5 M50d (G05)
Před 4 rokyM50d je vrcholné provedení čtvrté generace BMW X5, která nese interní označení G05. Třílitrový šestiválcový diesel je zde přeplňovaný ne jedním nebo dvěma, ale hned čtyřmi turbodmychadly. Dosahuje výkonu 294 kW v 4400 ot.min.-1 a točivého momentu 760 Nm od dvou tisíc (nikoliv od patnácti set, jak mylně zazní ve videu) do čtyř tisíc otáček. Výkonnému motoru sekunduje špičková specifikace podvozku. Model M50d má sportovnější naladění podvozku než ostatní verze. A k tomu navíc aktivní zadní diferenciál. Testované auto navíc dostalo „adaptivní M podvozek Professional“ (97 552 Kč) s aktivními stabilizátory a „integrálním aktivním řízením“ s natáčením zadních kol. To vše v kombinaci s adaptivními tlumiči pérování, pneumatickým odpružením a pohonem všech kol xDrive, který při rozdělování hnací síly upřednostňuje zadní nápravu. Všechno dohromady to bohužel nefunguje úplně tak, jak bychom si představovali. Víc se ale už dozvíte ve videu, ve kterém si ukážeme také řadu zajímavých nových funkcí nejnovějšího BMW X5.Videodojmy: Subaru BRZ Spec.S
Před 4 rokySubaru BRZ je dnes už poměrně letitý model. Jenže lehké sportovní zadokolky s atmosférickým motorem se na trhu vyskytují naprosto minimálně, takže je potřeba využít každou sebemenší příležitost pro zapůjčení takového auta na test. Právě proto jsme si také zapůjčili BRZ modelového roku 2019,5. Žádné zásadní změny se neudály. BRZ má pořád pod kapotou dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 147 kW (200 k), o kterém někteří tvrdí, že je slabý. Novinkou je ovšem drobná změna aerodynamiky a hlavně příchod edice Spec.S. Co tahle specialita obnáší a zda se nám BRZ stále líbí i v roce 2019, to se dozvíte v dalším našem videu.Videodojmy: Audi Q3 45 TFSI quattro
Před 4 rokyDruhá generace Audi Q3 nabízí ve srovnání s předchůdcem výrazně více prostoru pro lidi i zavazadla. Má totiž ambice zastoupit i roli rodinného auta. Podobně jako velká Q8 dostala Q3 dramatickou osmiúhelníkovou masku a zvýrazněné linie blatníků, inspirované legendárním kupé Ur Quattro z 80. let. Interiér prošel stejně rozsáhlou proměnou jako exteriér. Mnohoúhelníky s ostrými hranami, rozlehlé plochy a efektní velké displeje, to je styl, který známe už z nejnovější generace velkých Audi, opět včetně Q8.Videodojmy: Peugeot 508 PureTech 180 GT Line
Před 4 rokyKlasické sedany střední třídy jsou jednou z kategorií, které mohutný zájem o crossovery škodí, což se projevuje na klesajících prodejích. To v minulosti vedlo třeba i k přerušení výroby VW Passat coby typického představitele tohoto segmentu. Peugeot proto dospěl k závěru, že druhá generace modelu 508 se nemůže držet zavedených tradic a stvořil opravdu velmi zajímavé auto. Zejména pokud jde o vnější design. Na pohled vypadá nový Peugeot 508 více jako kupé, ještě k tomu od nějaké prémiové automobilky. Na efektní karoserii navazuje také efektně zpracovaný interiér, ale jak už to tak ve světě chodí, parádní vzhled není zadarmo a svou daň si vybral i zde. O co přesně jde a jak se nám celkově líbila nová 508 v kombinaci s motorem 1.6 PureTech o výkonu 132 kW (180 k), to se dozvíte na dalším našem videu.Dacia Duster 1.5 dCi 4x4
Před 4 rokyDacia Duster je neuvěřitelně populární SUV, které před časem dorazilo na trh ve své druhé generaci. My jsme ji prověřili jak v klasickém redakčním, tak i v dlouhodobém testu, kdy nám vůz dělal společnost zhruba čtyři měsíce. A právě o tom, jak se nám s touhle cenově velmi dostupnou čtyřkolkou žilo, je další díl našich videodojmů.Videodojmy: Volkswagen Amarok DoubleCab Dark Label 3.0 TDI 4Motion
Před 4 rokyVolkswagen Amarok figuruje na trhu spoustu let. Během svého dlouhého působení prodělal řadu změn, kdy ta nejdůležitější přišla v roce 2016. Tehdy se německá automobilka rozhodla u modelu, který původně využíval jako svou vrcholnou jednotku dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, zcela obměnit nabídku motorizací a vsadit výhradně na třílitrové šestiválce. Ale takovéto velké modernizace nejsou příliš časté a k udržení pozornosti nestačí. Proto automobilka v minulosti představila řadu různých více či méně speciálních variant. Jako třeba provedení Dark Label.Videodojmy: BMW M850i xDrive Coupe
Před 4 rokyNástupce řady 6 se vrátil k legendárnímu označení exkluzivního a technicky pokročilého modelu z konce 80. let. Na technickém základu společném s řadami 5 a 7 navrhli designéři BMW výrazně tvarované kupé plné hran a zlomů, které přitahují pozornost jako magnet. Zvlášť v případě testovaného auta se sytým modrým lakem Sonic Speed Blue a příplatkovou karbonovou střechou. Navzdory ostrému vzhledu je ale nová řada 8 daleko víc grand tourismo než sporťák. Při opravdu ostré jízdě ztrácí přesnost a jistotu. Díky nízké, široké stavbě a vzornému rozložení hmotnosti ale na silnici funguje, pokud nečekáte jízdní zážitek na úrovni Porsche 911. Testovali jsme variantu M850i, poháněnou přeplňovaným osmiválcem 4,4 l o výkonu 390 kW a točivém momentu 750 Nm. A přestože u auta za čtyři miliony (včetně příplatků) to zní asi divně, je tento model vlastně výhodnou koupí. Konkurence je buď výrazně slabší, nebo výrazně dražší. Ale víc se už dozvíte v našich videodojmech.Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Před 4 rokyLimitovaná edice Mustangu, pojmenovaná podle kultovního filmu se Stevem McQueenem v hlavní roli, skládá hold autu z možná nejslavnější filmové honičky všech dob: tmavě zelený lak, černá kola, absence emblémů na masce i blatnících… Díky otevřenému filtru sání a upravené řídicí jednotce má Bullitt o něco vyšší výkon než běžný osmiválcový Mustang GT, jinak se od něj ale technicky neliší. Což není na závadu. Protože aktuální generace Mustangu je atraktivní, charakterní a stylové auto s okouzlujícím motorem a také překvapivě solidními jízdními vlastnostmi. Zvlášť s příplatkovými tlumiči MagneRide, které se do Mustangu dostaly v rámci loňského faceliftu. Ale víc už ve videu.Videodojmy: Škoda Kamiq
Před 4 rokyŠkoda Kamiq je crossover, který se velikostí řadí do kategorie malých vozů. Automobilka ho označuje za „městské SUV“. Technicky je novinka blízce příbuzná hatchbacku Škoda Scala. Sdílí s ním modifikovanou platformu MQB A0, motory i technologickou výbavu od digitálního přístrojového štítu po USB-C vstupy. Evropská Škoda Kamiq nemá technicky blízko ke stejnojmennému modelu, který se už nějakou dobu prodává v Číně. S modelem Kamiq vstupuje Škoda do segmentu, v němž se celoevropsky velmi daří francouzským značkám. Peugeot 2008 a Renault Captur jsou nejprodávanějšími modely této podkategorie i u nás. Lze nicméně předpokládat, že až se Kamiq začne na podzim prodávat, ovládne Škoda i tento segment. Alespoň na českém trhu.