Zavřít
Dědkův druhý dech

Dědkův druhý dech

Nejnovější články na Seznamu na téma Dědkův druhý dech
  • Dědkův druhý dech

    První start repasovaného motoru Tatry 148 | Renovace 17. díl

    Před 1 měsícem
    Tak je to tady. Moment, na který jsme všichni netrpělivě čekali. Moment, pro který padlo hodně úsilí a nespočet hodin v dílně. Moment, kdy po třech letech konečně zase uslyšíme řev našeho motoru Tatry 148... To vše ale jen díky Panu Grussmannovi, jehož zásluhou tento kus kovu dostal opět druhou šanci. Moc Vám děkujeme, Pane Grussmann!
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník kontroluje těsnost a seřizuje předvstřik motoru Tatry 148 | Renovace 16. díl

    Před 6 měsíci
    Odborník přes Tatrovácké motory Vám dnes ukáže, jak zkontrolovat těsnost všech potrubí motoru Tatry 148 a jak seřídit předvstřik paliva a to dokonce dvěma způsoby. Pan Grussmann u takto náročného procesu zkrátka nesmí chybět.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník kompletuje motor Tatry 148

    Před 7 měsíci
    Pomalu ale jistě se blížíme ke startu zrepasovaného motoru Tatry 148 panem Grussmannem. K tomu je ale zapotřebí motor zkompletovat a právě do toho se dnes pustíme.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník seřizuje vůli mezi hlavami a písty Tatry 148

    Před 7 měsíci
    Pan Grussmann, fachman a především celým srdcem Tatrovák, vám dnes ukáže, jak se seřizuje vůle mezi hlavou a pístem motoru Tatry 148. Není to žádná raketová věda, ale i tady musí mít člověk jistou dávku zkušeností. A přesně proto je zde právě on.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník skládá spalovací prostor motoru Tatry 148

    Před 8 měsíci
    V minulém díle jsme složili spodní část motoru a nyní se přesouváme ke skládání spalovacího prostoru, tedy ke skládání válců a hlav. U tohoto procesu samozřejmě nesmí chybět pan Grussmann, mistr, který je celým srdcem i myslí Tatrovák. Jeho vědomosti mluví za vše.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Skládáme spodní část motoru Tatry 148

    Před 10 měsíci
    Týden po převozu motoru k panu Grussmannovi jsme se pustili do práce. Začali jsme tím, že jsme složili spodní část motoru. Zkušené oko pana Grussmanna už ale po pár minutách odhalilo docela závažnou chybu, které by si většina z nás ani nevšimla a kterou bylo nutné napravit. To vše jsou odkazy na to, jaký je to odborník.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Připravujeme motor Tatry 148 ke skládání

    Před 11 měsíci
    Při renovaci Tatry 148 jsme zjistili, že i motor bude potřebovat menší opravy. Dnes si tedy ukážeme, jak jsme převezli motor k panu Grussmannovi, aby se na něm po večerech mohl vyřádit natolik, že bude připraven ke skládání, do kterého se pustíme v dalším díle této série.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník seřizuje vstřikovací čerpadlo Tatry 148

    Před 1 rokem
    Jsme zde s pokračováním ukázky bezchybné práce pana Grussmanna, mistra, který je celým srdcem Tatrovák. Dnes vám společně předvedeme, jak jsme seřizovali vstřikovací čerpadlo naší Tatry 148. Je to proces, který si vezme kus trpělivosti i času.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Odborník repasuje hlavy a válce Tatry 148

    Před 1 rokem
    Jak to dopadne, když pustíte k repasování hlav a válců celoživotního Tatrováka? Tak, že vše budete mít vyladěné do posledního detailu. Díky panu Grussmannovi máme záruku, že Tatra 148 bude po renovaci opět fungovat jako hodinky, hlavy a válce totiž prošly těma nejlepšíma rukama.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Renovace Tatry 148 krok za krokem. Tentokrát čištění a příprava dílů pro skládání motoru

    Před 1 rokem
    Začínáme čištěním dílů v ultrazvukové čističce a přípravou všech částí, na které se musí mrknout sám pan Grussmann, odborník, který se těmto motorům věnoval celý život. Společně s ním se v dalším videu podíváme na to, jak se repasuje taková hlava Tatry. No, máte se na co těšit :)
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Renovace Tatry 148. Dostala první lak a tmelení

    Před 1 rokem
    Tatra 148 dostala po několika letech nový lak, konkrétně epoxidový základ. Hned po tom se nám ozval soused, že by se do renovace Tatry taky rád zapojil a tak jsme mu bez váhání vrazili dva blatníky. Ty se nám po týdenním broušení a tmelení vrátily v luxusně připraveném stavu pro finální lakování. Taky jsme navštívili Martina, který se věnuje opravám karosérií historických aut a právě ten nám vyráběl nové podběhové plechy. No mrkněte na to sami.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Pískování kabiny a ostatních dílů Tatry 148 | Renovace 6. díl

    Před 1 rokem
    Už neuvidíme tu starou nabouranou Tatru s odlupujícím se modrým lakem. Kabina a ostatní díly totiž prošly pískováním, které proběhlo v pravých vesnických podmínkách. No, však se na to podívejte sami, byla to opravdu sranda :D
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Příprava Tatry 148 na pískování. Pokračujeme v renovaci staré legendy

    Před 1 rokem
    Dnes si ukážeme, jak probíhá příprava kabiny na pískování a jak vyjet s podvozkem Tatry 148 z garáže, když na něm zrovna není ani kabina, ani motor. Je to sranda, to nám věřte :-D
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Renovace Tatry 148. S odborníkem rozebíráme motor

    Před 1 rokem
    Dnes si ukážeme, jak vypadá srdce Tatry 148 zevnitř. Protože jsme však motor této Tatrovky nikdy nerozebírali, do dnešního dílu jsme si pozvali odborníka, celoživotního tatrováka a nadšence, pana Grussmanna. Pan Grussmann je člověk, který zná tyto motory nazpaměť. Díky tomu bylo rozebírání motoru procházkou růžovým sadem a navíc jsme díky panu Grussmannovi zjistili, co všechno je potřeba opravit a naopak do čeho není vůbec potřeba zasahovat. Díky němu máme jistotu, že Tatra 148 poběží znovu jako hodinky.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Tatra 148 a demontáž motoru a kabiny. Renovace starého železa pokračuje

    Před 1 rokem
    Další díl ze série o renovaci Tatry 148 je tady! Tentokrát se podíváme na demontáž motoru a kabiny. Tatra se nám pěkně rozdělila na tři části - motor, podvozek a kabinu, které budeme teď jednotlivě renovovat.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Co jsme našli v kabině Tatry 148 po pěti letech od odstavení

    Před 1 rokem
    Co vše jsme našli za poklady v Tatře 148, která několik let jen nehybně stála zarostlá v kopřivách? To si ukážeme v dnešním díle ze série o renovaci Tatry 148.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Tatra 148. První díl renovace starého poctivého železa

    Před 1 rokem
    Pamatujete si, jak jsme nastartovali Tatru 148? Ten starý, nabouraný a dočasně opuštěný kus toho nejpoctivějšího železa? Dnes přišla jeho chvíle. Po renovaci Tatry 815 4x4 Euro2 V8, jsme měli konečně volné ruce. Říkali jsme si, do čeho se vrhneme teď, ale když Honzovi kamarád dovezl model Tatry 148 v krásné modré barvě, bylo jasno, co to bude. A tak jsme se do Tatry 148 pustili. Jako první jsme sundali korbu a pak Tatru celou umyli, ať nám na dílnu přijede hezky čistá. Užijte si první díl z renovace Tatry 148!
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Vzkříšení staré Tatry 148. Rozjede se po pěti letech stání na dešti?

    Před 1 rokem
    Nastartuje stará a nabouraná Tatra 148 po pěti letech od odstavení? V dnešním videu si představíme tohle staré poctivé železo minulého století. Honza Vám ve videu řekne něco málo o historii tohohle kolosa, pokusí se jej nastartovat a když se mu to napoprvé nepovede, pustí se do oprav.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Zvládne Tatra opravdu všechno? Testujeme ji v náročném sněhovém terénu

    Před 1 rokem
    Jak si poradí Tatra s pneumatikami z traktoru v náročném sněhovém terénu? Dobře! Jen to někdy trochu ujede a sejmete strom! Tatra 4x4 Euro2 V8 není žádný offroad šéf, ale protože je přestavěná na traktor, traktorové pneumatiky ji dávají v terénu neskutečnou výhodu. Proto jsme se rozhodli ji po dvou letech dlouhé práce, kdy jsme ji museli celou vyvařit, otestovat.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Nastartovali jsme Čezetu po 21 letech a ujeli s ní tisíc kilometrů

    Před 2 roky
    Ujet tisíc kilometrů na motorce, která 21 let stála opuštěná ve starém skladu? Zdá se Vám to nemožné? Tak přesně tohle dokázal Maty, kluk, který zdědil staré Čezety po dědovi. Jeho cílem totiž nebylo jen dát motorce druhý život, ale také s tou motorkou něco zažít a dokázat. To se mu také povedlo. Hned po nastartování této krásky se Maty do Čízy pustil a dal ji do provozu, aby mohl na jaře vyjet na Palackého tisícovku, aneb vytrvalostní jízdu, kde je hlavním cílem ujet 1000 km do 24 hodin...
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Čezeta obživla! Nastartovali jsme ji po 22 letech

    Před 2 roky
    22 let v zapomnění se na legendárním skútru Čezet 175 podepsalo, dokáže i přes to nastartovat? To si ukážeme v tomto videu. Skútry Čezet 175/502, aneb prase, jak se jim s oblibou v Česku říká, zdědil po dědovi Maty, náš dlouholetý kamarád, který se jim rozhodl vdechnout druhý život. Avšak při pohledu na zmrzačené prasátka si uvědomujeme, že to nebude až taková sranda. Výsledek nás však překvapil.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Nastartovali jsme traktor po 25 letech a ukázali ho původnímu majiteli

    Před 2 roky
    Když jsme po 25 letech nastartovali traktůrek s motorem z prasete, jedna z prvních myšlenek, kromě toho že by jsme s tím heblem mohli udělat trip do Španělska bylo, že s ním prostě musíme zajet za bývalým majitelem a dokázat mu, že nic není ztraceno. No jo, když jsme však před dům dojeli poprvé, nikdo nikde. Nenechali jsme se avšak odradit, a tak jsme před dům zavítali následující den. Vyplatilo se. Přivítal nás starší pán, který nám k tomuto zázračnému stroji pověděl více, než jsme si vůbec dokázali představit.
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Obživne? Dědci startovali prehistorický traktor s motorem z ČZ 175 po 25 letech

    Před 2 roky
    V tomto videu vám chlapi, Pavel a Honza, ukáží skvost, který se našel v nedalekém sousedství, kde 25 let nehybně stál. Jedná se o ručně poskládaný traktor z dílů, co se kde našly. Tak třeba přední náprava je se spoustou dalších dílů z Jawy Minor. A motor? Ten je zase z prasete, (ČZ 175). Co myslíte, obživne tento traktůrek po tak dlouhé době?
     Komentáře
  • Dědkův druhý dech

    Nastartovali jsme Škodu Octavii 1960 po několika letech

    Před 2 roky
    V dnešním videu Vám Honza představí Škodu octavii z roku 1960, která již několik let stojí odstavená. Nyní přišel čas udělat evidenční kontrolu, tudíž se s touto kráskou z historie musí hnout. Co myslíte? Povede se Honzovi škodovku nastartovat? To se dozvíte v tomto videu!
     Komentáře
Vdechnout druhý dech vozu minulého století, který mohl být dávno sešrotován, nebo rozjet několik let stojící mašinu, v které se probudí život... to je pro nás, Nesmrtelné dědky, normálkou!
Vdechnout druhý dech vozu minulého století, který mohl být dávno sešrotován, nebo rozjet několik let stojící mašinu, v které se probudí život... to je pro nás, Nesmrtelné dědky, normálkou!
Reklama