Od Číny se máme hodně co učit, říká zástupce Škoda Auto
Před 3 rokyMladoboleslavská automobilka čelí strmému propadu výroby i prodeje nových škodovek na klíčovém trhu v Číně. Bude pro mateřský koncern Volkswagen výhodnější, aby Škoda Čínu opustila? A co lze naopak čekat od plánované expanze do Vietnamu? V pokračování pořadu Elita byznysu odpovídá člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.Klasická auta zdraží, elektromobily budou naopak levnější
Před 3 rokyAuto jako produkt se bude extrémně měnit a s ním i jeho cena. Vozy se spalovacími motory nadále podraží, cenovka elektromobilů půjde naopak dolů. Proč se z firem typu Google nebo Sony stávají konkurenti i pro Škoda Auto? V pokračování pořadu Elita byznysu zodpověděl nejen tyto otázky Martin Jahn, člen představenstva mladoboleslavské automobilky. Natáčeno v lednu 2022.Jaká budoucnost čeká vozy se spalovacími motory
Před 3 rokyMladoboleslavská Škoda se zatím nepřidá k automobilkám, které již oznámily, kdy ukončí výrobu vozů se spalovacími motory. Takové datum nemáme, nepotřebujeme a ani nechceme stanovovat, uvedl v pořadu Elita byznysu člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Na západoevropských trzích bude nástup elektromobilů rychlejší, než v Rusku či Indii. Natáčeno v lednu 2022.Levnější škodovky dodáme do Ruska či Afriky, Evropané dostanou elektromobily
Před 3 rokyHostem rozhovoru je Martin Jahn. Ten má ve Škoda Auto na starosti prodej a marketing a je jediným Čechem v představenstvu automobilky. Tradičním automobilkám nastávají těžké časy. Čelí sílící konkurenci čínských výrobců elektromobilů, ale i technologickým gigantům jako Google nebo Apple. Točeno v lednu 2022.Automobilkám v čele se Škodou hrozí vážné problémy, varuje odborník
Před 3 rokySouběh inflace s narušením dodavatelských řetězců ohrožuje i největší firmy v Česku včetně mladoboleslavské Škody Auto. Nepoleví-li brzy napjatá situace, do vážných komplikací se dostanou i velcí dodavatelé a finální výrobci, přestože to jsou české dcery silných zahraničních matek, varuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Točeno v dubnu 2022.Konec aut se spalovacími motory, elektromobily budou na vrcholu. Co to znamená pro české dodavatele?
Před 3 rokyAť už dobrovolně, či z donucení představují automobilky ambiciózní plány, jak se co nejrychleji zbaví výroby aut se spalovacími motory ve prospěch elektromobilů. Je na tak zásadní změnu kurzu připravena početná síť českých dodavatelských firem? Elektrifikace flotil zároveň přináší šanci pro běžné zaměstnance, jak dosáhnout vyšší mzdy. Druhý díl s Petrem Novákem z JTEKT.Euro by pomohlo stabilitě firem a jejich dlouhodobým plánům, říká šéf JTEKT Petr Novák
Před 3 rokyAutoprůmysl, pro Česko tolik zásadní odvětví, prochází rychle největšími změnami v historii. Přizpůsobit se a inovovat musí hustá síť dodavatelských firem. K těm patří japonská skupina JTEKT. V Evropě provozuje patnáct závodů. Volkswagenu, BMW, Renaultu a dalším významným automobilkám dodává především řídicí jednotky – tedy mechanické a elektronické části, které naleznete od volantu až po kola.Elektromobily trh neovládnou. Poptávka po bateriích zpomalí, říká Martin Peleška z Toyoty
Před 3 rokyBateriovým elektromobilům šéfové Toyoty dlouho nevěřili. Budoucnost japonské automobilky stavěli na hybridní a vodíkové technologii. Plány ale museli přehodnotit. Místo původně patnácti čistě elektrických modelů jich uvedou na trh dvojnásobek. Stlačí souboj evropských automobilek s Teslou a čínskými konkurenty ceny elektromobilů? A bude to stačit, když se řidičům prodraží dobíjení?Auto rozpozná řidiče a samo se mu přizpůsobí, předvídá Peleška z Toyoty
Před 3 rokyJak bude vypadat auto budoucnosti? „V okamžiku, kdy do něj řidič usedne, auto ho pozná a podle toho se samo přenastaví. Upraví si volant, styl jízdy a navigaci uzpůsobí obvyklým jízdám daného řidiče. Tohle uživatelé pocítí velice intenzivně,“ říká šéf českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška.Nová auta budou dál zdražovat o necelou desetinu ročně, varuje Martin Peleška z Toyoty
Před 3 rokyPořízení nového automobilu vyjde českou domácnost či firmu stále dráže. Mimořádně rychlý růst cen osobních vozů se jen tak nezastaví. Co rok, to osm až devět procent navrch. Ze standardu mnoha českých rodin, které používají více aut podle potřeby, se tak může už brzy stát spíše výjimka. „Je otázka, kam až je možné cenové hranice posouvat. S vyšší cenou přicházejí lepší technologie i bbezpečnost.“Automobilky zažívají nejhorší období. Válka na Ukrajině způsobila šok, říká Peleška z Toyoty
Před 3 rokyVýroba se propadá a prodražuje, krize automobilek nemá obdoby. Poptávka po autech přesto žije, byť rostoucí úrokové sazby zhoršují dostupnost aut firmám i domácnostem. Dojde na propouštění? Odešli výrobci z Ruska dočasně, nebo se s tímto trhem rozloučili na delší dobu? Na vše odpovídá Martin Peleška, generální ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu.

