Zavřít
Elita byznysu

Elita byznysu

Nejnovější články na Seznamu na téma Elita byznysu
  • Elita byznysu

    Od Číny se máme hodně co učit, říká zástupce Škoda Auto

    Před 3 roky
    Mladoboleslavská automobilka čelí strmému propadu výroby i prodeje nových škodovek na klíčovém trhu v Číně. Bude pro mateřský koncern Volkswagen výhodnější, aby Škoda Čínu opustila? A co lze naopak čekat od plánované expanze do Vietnamu? V pokračování pořadu Elita byznysu odpovídá člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Klasická auta zdraží, elektromobily budou naopak levnější

    Před 3 roky
    Auto jako produkt se bude extrémně měnit a s ním i jeho cena. Vozy se spalovacími motory nadále podraží, cenovka elektromobilů půjde naopak dolů. Proč se z firem typu Google nebo Sony stávají konkurenti i pro Škoda Auto? V pokračování pořadu Elita byznysu zodpověděl nejen tyto otázky Martin Jahn, člen představenstva mladoboleslavské automobilky. Natáčeno v lednu 2022.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Jaká budoucnost čeká vozy se spalovacími motory

    Před 3 roky
    Mladoboleslavská Škoda se zatím nepřidá k automobilkám, které již oznámily, kdy ukončí výrobu vozů se spalovacími motory. Takové datum nemáme, nepotřebujeme a ani nechceme stanovovat, uvedl v pořadu Elita byznysu člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Na západoevropských trzích bude nástup elektromobilů rychlejší, než v Rusku či Indii. Natáčeno v lednu 2022.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Levnější škodovky dodáme do Ruska či Afriky, Evropané dostanou elektromobily

    Před 3 roky
    Hostem rozhovoru je Martin Jahn. Ten má ve Škoda Auto na starosti prodej a marketing a je jediným Čechem v představenstvu automobilky. Tradičním automobilkám nastávají těžké časy. Čelí sílící konkurenci čínských výrobců elektromobilů, ale i technologickým gigantům jako Google nebo Apple. Točeno v lednu 2022.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Automobilkám v čele se Škodou hrozí vážné problémy, varuje odborník

    Před 3 roky
    Souběh inflace s narušením dodavatelských řetězců ohrožuje i největší firmy v Česku včetně mladoboleslavské Škody Auto. Nepoleví-li brzy napjatá situace, do vážných komplikací se dostanou i velcí dodavatelé a finální výrobci, přestože to jsou české dcery silných zahraničních matek, varuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Točeno v dubnu 2022.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Konec aut se spalovacími motory, elektromobily budou na vrcholu. Co to znamená pro české dodavatele?

    Před 3 roky
    Ať už dobrovolně, či z donucení představují automobilky ambiciózní plány, jak se co nejrychleji zbaví výroby aut se spalovacími motory ve prospěch elektromobilů. Je na tak zásadní změnu kurzu připravena početná síť českých dodavatelských firem? Elektrifikace flotil zároveň přináší šanci pro běžné zaměstnance, jak dosáhnout vyšší mzdy. Druhý díl s Petrem Novákem z JTEKT.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Euro by pomohlo stabilitě firem a jejich dlouhodobým plánům, říká šéf JTEKT Petr Novák

    Před 3 roky
    Autoprůmysl, pro Česko tolik zásadní odvětví, prochází rychle největšími změnami v historii. Přizpůsobit se a inovovat musí hustá síť dodavatelských firem. K těm patří japonská skupina JTEKT. V Evropě provozuje patnáct závodů. Volkswagenu, BMW, Renaultu a dalším významným automobilkám dodává především řídicí jednotky – tedy mechanické a elektronické části, které naleznete od volantu až po kola.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Elektromobily trh neovládnou. Poptávka po bateriích zpomalí, říká Martin Peleška z Toyoty

    Před 3 roky
    Bateriovým elektromobilům šéfové Toyoty dlouho nevěřili. Budoucnost japonské automobilky stavěli na hybridní a vodíkové technologii. Plány ale museli přehodnotit. Místo původně patnácti čistě elektrických modelů jich uvedou na trh dvojnásobek. Stlačí souboj evropských automobilek s Teslou a čínskými konkurenty ceny elektromobilů? A bude to stačit, když se řidičům prodraží dobíjení?
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Auto rozpozná řidiče a samo se mu přizpůsobí, předvídá Peleška z Toyoty

    Před 3 roky
    Jak bude vypadat auto budoucnosti? „V okamžiku, kdy do něj řidič usedne, auto ho pozná a podle toho se samo přenastaví. Upraví si volant, styl jízdy a navigaci uzpůsobí obvyklým jízdám daného řidiče. Tohle uživatelé pocítí velice intenzivně,“ říká šéf českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška.
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Nová auta budou dál zdražovat o necelou desetinu ročně, varuje Martin Peleška z Toyoty

    Před 3 roky
    Pořízení nového automobilu vyjde českou domácnost či firmu stále dráže. Mimořádně rychlý růst cen osobních vozů se jen tak nezastaví. Co rok, to osm až devět procent navrch. Ze standardu mnoha českých rodin, které používají více aut podle potřeby, se tak může už brzy stát spíše výjimka. „Je otázka, kam až je možné cenové hranice posouvat. S vyšší cenou přicházejí lepší technologie i bbezpečnost.“
     Komentáře
  • Elita byznysu

    Automobilky zažívají nejhorší období. Válka na Ukrajině způsobila šok, říká Peleška z Toyoty

    Před 3 roky
    Výroba se propadá a prodražuje, krize automobilek nemá obdoby. Poptávka po autech přesto žije, byť rostoucí úrokové sazby zhoršují dostupnost aut firmám i domácnostem. Dojde na propouštění? Odešli výrobci z Ruska dočasně, nebo se s tímto trhem rozloučili na delší dobu? Na vše odpovídá Martin Peleška, generální ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu.
     Komentáře
Ekonomický pořad magazínu E15 s Jiřím Liebreichem.
Ekonomický pořad magazínu E15 s Jiřím Liebreichem.
Reklama