Co bude dál se studiem Sucker Punch Productions, které má za sebou úspěšnou sérii Ghost of Tsushima a čerstvou novinku Ghost of Yotei? Podle šéfa a spoluzakladatele Briana Fleminga se fanoušci nemusí těšit na lavinu nových her. Studio totiž zůstane „single-project“ – tedy zaměřené vždy jen na jeden titul v daný čas.
Po mongolské invazi míříme o 300 let později na sever, který chce dostat pod kontrolu šógun i odpadlík z dříve věhlasného klanu Saitó. Nikdo ale nepočítá s příchodem Acu. I přes svůj hněv a touhu po pomstě si umí najít chvíli na průzkum světa, který vás svou nádherou vtáhne natolik, že budete chtít prozkoumat každý jeho kout.
Společnost Sony zavádí nový program odměn pro majitele konzolí PlayStation, který vám umožní zakoupit si exkluzivní fyzické zboží, pokud jste ve hře získali určité trofeje. Společnost začíná s odměnami u dvou trofejí z Ghost of Tsushima od vývojářů ze Sucker Punch (odměny za Ghost of Yotei jsou ve vývoji) a Sony předpokládáme nabídne něco podobného pro všechny své nejpopulárnější herní franšízy. Odměny „Ghost Reward“, které jste si hraním Ghost of Tsushima mohli odemknout, zahrnují památeční odznak v podobě masky za 25 $ (odemknutí platinové trofeje „Living Legend“) nebo přizpůsobené tričko za 30 $ s tím, co vypadá jako zlatý tiskový design (odemknutí zlaté trofeje „Mono No Aware“). Abyste mohli některou odměnu získat, musíte se nejpozději do 31. prosince 2025 přihlásit ke svému účtu PlayStation na speciálních webových stránkách a navzdory tomu, že se tento program označuje jako „odměny“, si zboží budete muset stejně zaplatit. V takovém případě je tedy odměnou přístup, nikoli zboží samotné. Posledním pokusem společnosti Sony o program odměn nebo věrnostní program byl krátkodobý a zcela digitální program PlayStation Stars. V rámci tohoto programu jste si mohli za hraní konkrétních her nebo provádění aktivit na konzoli vydělat „Stars“, které pak bylo možné vyměnit za v podstatě digitální modely postav nebo předmětů. Program byl vždy tak trochu jako funkce NFT, kterou společnost rychle přepracovala, když technologie blockchain vyšla z módy, a jeho ukončení dávalo smysl. Franchise Rewards je mnohem víc podobný programu Bungie Rewards, tedy internetovému obchodu, který od roku 2018 provozují vývojáři Destiny 2. V rámci Bungie Rewards si můžete odemknout upomínková trička, bundy a další zboží za dokončení aktivit ve hře Destiny a Destiny 2, včetně několikahodinových nájezdů v této sérii. Článek původně vyšel na Engadget na stránce https://www.engadget.com/gaming/playstation/playstations-franchise-rewards-program-gates-merch-behind-in-game-trophies-182001158.html?src=rss?src=rss
Diskutujeme herní témata pravidelně a v širších souvislostech. Pro české hráče byla nová Mafia byla samozřejmě jednou z nejočekávanějších her roku, nejen díky příslibu českého dabingu. O svých dojmech po dohrání podrobně vypraví Terry a Míša.Seznam her, knih a seriálů, o kterých v hPodu 1014 mluvíme:HRY: Tales of the Shire, Ghost of Tsushima, Hell is Us, Mafia: DomovinaKNIHY: Zaklínání světla, Harry Potter a vězeň z AzkabanuSERIÁLY: Vetřelec: Země Úvod a co jsme hráli (00:00:00) Mafia: Domovina (00:09:28) Čtenářské dotazy a neherní zážitky (01:12:06)
V Ghost of Tsushima se souboje točily hlavně okolo katany a dalších druhů japonských mečů. Oproti tomu budou mít v nadcházející novince Ghost of Yotei větší roli další typy zbraní.
Po měsících spekulací jsme se konečně dočkali oficiálního data vydání. Společnost Sony odhalila, že dlouho očekávané pokračování Ghost of Tsushima s názvem Ghost of Yōtei dorazí už letos na podzim na konzoli PS5. A co víc, předobjednávky budou možné už za několik dní.
To čekání už je (tak trochu) skoro u konce. Ghost of Yōtei bude dostupný na PS5 od 2. října. Jedná se o pokračování hitu z roku 2020 Ghost of Tsushima a byl poprvé odhalen loni. Je to exkluzivka pro PS5, protože ho má na svědomí firma Sucker Punch vlastněná Sony. Příběh z Ghost of Tsushima neadaptuje. Spíše se jedná o nové dobrodružství s novými postavami a odehrává se v nové době. Ghost of Yōtei je zasazen na Hokkaido v Japonsku na počátku 17. století. To je více než 300 let po událostech z první hry. Stále jde o dobrodružství v otevřeném světě, ačkoli Sony slibuje "ještě větší svobodu a různorodost než v Ghost of Tsushima." Můžete například pochytat šest velkých hlavních zlosynů v takovém pořadí, jaké si sami zvolíte. Byl zveřejněn nový trailer, který odhaluje základní aspekty příběhu a také něco málo z hraní. Vypadá to jako pořádná zábava. Předobjednávky se pro zákazníky z US otevřou 2. května v 10:00 ET. Vzhledem k tomu, že se jedná o moderní konzolovou hru, je na výběr několik různých edicí. K dispozici je standardní edice, což je prostě jen hra za 70 $. Digitální Deluxe Edice přidává bonusy do hry, jako je brnění, zbraně a kostýmy. Ta stojí 80 dolarů. Kolektorská edice od Sony, která stojí neuvěřitelných 250 $, zahrnuje všechny zmíněné herní předměty, ale to je jen začátek. Dodává se také s fyzickými předměty, jako jsou repliky masek hlavního hrdiny, katany nebo šerpy. Sony to nazývá nejlepší kolektorskou edicí, jakou kdy vytvořili. Všechny předobjednávky, bez ohledu na zvolenou edici, obdrží „unikátní herní masku“ a hrst avatarů pro PSN. Tento článek se původně objevil na Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/playstation/ghost-of-yotei-comes-to-ps5-on-october-2-165531467.html?src=rss
Bývalý šéf PlayStationu Shuhei Yoshida pochválil Ghost of Yotei a označil hru za „bezchybnou a plně hratelnou už v raných fázích vývoje“. To, o čem si mohl Cyberpunk 2077 nebo Assassin's Creed Shadows nechat jen zdát, mění pokračování Ghost of Tsushima ve skutečnost.
Můžete téměř cítit vítr na zádech Naoe, když prosviští klikatým údolím. Velké poryvy proudí mezi okolními hřebeny a zvedají oranžovo-červené listy, které se kutálí a víří. Na pláních se tráva vaří jako vlny; v horách sníh víří a poletuje před transformací do bouřlivého, diagonálního plátna. Vítr ovlivňuje tolik z Assassin's Creed Shadows' světa, dokonce i ostrý, krátký bob protagonistky Naoe, který vlaje ve hře v notoricky větrných divočinách. Čtěte více
Helldivers, Horizon: Zero Dawn a Ghost of Tsushima jsou nejnovějšími přírůstky do katalogu herních sérií od Sony, které se dočkají filmového a televizního zpracování.
Sony pro fanoušky PlayStationu chystá koncerty. Těšit se na ně můžeme také v Praze a Bratislavě. Zazní v nich soundtracky z kultovních sérii i novějších značek japonské společnosti.
Produkce Sucker Punch možná opět uhodila hřebík na hlavičku. Všichni fanoušci epického titulu Ghost of Tsushima napjatě čekali na pokračování a konečně se dočkali. Nebo snad ne? Ghost of Yōtei, jak se nová hra jmenuje, totiž není tím klasickým pokračováním, které si hráči původního hitu představovali.
Hit PlayStationu z roku 2020 Ghost of Tsushima dostává pokračování s novým protagonistou, obdobím a krajinou. Ghost of Yōtei míří na PlayStation 5 v roce 2025. Ghost of Yōtei představuje nového ducha, Atsu, který putuje zeměmi při úpatí hory Yōtei v Ezu — dnešní Hokkaidó — v roce 1603. To znamená, že pokračování se odehrává 300 let po událostech z Tsushimy, která se zaměřovala na mongolskou invazi do tohoto regionu. V roce 1603 nebylo Yōtei pod japonskou vládou a debutový trailer ukazuje rozlehlé, nedotčené travnaté pláně, zasněžené lesy a sluncem zalité hřebeny porostlé divokými květinami, v každé scéně vane silný vítr. Hudba v traileru má výrazný kovbojský ráz, zejména když Atsu komunikuje s divokými koňmi. Také potká vlka, což je zajímavé. Na PlayStation Blogu společnost Sucker Punch poznamenala, že Yōtei nebylo domovem organizovaných samurajských klanů jako ty na Tsushimě, a uvedla, že to tvořilo základ nové, originální příběhové linie pokračování. Toto je první hra, kterou Sucker Punch vytvořila od základů pro PS5. "Máme obrovské rozhledny, které vám umožní dívat se daleko přes prostředí, zcela nové oblohy s třpytícími se hvězdami a aurorami, ještě věrohodnější pohyb větru v trávě a vegetaci a další zlepšení, o kterých se podělíme v budoucnu," řekl Andrew Goldfarb, manažer komunikace Sucker Punch. "Naše nové prostředí nám také dává příležitost představit nové mechaniky, vylepšení hratelnosti a dokonce i nové zbraně." Tento článek se původně objevil na webu Engadget na https://www.engadget.com/gaming/playstation/ghost-of-yotei-is-a-tsushima-sequel-coming-to-ps5-in-2025-231306124.html?src=rss
Sony odhalilo novou řadu figurek nazvanou "The Shapes Collection", která zahrnuje postavy z her God of War Ragnarök, Horizon Forbidden West a Ghost of Tsushima. Vyvinuto ve spolupráci s hračkářskou společností Spin Master, Sony uvádí, že "vysoce detailní figurky přinášejí interaktivní prvek vyprávění těchto titulů novým způsobem, rozšiřujíc herní zážitek z digitálního do fyzického světa". Samotné šestipalcové figurky "čerpají inspiraci z detailů každé hry" a zahrnují vyměnitelné doplňky a "desítky pohyblivých kloubů pro pózování a vystavování". Čtěte více
Mistr modifikátor Luke Ross vydal další aktualizaci svého REAL VR modu a poprvé po dlouhé době to není pro hru od Ubisoftu! V tomto týdnu se ve VR Corneru podíváme na Lukovu modifikaci z ploché obrazovky do VR pro epicky krásnou hru Ghost of Tsushima Directors Cut od Sucker Punch na PC. Video ukazuje úseky z prvních 90 minut hry, které obsahují některé graficky náročné momenty, jako je jízda na koni skrz spršku hořících šípů a souboj jeden na jednoho v aréně plné jasně červených listů. Stejně jako u všech Lukových REAL VR modů se i tento ovládá gamepadem, ale stejně jako plochá hra se hraje pouze z pohledu třetí osoby. To bylo něco, co rozčílilo hodně lidí, když jsem prezentoval jeho mod z ploché hry na VR pro Watch Dogs, ale já osobně s žádným z těchto aspektů nemám problém. Jen si užívám možnost prožít tyto hry s přidanou 6DoF grafikou, musím ale říci, že tento mod měl daleko více divných artefaktů a jitteringu assetů, což zdá se být bohužel nežádoucí vedlejší účinek techniky Alternate Eye Rendering 2.0, kterou jeho mody využívají. Přečtěte si více.
Legendární Horiyuki Sanada, hvězda populárního seriálu od Amazonu Shogun, jedná o roli ve filmu Ghost of Tsushima, který se chystá. Podle zkušeného filmového informátora DanielaRPK, který o jednáních informoval o víkendu, Sanada, který hrál Toranaga-samu v Shogunovi, je také známý díky rolím ve filmech Poslední samuraj, Sluneční svit a Ztraceni. Příště se objeví na plátnech kin v další adaptaci videohry: Mortal Kombat 2. Čtěte více.
Čtyři roky po svém původním vydání na PS4 přichází hra Ghost of Tsushima od Sucker Punch na PC, převedená společností Nixxes Software. První dojmy z této verze byly pozitivní, ale po týdnu stráveném s hrou jsme schopni poskytnout mnohem propracovanější hodnocení konverze, navrhnout nějaká optimalizovaná nastavení a nabídnout důležité srovnání s verzí pro PS5. I když se jedná o nový engine pro Nixxes, celková struktura hry má mnoho společného s jejich předchozími porty, což je obecně velmi pozitivní. Získáváte tak nabídku nastavení, která vám umožní provádět úpravy podle vlastního výběru, přičemž změny se projeví v reálném čase na pozadí - bez nutnosti restartování! Jak je pro Nixxes obvyklé, je zde podpora dynamického škálování rozlišení a všech hlavních technologií pro zvyšování kvality obrazu, včetně generování snímků FSR 3 a DLSS 3 (ačkoli nové upgrady prostorového škálování FSR 3.1 nejsou zahrnuty). Nixxes také osvobodil generování snímků FSR 3 od nutnosti používat prostorové škálování FSR 2, což je vítaná změna. Pokud jde o kvalitu upscalerů, vidíme obvyklou hierarchii, i když DLSS má v tomto titulu problémy s efekty hloubky ostrosti, které způsobují nepříjemné trhání obrazu. To se projevuje i u XeSS, ale v menší míře, zatímco u FSR to není vůbec problém. Bylo by dobré, kdyby se tento problém časem vyřešil.
Když hra dorazí k recenzi ve stejný den, kdy je uvolněna veřejnosti, obvykle to zvedá červenou vlajku. Mám na mysli, že pokud je kvalita hry dobrá, proč o tom lidi informovat předem? A přesto jsme se ocitli v této situaci při vydání Ghost of Tsushima: Director's Cut – nejnovější PC převodu od mistrů z Nixxes. Prestiž vývojáře byla stanovena, takže snad jsme neměli mít obavy, ale i vydání od Nixxes bylo v minulosti uspěchané. Naštěstí jsou první dojmy z tohoto nového převodu pozitivní. Je to poprvé, co Nixxes vytvořil PC převod na základě engine od Sucker Punch, ale je zřejmé, že studio má stabilní systém funkcí a všechny se snadno integrují do tohoto převodu Tsushima. Začíná to rozsáhlou škálou technologií zobrazování, včetně nezbytných funkcí jako jsou libovolný počet snímků za sekundu a ultra-široká podpora. A pokračuje to dalšími standardy od Nixxes, včetně možnosti volby jakéhokoli dostupného upscaleru pro vaši konkrétní GPU – DLSS, XeSS, FSR 3 – spolu s generováním snímků jak pro AMD, tak pro Nvidia. Ale je zde jedno překvapení. Zatímco DLSS generování snímků bylo k dispozici od prvního dne s možností použití libovolného prostorového upscaleru, který uživatel chtěl (včetně žádného!), FSR 3 fungovalo pouze s řešením od AMD. To není případ Tsushima, což znamená, že majitelé GPU RTX 20 a 30 série mohou používat DLSS upscaling ve spojení s generováním snímků FSR 3. Kromě toho pokračuje typický smysl pro škálovatelnost Nixxes v jejich převodech. Cílových 30 snímků za sekundu s dynamickým rozlišením na 1280x800 na střední nastavení a Steam Deck bude fungovat bez problémů. Na druhém konci spektra jsem použil PC vybavené RTX 4090, plně maximálně na 4K s Nvidia DLAA (myslete na DLSS použité pouze pro antialiasing na původním rozlišení), kde jsem našel minimum 76fps během první hodiny hraní. A to bez generování snímků, což nás zavede nad 100 snímků za sekundu.
Zeptejte se každého, kdo hraje videohry rozsáhle, a je více než pravděpodobné, že má alespoň dvě studia, za která chodí pálit. Všichni máme vývojáře, kteří v našich očích nemohou udělat nic špatného (i když mohou a někdy dělají); možná je to tím, že byli zodpovědní za život měnící herní zážitek, nebo je to možná… Čtěte více...
Sony ve snaze získat více uživatelů pro službu PlayStation Network komplikuje dostupnost svých her na Steamu. Očekávaného vydání PC verze populárního titulu Ghost of Tsushima se nedočkají hráči ve více než 170 zemích. V minulých týdnech herní komunitou otřásly restrikce, kterými Sony omezilo hraní oblíbené multiplayer hry Helldivers 2. Tu si momentálně můžou užít jen hráči v zemích, kde je dostupná služba PlayStation Network. Sony si totiž jako vydavatel stanovilo požadavek, že PS exkluzivity portované na PC a podporující multiplayer musí být propojeny s PSN. Problém nastal ve chvíli, kdy byl tento požadavek nepromyšleně zaveden do praxe až po několika měsících
Lidé, kteří si předobjednali PC port Ghost of Tsushima Director's Cut v zemích, které nemají přístup k PlayStation Network (PSN), byli tento víkend údajně informováni, že jejich nákupy byly zrušeny a automaticky vráceny. Steam, Green Man Gaming a Epic Games Store tyto objednávky ruší, hlásí Eurogamer. Vývojář Sucker Punch dříve uvedl, že účet PSN bude potřeba pouze pro režim multiplayeru hry a kampaň pro jednoho hráče bude hratelná bez něj. Ale jsme tady - a jen několik dní po nepořádku Helldivers 2, který se odehrál minulý týden. Podle Eurogameru byl lidem v postižených oblastech zaslán e-mail, ve kterém se dozvěděli, že jejich objednávky jsou propláceny, a stálo: „Vydavatel této hry nyní vyžaduje sekundární účet, aby mohl hrát části této hry – a tento účet nemůže být vytvořen z vaší země. „Předtím byl Ghost of Tsushima vyřazen ze Steamu ve více než 170 zemích bez PSN, PCGamer a dalších prodejen. Sony zatím o celém debaklu veřejně nic neřekla. Ghost of Tsushima Director's Cut má vyjít pro PC ve čtvrtek. Tento článek se původně objevil na Engadgetu na https://www.engadget.com/pre-orders-for-ghost-of-tsushima-on-pc-are-being-canceled-in-countries-without-psn-access-155429366.html?src=rss
Už 16. května se nadšenci herního titulu Ghost of Tsushima mohou dočkat PC verze, která bude obsahovat exkluzivní funkce Director's Cut. Dobrou zprávou je, že singleplayer nebude požadovat vytvoření PlayStation Network účtu. To se však nedá říct o multiplayeru. K připojení s ostatními hráči budete účet PSN potřebovat.
Vzhledem k tomu, že Helldivers 2 je stažen z prodeje ve 177 zemích po katastrofálním zavedení povinného propojení PSN, ghost of Tsushima vývojář Sucker Punch chce, abyste věděli, že PSN není vyžadováno, pokud chcete hrát jeho kampaň pro jednoho hráče na Steamu. Jak si všiml wccftech, studio reagovalo na nyní skrytou zprávu na Twitteru/X pro studio a ujistilo hráče, že účet PSN "není nutný k hraní hry pro jednoho hráče" - i když budete muset propojit, pokud chcete hrát online režim pro více hráčů, Legends. "Jen abyste si byli vědomi, je vyžadován účet PSN pro online multiplayerový režim Legends a pro použití překrytí PlayStation," napsalo studio. Čtěte více
Květen je tady a s ním se můžeme těšit na pořádnou várku nových herních titulů na počítače a konzole. Za nejočekávanější z nich lze určitě označit Senua´s Saga: Hellblade II, příběh keltské válečnice, jež si doslova prochází peklem na vikingském Islandu. Hráči na PC se zase podívají na japonský ostrov Cušima. Ten je hráčům na PS již známý. A mnohem, mnohem více.
Hra Ghost of Tsushima patřila k tomu nejlepšímu z loňského roku a někteří, mezi které se řadím i já, hru považují za jednu z těch nejlepších na herní scéně.
Měsíce červenec a srpen jsou, co se týče nových her, nejslabší v celém roce, ale letošní rok je tak trošku jiný. Letos to vypadá, že alespoň jedna zajímavá hra vyjde každý měsíc, což rozhodně potěší každého fanouška. V průběhu července jsme vám přinesli recenze na pár slušných titulů.
Studio stojící za tímto letošním hitem konzole PlayStation 4 hledá nové zaměstnance. Jejich požadavky značí, že bychom se do feudálního Japonska mohli zase brzy vrátit.
Povedenou samurajskou akční adventura Ghost of Tsushima čeká příští týden velké bezplatné rozšíření. To přinese již dříve avizovaný kooperativní multiplayer i New Game Plus.
Kdyby program PS Plus chodil do školy, už se bude chystat na druhý stupeň. Za těch deset let nám přinesl nespočet her, někdy i slabších kousků, ale převážně těch opravdu kvalitních. A bude tomu tak i tentokrát, neb klasiku všech klasik Tomb Ridera doplní filmově herní detektivka Erika a NBA 2K20, která se dá hrát donekonečna.
Chystaný akční epos Ghost of Tsushima nenabídne pouze obří herní svět plný velkých a osudových úkolů. Podle šéfa vývoje Nata Foxe z vývojářského studia Sucker Punch se můžeme těšit také na plejádu menších povyražení podél hlavní příběhové linky. Podle všeho půjde o zajímavé činnosti především pro hráče, kteří rádi prozkoumávají každý kout hry a dokončují ji na 100 %.