Letadlo delší než A380 poprvé v Praze
Před 3 rokyVelkou premiéru si 25. listopadu 2021 odbyl nejdelší Airbus, který je aktuálně ve výrobě. Airbus A350-1000 přiletěl v barvách Qatar Airways díky velké poptávce po cargo přepravě. Jak probíhala návštěva se podívejte v reportáži.Proč bude mít Boeing 777X skládací křídla? Na palubě nejdražšího letadla současnosti
Před 4 rokyBoeing 777-9 (777X) registrace N779XW se představil na Dubai Airshow 2021 úplně poprvé mimo USA. Úplně poprvé proběhla také plnohodnotná letová ukázka a to včetně extrémních manévrů s 90 stupňovým náklonem letadla.Nahradí Eurowings upadající ČSA? Německá aerolinka otevírá základnu na letišti v Praze
Před 4 rokyV sobotu 30. 10. 2021 ve večerních hodinách dorazily na ruzyňské letiště dva Airbusy A320 family v barvách Eurowings, které se druhý den postaraly o zahájení provozu zdejší nové základny. Konkrétně se jednalo o Airbus A319 (OE-LYX), který přiletěl ze Salcburku a Airbus A320 (OE-IQC), jenž dorazil z německého Hamburku. Celý článek na www.flyrosta.comJak se létalo u ČSA v 60. letech? Na palubě Avia Av-14 z roku 1958 v leteckém muzeu Kbely
Před 4 rokyPojďte se společně podívat do kabiny a kokpitu legendárního letounu Avia Av-14 (OK-MCI), který byl v roce 2020 renovován a nachází se v leteckém muzeu Praha - Kbely. Letoun Av-14 "čtrnda" létal u ČSA mezi lety 1957 - 1977 na mezinárodních linkách a vnitrostátních linkách.Letadlo, které psalo historii ČSA Ilyushin IL-62M, zavítalo do Ostravy
Před 4 rokyOstravské letiště v polovině dubna 2021 hostilo vzácnou návštěvu v podobě letounu Ilyushin Il-62MGr běloruské společnosti Rada Airlines, a to dokonce třikrát. Video bylo natočeno 15.4.2021.Definitivní rozloučení s YAK-40 u vládní letky ČR
Před 4 rokyVe středu 2. září 2020 došlo k definitivnímu ukončení provozu letounu YAK-40 ve flotile Czech Air Force. Důstojného rozloučení se účastnily dva letouny registrace 0260 (původně OK-BYK) a 1257 (původně OK-BYJ) na letišti Praha Kbely, kde jsou tyto stroje bázované. Po nízkém průletu letounu (1257) nad nastoupenou jednotkou 24. základny dopravního letectva, letadlo přistálo na dráhu 24.Konec letadel ATR u ČSA po 29 letech
Před 4 rokyLetouny ATR měli být v původním plánu nahrazeny zcela novými stroji Airbus A220, od kterých si spousta leteckých expertů slibovala velký přínos pro ČSA. Bezkonkurenční ekonomika letadla a flexibilita by dokázala nahradit nejen ATR na krátkých trasách do Košic nebo Varšavy, ale stejně tak i větší Airbusy A319 na linkách po celé Evropě.Prohlídka výcvikových simulátorů CATC. V letadle na zkoušku s bývalou letuškou ČSA Eliškou
Před 4 rokyPodívejte se do míst, kde se cvičí posádky letadel a palubní personál. Stejná místa také pravidelně navštěvují účastníci kurzu "Létání bez strachu", který slouží k odbourání fobie z létání. Videem provází letuška: Mgr. Eliška Kirchnerova, lektorka kurzů Létání bez strachuNa palubě CR929: Čínsko-ruské letadlo, které chce konkurovat Dreamlineru?
Před 4 rokyProhlídka CRIAC CR929. Podívejte se do kokpitu a na palubu budoucího rusko-čínského widebody, který má být konkurencí pro Boeing 787 Dreamliner a Airbus A330neo. Video bylo natočeno na Aerosalonu MAKS 2019 v Moskvě.Airbus A220: Správná volba pro ČSA?
Před 4 rokyAirbus A220 byl původně konstruován kanadskou firmou Bombardier v projektu “C” series. Společnost vyvinula dvě verze letounu, tím menším modelem je CS100 (A220-100) a o něco větší pak CS300 (A220-300). Mezi první evropské provozovatele patří i SWISS a Air Baltic, kteří letadlo často posílají i na linkách do Prahy.7 důvodů proč končí největší dopravní letadlo světa Airbus A380
Před 4 rokyKonec největšího dopravního letadla světa se blíží. Co všechno je příčinou ukončení projektu Airbus A380 a jak se změní nebe během několik následujících let? Přinášíme 7 důvodů proč toto letadlo nemít ve flotile.Na palubě vládního TU-154 a největšího československého letadla L610 v Kunovicích
Před 4 rokyLegendární letouny jako je Aero Ae-45, L-200 “Morava”, L-410, L-610 a ikonický “Naganský expres” TU-154M jsou vystaveny v leteckém muzeu v Kunovicích. Historické dědictví zachovává spolek nadšenců v čele s Martinem Hrabcem, který je zároveň dnešním průvodcem ve videu.Boeing 737 MAX nejbezpečnějším letadlem na světě?
Před 4 rokyBoeing 737 MAX se začíná vracet na oblohu. Všichni piloti B737 MAX musí projít dodatečným rozdílovým výcvikem. Výcvik zahrnuje i lekci v plně letovém simulátoru. Jeden z FFS se nachází i v České republice a to konkrétně ve výcvikovém centru CATC (Czech Aviation Training Centre) na ruzyňském letišti. Kapitán a instruktor PavePavel Havelka nám tentokrát ukázal, co všechno dodatečný výcvik obnáší.

