Paro v Bhútánu – Povolení přistávat na tomto letišti má jen 12 pilotů na světě
Před 8 rokyLetiště Paro je jediné mezinárodní letiště v Bhutánu. každoročně ho využívá zhruba 30 000 turistů. přistávat tady je adrenlinový zážitek. Při přiblížení musejí piloti proletět úzkým údolím těsně kolem vrcholů, které dosahují až 6 tisíc metrů nad mořem a jen pár metrů nad střechami domů.Eagle Vail – Horské masivy, málo kyslíku a nevyzpytatelné počasí prověří i nejzkušenější piloty
Před 8 rokyVysokohorské letiště u populárního amerického lyžařského střediska Vail v Coloradu je výzvou hlavně kvůli své nadmořské výšce, kde je třeba počítat s jiným tahem motorů, ale také kvůli obtížnému přiblížení mezi horskými masivy.Saint Barthélemy – Letiště schované za skálou, kde přistávací dráha končí v moři
Před 8 rokyLetiště schované za skalním hřbetem, turbulentní větry a strmé klesání na dráhu končící v moři. Přistání na karibském letišti Saint Barthélemy znamená pro piloty výzvu. Letiště bylo otevřené v roce 1945 a stejně jako hlavní město ostrova je pojmenované po švédském králi Gustavu III. Přistávací a vzletová dráha tady měří 650 metrů a mohou sem proto létat pouze malá dopravní ledadla typu Twin Otter a Pilatus, která mají kapacitu kolem 20 pasažérů.Toncontín – Přistát na tomto letišti je složitější než na letadlové lodi za tmy
Před 8 rokyLetiště Toncontín leží 6 kilometrů od centra hlavního města Hondurasu Tegucigalpa. Dráha tady měří pouhých 2130 metrů, a proto zde není možné přistát s letadlem větším než Boeing 757. Piloti musí navíc při přistání překonat okolní horský terén.Gibraltar – Vzletovou a přistávací dráhu přetíná čtyřproudá silnice
Před 8 rokyPodívejte se, jaká úskalí skrývají další nebezpečná letiště. Přistávací a vzletová dráha, kterou v půlce přetíná čtyřproudá silnice. Atrakce, která sem láká turisty z celého světa. Hlavním důvodem, proč je ale letiště Gibraltar řazené mezi nebezpečné, jsou jihozápadní větry, které hlavně při přistáních způsobují silné turbulence a propady letadla až o několik metrů.Letiště Lukla v Nepálu – Zlý sen pro piloty uprostřed velehor
Před 8 rokyVysoká nadmořská výška, až sedmitisícové horské štíty himalájského pohoří a nevyzpytatelné počasí ovlivňuje provoz na letišti Lukla Tenzing-Hillary Airport , které je považováno za extrémně nebezpečné. Letět sem vyžaduje nejen odvahu ale i naprostou přesnost, protože na vzlet má pilot jen jeden jediný pokus.Los Rodeos – Největší letecká katastrofa
Před 8 roky27. březen 1977. Po dráze letiště Los Rodeos na kanárském ostrově Tenerife roluje Boeing 747. Chystá se vzlétnout. Vtom se jen pár set metrů před ním objeví jiné letadlo. Přestože se piloti obou strojů snaží, srážce už nedokážou zabránit. Čerstvě natankovaná letadla pohltí plameny. Umírá 583 lidí.Letiště Kai Tak: Noční můra pro piloty
Před 8 rokyKai Tak začal fungovat jako mezinárodní letiště s jednou přistávací a odletovou dráhou v roce 1925. Během okupace za druhé světové války tady pak Japonci zbudovali druhou runway. Po válce bylo letiště částečně přebudované. Staré dráhy zanikly a byla postavena nová dráha vyčnívající do Kowloonského zálivu. Ta byla ještě sice v roce 1975 kvůli bezpečnosti prodloužena až na 3 390 metrů, přistávání na ní ale přesto pro piloty představovalo noční můru.Courchevel – Na nejšikmější dráze světa mohou přistávat jen piloti se speciálním výcvikem
Před 8 rokyAltiport Courchevel je nejvýše položené horské letiště v Evropě. Nachází se ve Francii v srdci Savojských Alp a drží si prvenství jako letiště s nejšikmější přistávací dráhou na světě.Congonhas: Jedno z nejnebezpečnějších letišť světa je v samém centru města
Před 8 rokyCongonhas, letiště v brazilském São Paulo, které přitom ročně odbaví na 20 milionů lidí, patří mezi nejnebezpečnější letiště světa.

