Umíte řídit změnu?
Před 1 rokemChcete-li realizovat v organizaci pozitivní změnu, musíte vytvořit pocit naléhavosti, konkrétní cíl, sestavit plán a sjednotit zúčastněné strany na nové vizi vašeho podniku. Easy, nebo ne? :) Chcete zahájit zásadní změnu ve vaší firmě?Budujete kulturu změny?
Před 1 rokemŽijeme v době neustálých a zásadních změn. Přitom lidé mají rádi stabilitu a změna pro ně reprezentuje hrozbu. Proto schopnost organizace realizovat změny je klíčová nejen pro růst, ale často i pro přežití.Aby vaše podnikání rostlo, je třeba začít uvnitř. Nastavte správnou firemní kulturu
Před 1 rokemJiž několik let pomáháme rychle rostoucím a měnícím se firmám v implementaci celosvětového konceptu ScaleUp. Co jsou nejčastější otázky majitelů firem a výkonných ředitelů, kteří chtějí škálovat (ScaleUp) svůj byznys dále?Propojování světů, které si nerozumí aneb, jak se dělá API
Před 1 rokemČást lidí zná Jakuba Nešetřila díky prodeji svého úspěšného startupu Apiary nadnárodní korporaci Oracle, část lidí zas díky platformě Česko.Digital. Řeč bude ale tentokrát o tom, jak se po celý svůj život snaží propojovat dva světy, které si tak úplně nerozumí. Uslyšíme i o jeho cestování v dětství, o prodeji firmy a propojování veřejného a neziskového sektoru.Funkční firma: Pomůže vám dokonale sladěný tým se správnými lidmi
Před 1 rokemPro úspěšný růst firmy potřebujete sladěnou firmu. Znamená to mít silnou kulturu napříč celou organizací, se kterou se lidé opravdu chovají v každodenním životě. A zároveň mít zaměstnance v souladu mezi jejich rolí ve firmě a jejich osobními schopnostmi, ambicemi a tím, co je baví. Prostě mít správné lidi na správných místech.Síla slova aneb Je těžké přesvědčit lidi. Jak na to
Před 1 rokemV posledních letech nabylo mluvené slovo na významu především díky šíření pomocí sociálních sítí a médií. Pozorujeme, jak slovo může změnit postoje mnoha lidí nebo dát do pohybu celé národy. Leadership postavený na příkladu a síle slova je mocným nástrojem změny jak k lepšímu, tak směrem ke zlu.Měsíční manažerský mítink
Před 1 rokemSchopnost strategicky přemýšlet - plánovat - plány realizovat a učit se z výsledků je zásadní pro úspěšnou existenci firmy. Kvalitní měsíční reflexe je klíčovým projevem této schopnosti.Co říkat svým zaměstnancům a co si nechat pro sebe?
Před 1 rokemStejně jako by měly být jasné srozumitelné vaše firemní hodnoty, měla by být podobná i vaše komunikace. Neznamená to být brutálně upřímný nebo zraňující. Vždy byste se měli snažit, aby váš feedback a pozorování byly konstruktivní.Krása, vývoj a taje neurochirurgie
Před 1 rokemO mozku a neurochirurgii pohovoří prof. Vladimír Beneš. Ten ukáže nejen minulost, se kterou jej pojí rodová tradice, kdy se mohl doslova dívat pod ruce svému otci, ale také nahlédneme do fascinující budoucnosti oboru, ve kterém je považován za celosvětovou elitu.Co jsou klíčové kompetence a proč jsou důležité pro růst podniku?
Před 1 rokemMáte jasno v tom, co jsou jedinečné schopnosti vaší firmy? Nebo jste si jen vybrali něco, v čem si myslíte, že můžete konkurovat?Zaveďte efektivní týmové mítinky
Před 1 rokemEfektivní týmové mítinky bývají nejlepší medicínou na nedostatečnou komunikaci ve firmách. Takže na které formáty mítinků se zaměřit především?Fungujete jako tým? Učte se od sportovců
Před 1 rokemRole týmu je při růstu firmy nezastupitelná. Rádi při ladění týmové práce používáme srovnání se sportovními týmy, které často fungují lépe než byznys týmy. Co myslíte, proč tomu tak je?Kultura života indiánů a toho našeho
Před 1 rokemProč indiáni žijí, čeho si cení? Co tvoří rovnováhu spirituální a materiální části jejich existence včetně šamanismu, manželství, sexu a smrti i s důrazem na výchovu dětí a přechodové rituály? Jaký je jejich vztah k přírodě a ke kosmu?Firemní "tichá pošta": Jak se zprávy mění od CEO k zaměstnancům
Před 1 rokemVzpomínáte na dětskou hru na tichou poštu? Někdo měl za úkol vymyslet nějakou větu, pošeptat ji druhému v řadě, ten třetímu, atd. Na konci často vyšlo něco úplně jiného než autor původní věty řekl. Dost často se s něčím podobným setkáváme ve firmách, třeba když generální ředitel diskutuje s členy svého boardu, ti pak se svými řediteli, kteří hovoří s jejich manažery, kteří hovoří s vedoucími týmu a ti pak se svými členy týmů. A co z toho je na konci si asi dovedete představit.Každý lídr potřebuje kouče
Před 1 rokemKaždý potřebujeme kouče. Někoho, kdo nás vidí jinak než vidíme sebe my sami. Každý totiž potřebuje feedback. Mít kouče prostě není výrazem slabosti, ale naopak důkazem zájmu o vlastní rozvoj a zlepšování.Všichni jsme senioři
Před 1 rokemVirtuální realita nebo lidský dotek? Dárky nebo pozornost? Když se nejstarší generace neptáme na jejich potřeby, nebude se na ně jednou nikdo ptát ani nás. Před šesti lety byla Simona dobrovolnicí v domově seniorů. Nespokojenou dobrovolnicí. Nevhodné zacházení s klienty, nerespektování jejich potřeb, dětinské aktivity…. I to stálo za Simoniným rozhodnutím “něco změnit”. Před třemi lety založila organizaci MILA a spolu se svým týmem realizuje program D.O.M.A., který se snaží o to, aby bylo dobře seniorům i těm, kteří o ně pečují. Povídání o tom, že i jeden člověk může rozhýbat změnu.Zranitelnost jako základ důvěry mezi zaměstnancem a šéfem
Před 1 rokemDůvěra v lidských vztazích není postavena pouze na tom jak dobře se známe, ale především na tom, jak dokážeme být před sebou zranitelní. Přitom se nejedná vždy jen o sdílení zásadních osobních problémů nebo emotivních výlevů, ale o vytvoření pocitu, že i šéf je smrtelník s obyčejnými lidskými a pracovními problémy. Někdy však můžeme narazit na lidi v týmu, kteří se nechtějí otevírat a svoje pocity sdílet.Překážky budování důvěry
Před 1 rokemAutenticita, logika a empatie jsou základními kameny pro budování důvěry. Co však mohou být nejčastější překážky budování důvěry, kterých bychom se, jako lídři, měli vyvarovat?Proč se nechováme podle toho, co víme
Před 1 rokemV současné době docela dobře víme, jak řešit velké společenské problémy jako je klimatická změna nebo epidemie koronaviru. Proč se ale jako společnost nechováme podle toho, co víme? V Brain&Breakfast se podíváme na komunikační aspekty situací a velkých společenských problémů, kdy skupina lidí ví, jak je řešit, ale nechová se podle toho. Zaměříme se na to, jakými způsoby může komunikace ve skupinách blokovat řešení problémů a co můžeme dělat, aby se věci rozhýbaly.Síla onboardingu - jak na úspěšný nábor nováčků
Před 1 rokemNezvládnutý proces onboardingu může mít negativní dopad na angažovanost a někdy i odchod těžce nalezených nováčků. Ve výsledku také významnou finanční ztrátu, která se může vyšplhat až na patnáctinásobek nováčkovi měsíční mzdy. Jak tedy nejlépe přistoupit k efektivnímu onboardingu?Tři faktory důvěry ve členy mého týmu
Před 1 rokemTo co určuje kvalitu týmu nejsou jen samotní členové týmů, ale zejména vztahy mezi těmito členy. A lídrům by na vstazích v týmu mělo záležet především. Základem každého vztahu je důvěra. Bez důvěry zkrátka neexistuje opravdová týmová spolupráce. Jaké faktory bychom si měli ohlídat při budování důvěry s lidmi, které vedeme?Bakterie do každé firmy
Před 1 rokemAť jste start-up nebo korporát, měli byste (a do budoucna zcela jistě budete muset) umět fungovat velmi flexibilně. Klíčem k úspěchu bude schopnost rychle se adaptovat, velmi dobře prioritizovat a v neposlední řadě podporovat networking, spolupráci a spolutvorbu napříč jednotlivci, týmy, celou organizací i firmami jako takovými. Dobrá zpráva pro vás: bakterie tohle všechno dělají už čtyři miliardy let. A rády poradí.Jak dostat firemní hodnoty do praxe
Před 1 rokemJak nakoupit všechny zaměstnance pro nově definované firemní hodnoty? Špatných příkladů vidíme v praxi stále dost a dost. Nudná powerpointová prezentace šéfa a následná otázky typu: Je to všem jasné? Má někdo nějaké dotazy? patří mezi ně. Jak to tedy získat vaše lidi pro nově definované firemní hodnoty?Máte ty správné firemní hodnoty?
Před 1 rokemO firemních hodnotách toho bylo publikováno již mnoho, včetně našich ScaleUp TIPů, přesto i tentokrát se pokusíme přidat pár námětů, jak zajistit, aby byly opravdu silné a udržitelné. Dalších našich osm námětů, jak vaše hodnoty dále designovat.Tři věci, které musíte zvládnout, pokud chcete škálovat svůj byznys
Před 1 rokemSníte o růstu a škálování vašeho byznysu a máte jasnou představu o tom, jak by měla vaše budoucnost vypadat, ať už jde o růst až do úspěšného exitu nebo předání firmy potomkům případně managementu? Pravdou však je, že většina majitelů se nikdy nedočká realizace přesně tohoto snu, který mají. Důvod jistě spočívá ve řadě faktorů. Pojďme se dnes podívat na tři z nich, které když zvládnete, tak máte výrazně větší šanci svůj sen naplnit.Využíváte nejsilnější nástroj manažera pro rozvoj lidí?
Před 1 rokemNemůže být o ničem jiném než o jedničkách. Přesněji řešeno jedna jedničkách, čili rozvojových rozhovorech manažera se svými podřízenými. Dobře zvládnuté jedna jedničky jsou totiž tím nejhlavnějším a hlavně nejsilnějším nástrojem pro růst a rozvoj vašich lidí a jejich úspěch. A prosím, nezaměňujme tyto jedna jedničkové rozhovory s operativními schůzkami mezi čtyřma očima.Chcete, aby vaše firma rostla, ale nemáte lidi
Před 1 rokemSnad se shodneme v tom, že pro růst firmy je důležité, aby jste rozvíjeli firemní kulturu, která umožňuje vytvářet zapálené spolupracovníky, kteří jsou nezbytní pro úspěšný a trvalý růst. Kultura má také zásadní vliv na tržní hodnotu firmy.Proč se nechováme podle toho, co víme
Před 1 rokemV současné době docela dobře víme, jak řešit velké společenské problémy jako je klimatická změna nebo epidemie koronaviru. Proč se ale jako společnost nechováme podle toho, co víme? V Brain&Breakfast se podíváme na komunikační aspekty situací a velkých společenských problémů, kdy skupina lidí ví, jak je řešit, ale nechová se podle toho. Zaměříme se na to, jakými způsoby může komunikace ve skupinách blokovat řešení problémů a co můžeme dělat, aby se věci rozhýbaly.Má vaše firma správně nastavené hodnoty?
Před 1 rokem"Hodnoty vedou k chování, chování vede k úspěchu. Úspěch podporuje kulturu, která je podmínkou rostoucí a udržitelné firmy". O pravdivosti tohoto tvrzení můžeme směle diskutovat. Směr debaty se bude vždy ubírat dle toho jak o kultuře přemýšlíte. Tak schválně, jaký ze čtyř typů lídra smyšlejícího o firemní kultuře jste?Co dělat, když přes veškeré úsilí vaše firma neroste
Před 1 rokemPokud chcete vytvořit kulturu výkonné a přitom udržitelné firmy, je důležité si ji nejprve definovat. Jednou z výzev lídra je pochopit, že zdravá firemní kultura není jen o tom, jakou firmu byste chtěli mít, ale jakou firemní kulturu je třeba designovat pro dosažení vaší vize. Na kultuře "by design" je třeba neustále pracovat.Jak zlepšit firemní kulturu
Před 1 rokemMáte firemní kulturu "by design" nebo "by default"? Firemní kultura je páteří každé organizace. Je základem akceptovatelného chování, které zásadně ovlivňuje výsledky. Firemní kultura není jen teorie a pokud chcete objevit, nabrat a udržet loajální a výkonné spolupracovníky, musíte se vaší kultuře věnovat, kultuře "by design"!Máte ty správné A-hráče v řadách zaměstnanců?
Před 1 rokemVe ScaleUp často mluvíme o A-hráčích, čili o těch, kdo trvale dosahují vynikajících výsledků a skvěle zapadají do vaší firemní kultury. Jsou angažovaní a výkonní a vy s nimi rádi pracujete. Je však dobré si uvědomit, že exstují čtyři typy A hráčů a dle toho zvolit strategii, jak s nimi dále pracovat.Co potřebují mladí lidé pro splnění svých snů
Před 1 rokemSamotný vzdělávací systém nepřipravuje naše a děti a mladé lidi obecně na to, co je v životě čeká. Aby v životě uspěli, potřebují si budovat a rozvíjet základní schopnosti a návyky, které ve školních lavicích nezískají. K tomu potřebují možnost vyzkoušet nové věci, mít možnost jít mimo komfortní zónu, zkušené mentory.Šest chyb při tvorbě strategie
Před 1 rokemPoměrně málo lidí skutečně rozumí strategii a je v ní opravdu dobrých. Velice často si strategii pletou s věcmi, jako je exekuce plánů, marketing, obchod nebo nastavení cílů. Přitom úspěšná strategie stojí zejména na schopnosti odlišit se. Co jsou tedy ty nejčastější chyby při stanovování úspěšné strategie?Každá bitva je vyhraná dřív než je vůbec vybojovaná
Před 1 rokem"Každá bitva je vyhraná dřív, než je vůbec vybojovaná." – řekl kdysi slavný čínský vojevůdce Sun Tzu. Být v dobré pozici pro zvládnutí špatných časů vyžaduje dělat jiné věci v dobrých časech. Snažme se tak vždy dostat do co nejlepší pozice bez ohledu na budoucí podmínky.Jak zlepšit angažovanost zaměstnanců ve vaší firmě
Před 1 rokemV předchozím ScaleUp Tipu jsme se věnovali hlavnímu faktoru angažovanosti lidí ve firmě a zejména první části této definice: "Smysluplná práce". Pojďme se dnes zaměřit na druhou část této definice: "…mezi pečujícími lidmi".Jak zlepšit angažovanost zaměstnanců ve vaší firmě
Před 1 rokemSedm z deseti lidí ve firmách nejsou angažovaní. Dle výzkumu společnosti Gallup je hlavním faktorem angažovanosti "Smysluplnná práce, mezi pečujícími lidmi". Tak kde tedy se zlepšováním angažovanosti začít?A kde je váš strop?
Před 1 rokemDnes je možné najít miliony různých informací, návodů, doporučení i technických vychytávek, které nám mají pomoci na cestě k lepším zítřkům. Pro všechnu tu složitost ale často zapomínáme na úplné základy. Pro mě je ten největší základ tvořen třemi "lekcemi", které mě sport naučil a které si připomínám téměř denně.Je pro vaše zaměstnance práce trestem? Změňte to
Před 1 rokemPráce je některými lidmi vnímána jako nudná povinnost, prokletí nebo dokonce trest. V lepším případě jako nástroj zajišťující prostředky na úhradu nákladů. Takovýto postoj se pak snadno projeví na angažovanosti lidí. A přitom součásná doba a výzvy angažovanost lidí potřebují jako sůl. Co s tím? Co udělat, aby práce nebyla pro vaše lidi trestem a nudnou povinností.Naše vlastní fuckupy
Před 1 rokemV tomto stém díle jsme se rozhodli, podělit se s vámi o naše vlastní průšvihy, fuckupy a k čemu nám vlastně byly užitečné pro náš podnikatelský život. Popravdě, čím více jsme se o nich bavili, tím více jsme zjišťovali, že toto samotné téma by vydalo na dalších 100 dílů. Takže dnes žádné tipy, ale jen fuckupy! :).Krysí závod is over. Přichází učící se organizace
Před 1 rokemVzdělávání, které nevede k zisku potvrzení, diplomů nebo ocenění, ale k nabytí takových znalostí, které lidem pomohou rozhodovat se sami, dělat smysluplnou práci a obecně být spokojenější. Toho lze dosáhnout pomocí systému učící se organizace, o které promluvil host snídaně. Co dělají učící se organizace jinak a co díky tomu získávají?Máte cíle FAST? Tak ať jsou veřejné
Před 1 rokemNěkteří lídři zastávají názor že transparentnost cílů je skvělá věc, ale ne pro jejich firemní kulturu. Z našich zkušeností však plyne, že zaměstnanci napříč všemi organizacemi dávají přednost transparentním cílům. Navíc se pak ve většině případů všichni shodují, že přínosy transparentnosti převažuji nad nevýhodami7 kroků k efektivní strategii
Před 1 rokemTy nejúspěšnější společnosti věnují minimálně 2 hodiny týdně strategickému přemýšlení a revizi své strategie. O čem v rámci takovýchto setkání přemýšlet? Kterých sedm kroků je třeba udělat k vytvoření efektinější strategie?Zábava 21. století a jak z ní ven?
Před 1 rokemMobilní obrazovky, chytlavé hry, virtuální realita. Proč nás to baví? Je hraní her dobré nebo špatné? Kam to celé vede? Snídaně nabízí diskuzi o tom, jak se tvoří hry pro hráče na celém světě, jak si užít digitální zábavu a přitom se v obrazovkách neztratit. Herní průmysl není jen okrajovou zábavou, která baví děti a straší rodiče. Naopak jde o obor, který je na vzestupu a do budoucna nabídne mnoho pracovních příležitostí. „Herní průmysl za mnohem kratší dobu svou velikostí předběhl hudební i filmovou produkci,“Co jsou to FAST cíle
Před 1 rokemFunguje vám nastavování SMART cílů? Daří se vám tak sladit všechny stejným směrem a dostatečně flexibilně reagovat na rychlé změny v podnikání? Cíle jsou důležité a měly by být hnací silou k exekuci strategie, umožňovat úpravy kurzu a vzájemně slaďovat jednotlivá oddělení. Co to tedy zkusit tentokrát s cíli FAST?Změna je hrozba, musíte své zaměstnance na ni připravit
Před 1 rokemZměna představuje pro spoustu lidí hrozbu. Ať implementujete Scaleup, připravujete akvizici nebo se snažíte změnit kulturu odpovědnosti, potřebujete takovou interní komunikaci, která povede vaše lidi k akceptaci změny a k sjednocení jejich snahy vedoucí ke změně.Nejsou lidi. Jak si získat a udržet své zaměstnance?
Před 1 rokemNeangažovaný zaměstnanec opouští firmu až 4x častěji. Navíc dle výzkumu 41% pracujících na celém světě chce aktivně opustit svoje zaměstnání. Čím to, že lidé opouštějí svá pracovní místa a co bychom měli udělat pro to, abychom si talenty nejen udrželi, ale dokázali získat další?Jste opravdový lídr? Řekněme si, co to opravdu znamená
Před 1 rokemOpravdový lídr chápe, že úzké hrdlo je vždy na vrcholu lahve a ví, že pokud chce 10x posunout svoji firmu, musí prvně 10x posunout sám sebe. Co to však znamená být opravdovým lídrem?Plán, exekuce, spolupráce a změny ve vaší firmě
Před 1 rokemKolik vás každý rok může stát nedostatečné sladění vašeho týmu, pramenící z nedostatečného plánování a průměrné exekuce takového plánu. Dovednost postavit srozumitelný plán, nastavit špičkovou exekuci, vyladit spolupráci v týmu a schopnost rychle zohlednit potřebné změny jsou kompetence, které vás v roce 2022 mohou vystřelit až ke hvězdám. Tak kde nejlépe začít?Bakterie do každé firmy
Před 1 rokemAť jste start-up nebo korporát, měli byste (a do budoucna zcela jistě budete muset) umět fungovat velmi flexibilně. Klíčem k úspěchu bude schopnost rychle se adaptovat, velmi dobře prioritizovat a v neposlední řadě podporovat networking, spolupráci a spolutvorbu napříč jednotlivci, týmy, celou organizací i firmami jako takovými. Dobrá zpráva pro vás: bakterie tohle všechno dělají už čtyři miliardy let. A rády poradí.Firmy ztratí průměrně 65 milionů dolarů ročně kvůli špatné komunikaci. Zlepšete své schůzky
Před 1 rokem62,4 mil. dolarů jsou průměrné roční ztráty firem díky špatné komunikaci. Navíc tyto ztráty, po přechodu na hybridní práci, ještě vzrostly. Jsme přesvědčeni, že správné vedení, správných schůzek je pro tým jednou z nejdůležitějších dovedností, díky které lze tyto ztráty snížit. No schválně, jaká slova vás napadnou, když si představíte vaši typickou poradu?Nesnažte se být vším pro všechny, určete si priority pro svou firmu
Před 1 rokemPeter Drucker ve své knize "5 nejdůležitějších otázek" uvádí jako druhou otázku "Kdo je náš zákazník?" a třetí "Čeho si cení nejvíce"? Obě následují po té první otázkce "Co je naším posláním?". Z čehož lze vyvozovat, že bez perfektní znalosti vašeho klíčového zákazníka může být velice těžké naplnit poslání vaší organizace a dosáhnout dlouhodobého cíle - vaší severky. Znalost toho, kdo je vaším klíčovým zákazníkem je tak opravdu zásadní pro váš budoucí růst. A tou největší chybou je snažit se být vším pro všechny.Jedna věc, kterou jako lídři musíte dělat jinak - predikovat budoucnost
Před 2 rokyByznys nám nabízí celou řadu situací, kdy je práce s očekáváními absolutně zásadní. Proto jednou z klíčových kompetencí lídrů je schopnost predikovat budoucnost. Čím vyšší pozici zastáváte, tím více do budoucnosti se musíte dívat.Odlište se od konkurence. Mapa aktivit vám pomůže se ujistit, v čem je vaše firma jedinečná
Před 2 rokyÚspěšná strategie stojí především na schopnosti odlišit se od konkurence. Přesto se mnoho firem snaží být vším pro všechny. Nemají tak jasnou představu o tom, co je činí jedinečnými. S mapou aktivit máte možnost hledat ty správné niche pro váš úspěch a vizualizovat si tak celý váš byznys model v jednoduchém formátu.Víte, proč lidé kupují vaše produkty a služby?
Před 2 rokyDokážete jednoduše vysvětlit proč vaši zákazníci kupují právě vaše produkty a služby? A ne ty konkurenční? Jakou hodnotovou nabídku jim přinášíte a čím dokážete řešit jejich potřeby, léčit jejich bolesti a uspokojit jejich tužby?Michael Žantovský: Svoboda a zodpovědnost v kontextu dnešní doby
Před 2 rokySoučasná situace zpochybnila některé základní jistoty našeho života. Pod hrozbou různých vlivů se lidé celkem ochotně smiřují s omezeními osobní svobody.Ta nejlepší věc na světě...
Před 2 rokyVšichni se při podnikání občas potýkáme s nepřizní osudu a můžeme tak mít chuť se na všechno vykašlat. Přitom právě takové události mohou pro nás být tou nejlepší věcí na světě.Předsevzetí vs. stanovování cílů
Před 2 rokyZnáte to, mnoho našich předsevzetí často skončí v propadlišti dějin. Čím to? Jak bychom si tedy měli stanovovat naše předsevzetí a cíle, abychom neselhávali? Tentokrát pár tipů, které vám zajistí úspěch v plnění vašich cílů bez ohledu na roční období.Jak přestat plýtvat časem na schůzkách
Před 2 rokyVšichni dnes trávíme na schůzkách více čas než bychom chtěli. A i když si leckdo stěžuje na únavu z věčných porad, schůzky jsou stále nezbytným a velice produktivním nástrojem firmy. Jaké úpravy bychom tak mohli udělat, abychom přestali na schůzkách plýtvat časem.Vystupte ze své komfortní zóny
Před 2 rokyNaše komfortní zóna je náš přirozený, neutrální stav. Zatímco setrvávání v komfortní zóně může vést ke konzistentnímu, stabilnímu výkonu a životu, vystoupení z ní může vytvořit podmínky pro lepší nebo dokonce unikátní výkony.



