Neoplácejte ostatním řidičům jejich chyby. Dopady jsou fatální
Před 3 rokyPoměřování sil na silnicích je doménou slabých. Šarvátky na silnicích nemají vítěze, ale jen poražené. Jen chladná hlava nás bezpečně dovede do cíle.Pořiďte si reflexní vestu. Může vám zachránit život
Před 4 roky„Na vozovce si jí řidič všiml na poslední chvíli, reagovat už ale nestihl." Špatnou viditelnost na vozovce není radno podceňovat. Klíčové je mít v autě reflexní vestu.Rizikový úsek? Vina za nehodu je hlavně na straně řidiče
Před 4 rokyNebezpečná silnice, špatná viditelnost nebo počasí? Většinu viny za nehodu ale vždy nese hlavně řidič.Etika na silnicích: Dodržujete její pravidla?
Před 4 rokyDnes pomohu já tobě, zítra ty mně. Na silnicích jsme si všichni rovni a je potřeba vzájemná ohleduplnost. Podívejte se na prodlouženou verzi dílu Etika na silnicích.Cyklisté a řidiči: Jak předejít haváriím a jaké problémy přinesla elektrokola
Před 4 rokyCyklista v silničním provozu je s trochou nadsázky něco jako ohrožený druh. K přežití potřebuje kromě správně vybaveného kola a přilby i znalost dopravních předpisů a v neposlední řadě opatrnost a předvídavost.Telefon za volantem? Po tomto videu už po něm nesáhnete
Před 4 rokyNa naši pozornost neustále útočí spousta věcí, ale jediné, čemu se za volantem skutečně musíme věnovat, je řízení a okolní provoz.Dám si jedno a pojedu aneb i troška alkoholu může mít fatální dopady
Před 4 rokyAlkohol má v naší společnosti velice zvláštní postavení. Takové, že můžeme jednoduše zapomenout, jak nebezpečný je – zvlášť za volantem.Stačí chvilka nepozornosti. Co dělat, když se na dálnici ocitnete v protisměru?
Před 4 rokyPředstavte si situaci, kdy se proberete ze zamyšlení a všude kolem vás jedou troubící a blikající auta. Každá chyba má řešení. Ty to zvládneš...Odmítáte zastavit auto kvůli odpočinku? Každou čtvrtou dopravní nehodu způsobí únava
Před 4 rokyŘíká se, že i cesta může být cíl. Ale kdo z nás na to myslí, když už je cíl na dohled? Ty to zvládneš ...Bojíte se jezdit příliš rychle? I pomalá jízda může být smrtelně nebezpečná
Před 4 rokyOpojení, které zabíjí... To je rychlost.Spěch za volantem se vám může vymstít. Časový stres stojí za velkým množstvím nehod
Před 4 rokyKaždá minuta času je jen naše. Každá vteřina. A nakonec je jen na nás, jestli s tím časem něco uděláme, nebo si ho prostě necháme vzít… Ty to zvládneš...Zmařený život při autonehodě ovlivní dalších dvacet lidí. Dodržujete silniční předpisy?
Před 4 rokyDnes pomohu já tobě, zítra ty mně - I na silnicích je potřeba vzájemná ohleduplnost.Vidět a být viděn je základní pravidlo. Bez něj může kdykoli nastat tragédie
Před 4 rokyVidět a být viděn: pro pohyb na silnici naprosto klíčové pravidlo. Platí v noci i ve dne.Jízda v zimě se může ve vteřině zvrhnout v ledové peklo. Na co si dát pozor a jak být připravený?
Před 4 rokySníh, mráz a všudypřítomný zimní klid. Ten ovšem netrvá věčně. A ve chvíli, kdy pomine, ukáže zima své temnější stránky.Nepřipoutaní řidiči umírají 14-krát častěji než připoutaní. Reálné záběry z nehod jako varování
Před 4 rokyV rychlosti 50 kilometrů v hodině působí na nepřipoutaného člověka ve vozidle při nárazu síly, které odpovídají pádu z desetimetrové výšky na betonovou plochu. V okamžiku nárazu na tělo působí enormní síly, v daném okamžiku jako by člověk vážil 25-krát více.Tma a kamiony: Hlavní příčiny smrtelných nehod na dálnici
Před 5 rokyDálnice jsou synonymem rychlé, pohodlné a bezpečné jízdy. Ale právě rychlost, únava a nepozornost při řízení patří mezi hlavní příčiny smrtelných nehod, ke kterým na nich dochází. Mysli na to.Chodci nejsou nesmrtelní. Záchranáři je varují drsnými záběry
Před 5 rokyNerozvážnost chodců, nebo nepozornost řidičů může vést k velkému neštěstí. A i když je častěji vina na straně řidiče, ani chodci nemají čisté svědomí. V kampani Ty to zvládneš – Setkání s realitou se Asociace Záchranný kruh a Besip zaměřují právě na střet chodců s motorovými vozidly. Přesto, že chodci mají na přechodu přednost, dochází právě tady zhruba k pětině smrtelných nehod.Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon
Před 5 rokySe situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič automobilu však má alespoň šanci střetu zabránit. Pokud však chodec zvolí takové neoprávněné jednání z neznalosti dopravních předpisů v případě blížící se tramvaje, následky bývají tragické. Nebezpečí nehod zvyšuje i používaní mobilních telefonů.Řidiči podceňují bezpečné rozestupy na dálnici. Dvě třetiny smrtelných nehod způsobuje tma a kamiony
Před 5 rokyDálnice jsou synonymem rychlé, pohodlné a bezpečné jízdy. Ale právě rychlost, únava a nepozornost při řízení patří mezi hlavní příčiny smrtelných nehod, ke kterým na nich dochází. Mysli na to.Rychlost a nezkušenost. Každý šestý člověk, který na silnicích zemře, je motorkář
Před 5 rokyMotorka je symbolem nespoutanosti, volnosti, možná i rebelství. Bohužel ale také platí, že každá nehoda na motocyklu znamená výrazně vyšší riziko vážných zranění či smrti. Z policejních statistik vyplývá, že motorkáři sice zaviní každou padesátou dopravní nehodu, ale každý šestý mrtvý na silnici je právě z jejich řad.Auto vs. tramvaj: Nerovný boj s jediným vítězem na záběrech z reálných nehod
Před 5 rokyRočně se v ČR stane přes 2500 dopravních nehod aut s tramvají. Ve většině případů je na vině řidič auta. Navíc následky těchto nehod bývají většinou velmi vážné. Myslete na to...Jako ruská ruleta s ostrým nábojem. Před opilými a zfetovanými řidiči varují reálné záběry
Před 5 rokyRočně způsobí řidiči pod vlivem alkoholu nebo drog tisíce nehod... V roce 2018 jich bylo 4 900. Zemřelo při nich 76 lidí. A počet nehod bohužel rok od roku stoupá.Spěch a ignorace: Nejčastější důvody tragických nehod na železničních přejezdech
Před 5 rokyV posledních letech zahynulo každý rok na železničních přejezdech více než 30 lidí. Ve více než 98 procentech případů byla vina na straně účastníků silničního provozu. Jde o nehody s největší pravděpodobností smrtelné. Přitom za ně nemůže neznalost předpisů, ale spěch, nepozornost či ignorance.Motorkáři jako ohrožený druh. Tři z pěti řidičů automobilu je před nehodou neviděli
Před 5 rokyKaždá šestá oběť dopravní nehody byl motorkář, což z motocyklistů dělá nejohroženější účastníky silničního provozu. Na rozdíl od cestujících v automobilech jsou motorkáři chráněni pouze svým oblečením, proto bývají srážky s automobilem často fatální. Podívejte se, na co si dát pozor!Nepodceňujte pravidlo dvou vteřin. Kolik potřebuje řidič na dobrždění?
Před 5 rokyNedodržení bezpečné vzdálenosti je čtvrtým nejčastějším důvodem nehod zaviněných řidiči. Řidiči často věří, že mají přehled i o situaci před vozidlem, na které se bez zlého úmyslu nalepí. Stačí ale okamžik nepozornosti a neštěstí je na světě. Dodržujte pravidlo 2 vteřin!Mladí řidiči jsou nebezpeční hlavně svým spolujezdcům. Mohou za každou desátou nehodu
Před 5 rokyZe statistik vyplývá, že mladí řidiči ve věku do 24 let zaviní každou 10. dopravní nehodu, na svědomí však mají každého šestého mrtvého nebo těžce zraněného. Vedle řidičské nezkušenosti je často na vině bezstarostné až nebezpečné chování, vyhledávání adrenalinových situací, leckdy i ve spojení s alkoholem či drogami.Poslední vteřiny před nehodou: Čím se nejčastěji rozptylují řidiči?
Před 5 rokyPsaní SMS zprávy nám zabere v průměru 5 vteřin, nastavení klimatizace dokonce neuvěřitelných 6 vteřin. Při devadesátce za hodinu takto člověk ujede dlouhých 150 metrů, aniž by věděl, kam jede. To je jako 1 a půl fotbalového stadionu. Myslete na to při řízení. Ty to zvládneš.Pětinu dopravních nehod způsobí únava a mikrospánek. Záchranáři varují reálnými záběry
Před 5 rokyTéměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z čistého nebe – ospalost a zhoršená koncentrace ho vždy provází dlouho dopředu. Přesto velké procento řidičů pokračuje ve své cestě dál a na signály vedoucí k mikrospánku nereaguje. Únava může až za 20 % dopravních nehod, upozorňuje kampaň Ty to zvládneš pod záštitou Asociace Záchranný kruh.

