Úchvatná sbírka historických vozidel a zemědělské techniky v Pořežanech
Před 5 rokyMnoho desítek let budovaná sbírka historických vozidel a staré zemědělské techniky, to je unikátní muzeum v Pořežanech vzdálených 28 km od Českých Budějovic. Soukromá sbírka nabízí unikátní pohled do historie nejen automobilů a motorek, což rozhodně stojí za to.Historie značky Saab - projeli jsme nejlepší modely včetně 900 Turbo!
Před 5 rokyAutomobilka Saab, která už zde s námi nějakou dobu není, ovlivnila automobilový průmysl dosti výrazně. I proto jsme se rozhodli, že do předposledního dílu pořadu Garáž dáme hned několik Saabů, a to včetně ikonického modelu 900 Turbo.Classic & Sports Cars: Málo jetá legendární auta
Před 5 rokyGalerii Classic & Sports Cars už z našich videí dobře znáte, mnoho exkluzivních vozů z této sbírky se již objevilo v našich testech. Jenže kde se tam vzali? V rámci rubriky Blázni z Garáže jsme se přijeli podívat právě do této galerie, abychom vyzpovídali tamní zaměstnance, proč mají většinu aut z Japonska, kde se dají najít takto málo jetá auta a co zajímavého se ještě ukrývá v depozitu galerie.Muzeum amerických aut Nová Bystřice - jedno z nejkrásnějších českých muzeí
Před 5 rokyV Nové Bystřici, kousek od rakouských hranic, se nachází krásné moderní muzeum se zaměřením na americká auta. Jelikož jsou nyní muzea zavřená, rozhodli jsme se pro vás udělat alespoň virtuální prohlídku. V útrobách muzea uvidíte několik tématicky rozdělených sálů, od nejstarších automobilů, přes sportovní klasiky až po ikonický DeLorean. Podívejte se tedy s námi do jednoho z nejkrásnějších muzeí v Česku!V 70. letech po něm toužili dospívající mladíci. Ale nejčastěji s ním jezdili veksláci.
Před 5 rokyBěhem 70. let byla italská značka Fiat na vrcholu technického vývoje. Z továren chrlila jedno oblíbenější auto jak druhé. Nástupce legendárního Fiatu 124, u nás známého jako VAZ 2101, byl hranatý sedan se závodnickou duší. 131 Mirafiori totiž slavil úspěchy jako sériový vůz i závodní speciál. Jak se sen mnoha dospívajících mužů ze 70. let řídí dnes? Proč si jej oblíbili veksláci, doktoři nebo StB? Odpovědi najdete ve videu z televizního pořadu Garáž.Jedno z nejvzácnějších českých aut je sportovní roadster z devadesátek, který odkazuje na vozy Aero!
Před 5 rokyO tomto sportovním roadsteru jste toho nejspíše mnoho neslyšeli. Je to přitom výrobek české automobilky Gordon, která se v devadesátých letech rozhodla vyrábět "britský roadster", který bude odkazovat na slavné české předválečné modely Aero 30 a 50. My se díky galerii Engine dokázali dostat ke kousku, který je ještě zajímavější - jedná se o první vyrobený vůz. Čím je tohle auto zajímavé a s jakými různými motory se nabízelo? To se dozvíte v tomto videu, které pochází z pořadu Garáž!Ošklivé auto? Ferrari 512 Modificato. Provětrali jsme tento ikonický sporťák
Před 5 rokyDruhý facelift jedné z největších ikon osmdesátých let, legendární Testarossy, hodnotí mnozí jako jeden z nejošklivějších faceliftů všech dob. Model 512 Modificato ale vypadá přesně, tak jak podle Pininfariny měl. Projevují se na jeho hranaté karoserii prvky devadesátých let. Jak však tohle poměrně vzácné Ferrari, kterého se vyrobilo jen 501 kusů, jezdí? To se dozvíte v tomto videotestu pocházejícího z pořadu Garáž. Model 512 M nám totiž s laskavostí zapůjčili v galerii Classic and Sports Cars v Rožnově pod Radhoštěm!Americký závoďák pojmenovaný po slavné kreslené postavičce se prohání po Česku.
Před 5 rokyPamatujete si na kojota Wildu a jeho věčný souboj s Ptákem Uličníkem? Právě postava z kresleného seriálu Looney Tunes dala jméno výkonnému modelu značky Plymouth. Roadrunner bylo na přelomu 60. a 70. let auto, které postrádalo skoro veškerou komfortní výbavu a majiteli tak nabídlo jen volant, sedačku a výkonný motor V8 s objemem až 7,2 litru. I po dlouhých padesáti letech ale tento závoďák, který zanechal slušnou stopu v sérii Nascar, dokáže jet extrémně rychle a s výkonem 430 koní umí prohnat i dnešní sportovní auta.Nejlepší auto na světě? Prý Toyota Land Cruiser 100 V8!
Před 5 rokyMá status jednoho z nejlépe postavených automobilů, který kombinuje luxus a naddimenzovanou techniku s robustností nejlepších offroadů. Toyota Land Cruiser 100 je auto které první majitelé dlouho nechtěli prodat a často jej mají dodnes. Je ale reálně tak výjimečná? To jsme se rozhodli ověřit v testu, který pochází z pořadu Garáž!Má téměř 50 let, ale stále jezdí skvěle. Zjistěte s námi, proč je Escort Mexico legendou!
Před 5 rokyI když má téměř 50 let, stále je tento Ford Escort Mexico skvělým, běžně použitelným autem. V tomto videu, které pochází z TV Show Garáž, se dozvíte, proč se tento model jmenuje zrovna Mexico, jaká má specifika, zda je to opravdové sportovní auto a čím se inspirovali designéři při návrhu karoserie. Hlavně ale zjistíte, že i padesátileté auto může být skvělé na řízení! Užijte si tedy reportáž o vzácném Escortu Mexico.Má najeto půl milionu kilometrů a stále bezchybně funguje. Spolehlivý sedan z 90. let
Před 5 rokyNa přelomu 80. a 90. let se Toyota rozhodla změnit zavedené pořádky v kategorii luxusních limuzín. Zrodila se značka Lexus a jako její synonymum si většina představí model LS 400. Sedan, který byl svého času nejlepším autem na světě a předčil i zavedené modely od Mercedesu a BMW. Vývoj této legendy prý stál miliardu dolarů, ale výsledek je i po dvaceti letech skvostný. Jakub Urban připomene tento zásadní model automobilové historie kusem, který má najeto bezmála půl milionu kilometrů a stále bezchybně funguje.Legendární Mercedes s přezdívkou žehlička vlastnil vydavatel Večerníku Praha
Před 5 rokyMercedes-Benz, po kterém na začátku devadesátých let toužil každý český podnikatel. Díky jeho designu se mu přezdívalo žehlička. My jsme se posadili do extrémně vzácného kousku, který si v roce 1991 pořídil podnikatel, advokát a vydavatel Večerníku Praha Fidelis Schlée. Zajímavé na něm také je, že jde o verzi upravenou firmou AMG, které se vyrobilo jen něco málo okolo 100 kusů.Trabant, který nesmrdí. Unikát se čtyřválcem od Volkswagenu je dnes lukrativní veterán.
Před 5 rokyLegendu východního Německa si pamatujeme všichni. Málokdo ale ví, že kromě smradlavých dvoutaktů se na přelomu 80. a 90. vyráběli i Trabanti s licenčním čtyřtaktním čtyřválcovým motorem od Volkswagenu. Snahy o modernizaci bakelitového stroje se datují už do první poloviny osmdesátých let. Dějiny byly ale rychlejší, a tak se v roce 1991 Trabant odebral do věčných lovišť. Dříve slavnou značku připomene ve videu poslední unikátní model 1.1.I v Československu vznikaly originální plážové buginy. Ta od Škodovky je raritní!
Před 6 rokyV televizním pořadu GARÁŽ jsme se projeli originální československou plážovou buginou. Tu v sedmdesátých letech postavil tým pod vedením Václava Krále. Koncept stojí na základech Škody 100 a využívá z ní maximum možných dílů. Bohužel se tato vize nakonec nedostala ani do malosériové výroby. Jak se v takové plážové bugině jezdí, zjišťoval Jakub Urban. Užijte si reportáž pocházející ze čtvrtého dílu třetí série TV Show Garáž.Připomeňte si auta doby minulé. Škoda, Moskvič, Tatra i Lada v unikátní sbírce
Před 6 rokyZačala veteránská sezóna, a tak jsme se v televizním pořadu GARÁŽ podívali do fantastického Retroautomuzea. Naleznete zde vzácná i zcela běžná auta převážně z tehdejšího RVHP, která jste v 80. a 90. letech vídali na českých silnicích a pravděpodobně s většinou z nich i jezdili. Mezi více než stovkou vystavovaných vozů si snad každý najde automobil, k němuž ho váží osobní vzpomínky. Podívejte se na reportáž pocházející ze čtvrtého dílu třetí série TV Show Garáž.Československé Aerovky: Nejucelenější sbírka kdysi slavné značky
Před 6 rokyZhruba osmdesát kilometrů jižně od Prahy se nachází překrásná oblast Podbrdska. V jejím srdci, v Rožmitále pod Třemšínem, je umístěné rozsáhlé Podbrdské muzeum, které nabízí návštěvníkům několik expozic. Pro automobilové nadšence je však nejpodstatnější ta se sbírkou slavné československé značky Aero. Najdete zde několik modifikací nejstaršího modelu 500, sportovní či závodní speciály nebo třeba limuzínu švýcarského prezidenta. Více se dozvíte ve videu.

