Zavřít
Štěpán Karták

Štěpán Karták

Nejnovější články na Seznamu na téma Štěpán Karták
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Guerra, Guerra,… Norma! Státní opera nabídla nezapomenutelný večer

    Před 9 dny
    Státní opera lákala na dechberoucí belcanto. Belcanto sice spíš nebylo, ale dechberoucí Norma ano! Jak to jde dohromady? Jak vypadal koncert, který patří k vrcholům roku? A co vlastně belcanto je?
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Otello ve Státní opeře – poctivý operní zážitek

    Před 10 dny
    Othello – to je divadelní klasika, to je Shakespeare. Není to klasika pouze činoherní, ale i operní: Otello. Dnes o poctivé moderní verzi, kterou hrají ve Státní opeře od roku 2024.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Lucia di Lammermoor ve Vídni – brilantní zpěv, ale herecky ploché a ledové

    Před 14 dny
    Lucia di Lammermoor je vrcholná belcantová opera se vším, co do opery patří – strašlivý konec, vypjaté emoce, dechberoucí drama, ale i láska. Vídeň od roku 2019 nabízí pouze šedý stín této opery.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Nádherná Náměsíčná s Nadine Sierra a výborná kvalita opery v kinopřenosu

    Před 1 měsícem
    Kinopřenosy tentokrát přinesly La sonnambula z Met. Bellini – vrcholné belcanto. V hlavní roli Nadine Sierra, kterou jsem slyšel v jiné belcantové opeře naživo, tak si i zhodnoťme kvalitu v kinosále.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Legenda z Erinu: když jdete na operní kuriozitu a odcházíte úplně nadšení

    Před 1 měsícem
    Národní vytáhlo z archivu Ostrčilovu zapomenutou operu Legenda z Erinu – a udělalo velice dobře. Není to revoluční dílo, ale je skvělé. Jde si vlastní cestou, která nebude pro každého. Anebo možná ano?
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Skutečně smutná Violetta v Olomouci. Režisér Hába místo dramatu moralizuje

    Před 1 měsícem
    Z Traviaty se v Olomouci stal manifest režiséra, který místo silného příběhu nutícího k zamyšlení nabízí jen průměrné symboly a moralizování, které už každý dávno slyšel.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Tosca & Daniela Špinar & Olomouc: Inscenace roku?

    Před 1 měsícem
    Tosca, to je Puccini, to jsou tři operní zpěváci a velkolepé drama. V Olomouci tak, jak mají ve zvyku: moderně, ale tentokrát mistrovsky.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Aida v Brně: foto-inscenace, kterou udržel nad pískem Cansino a skvělý sbor

    Před 1 měsícem
    Aida, to je opera od Verdiho. Monumentální scéna, árie, duety a sbory. Je to Egypt v klasické podobně – zalité pískem. Nová brněnská verze zapomněla, že je to dílo operní a ne scéna pro fotografy.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Rusalka ve Státní opeře aneb alespoň zde je svět ještě v pořádku

    Před 2 měsíci
    Do Státní opery se od září vrací Rusalka od režiséra Zdeňka Trošky z roku 2005. Je to inscenace klasická a pohádková. Proč se opět vydat na 20 let starou verzi a proč diváci nešetřili potleskem?
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Rusalka na Vyšehradě: zpět ve svém živlu

    Před 5 měsíci
    Dnes hlavně o Rusalce na Letní scéně Vyšehrad. Skvělé představení, na pódiu se tvořily kaluže – a mně to připomnělo Rusalku kdysi v Litomyšli, kde sopranistku přehlušila bouře. Povíme si o obojím.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    I Puritani v pařížské Opéra Bastille: Belcantový opus magnum

    Před 8 měsíci
    Belliniho I Puritani v pařížské opeře nabídli večer plný mistrovského belcanta a dramatického operního herectví v podání hvězdné sestavy. V roli Elvíry Lisette Oropesa.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Opéra Bastille: Moderní operní budova očima návštěvníka

    Před 8 měsíci
    Pojďme se projít největší operní budovou v Evropě a podívat se, jak vypadá divadelní budova z roku 1989 – včetně několika zajímavostí a snad i menšího poučení o velkých stavebních projektech.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Pelléas et Mélisande v Paříži: pěvecký, hudební a vizuální spektákl

    Před 8 měsíci
    Opéra national de Paris uvedla operní dílo Clauda Debussyho ve fantastickém obsazení a přivedla toto poetické dílo do 21. století. V roli Mélisande Sabine Devieilhe.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Chladná Manon Lescaut ve vizuálně působivé brněnské inscenaci

    Před 9 měsíci
    Nové nastudování Pucciniho Manon Lescaut v Janáčkově opeře je zdařilé, ale chvílemi vizuální stránka zastiňuje samotné operní drama.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Oněgin v Liberci: Šrejmův Lenský zastínil slabší inscenaci

    Před 11 měsíci
    Nová úsporná inscenace Čajkovského Evžena Oněgina od libereckého Divadla F. X. Šaldy se snaží hledat psychologii v díle, které tento výklad již přirozeně obsahuje v hudbě a především zpěvu.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Janáčkův Brouček ožívá díky pojetí inscenace s přesahem do současnosti

    Před 11 měsíci
    Opera Výlety páně Broučkovy od Leoše Janáčka se často neuvádí. Jaké příběhy nabízí nová brněnská inscenace Roberta Carsena? A co ji činí tak aktuální?
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Rusalka z La Scaly: Světová inscenace je dárkem českému opernímu divákovi

    Před 1 rokem
    Státní svátek 28. října byl letos nejen dnem volna, ale také svátkem operním: vynikající Libuše v Národním divadle a televizní záznam mimořádné Rusalky z milánské La Scaly na ČT Art.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Rozporuplná Rusalka v Národním

    Před 1 rokem
    Na novou moderní Rusalku od režisérského dua SKUTR jsem se skutečně těšil. Rusalka, v hlavní roli paní Kněžíková. I kdyby inscenace nevyšla, její mistrovský soprán to jistě zachrání.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Válka obrů dvakrát: premiéra v Praze a o třídu lepší představení v Krumlově

    Před 1 rokem
    Španělská barokní zarzuela v podání Musica Florea měla premiéru v pátek 12. 7. na pražské letní scéně HAMU a o týden později byla uvedena v Zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Ohlédnutí za Smetanovou Litomyšlí 2024

    Před 1 rokem
    Letos uplynulo 200 let od narození Bedřicha Smetany. Festival Smetanova Litomyšl k tomuto výročí připravil bohatý program. A do Litomyšle dorazil na Smetanu i Hurvínek…
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Prvotřídní Prodaná nevěsta s bezchybnými Kačírkovou a Brisceinem

    Před 1 rokem
    Sobota 29. 6. 2024, Smetanova Litomyšl a Prodaná nevěsta z dílny Janáčkovy opery v Brně. K dokonalosti chybělo strašně málo.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Smetana moderní i tradiční: Opery Čertova stěna a Tajemství

    Před 1 rokem
    Moderní ztvárnění Čertovy stěny na Smetanově Litomyšli a den nato naprosto tradiční Tajemství v Národním. Jedno lepší než druhé. Je to vůbec možné? A také pár slov k Daliborovi.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Víkend s operou: Dvě vdovy, Orlando

    Před 1 rokem
    Dramaturgie brněnského operního domu připravila premiéru opery Orlando. Není to nová inscenace, je to nová opera. Skvělé. A do toho Smetanova Litomyšl.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Dokonalá Lucia di Lammermoor v Královské opeře s dechberoucí Nadine Sierra

    Před 1 rokem
    Cesta do Londýna se mi kryla s představením Lucia di Lammermoor se světovou Nadine Sierra v Royal Opera House. Vyprodáno, ale našel jsem jedno zapomenuté místo v přízemí. Zážitek. Opera.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Opera v kině? Madama Butterfly s Asmik Grigorian

    Před 1 rokem
    Záznam je z Royal Opera House v Londýně. Byl jsem tam pět dní před kinem. Asmik Grigorian jsem v roli Cio-Cio-San slyšel naživo. To by mohlo být zajímavé srovnání.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    Lidová Prodaná nevěsta v Národním a v Hlaholu

    Před 1 rokem
    Národní divadlo od května 2022 uvádí operu Bedřicha Smetany Prodaná nevěsta ve velmi moderním pojetí. V březnu 2024 měla premiéru tradičně pojatá inscenace Prodané nevěsty od projektu Opera lidem.
     Komentáře
  • Štěpán Karták
    naMédium

    La traviata ve Vídni – hudebně dokonalá, moderní a příliš oslnivá

    Před 2 roky
    V říjnu Vídeňská státní opera uvedla velmi moderní inscenaci jednoho z nejznámějších operních děl – Verdiho La traviaty. V hlavních rolích Lisette Oropesa a Juan Diego Flórez.
     Komentáře
Reklama