Volkswagen otevírá české objednávky na výroční Golf GTI Edition 50. Cena začíná na 1 269 900 Kč a první vozy mají dorazit k zákazníkům na konci prvního čtvrtletí 2026. Jde o limitovanou jubilejní edici připravenou k 50. výročí modelů GTI, která zároveň představuje dosud nejvýkonnější sériový Golf GTI.
Ranní spěch, venku chladno, člověk sedne do auta, otočí klíčkem v zapalování, motor naskočí, ale místo čistého výhledu z oken ven se zamlží skla. Řidič začne okna rukávem očisťovat, zmateně přepíná tlačítka ventilace nebo otevírá dveře v naději, že se vzduch v autě nějak sám vymění. Ale nic moc se neděje.
Současná generace Porsche 911 je větší, bezpečnější a komfortnější než její předchůdci. Už také vstoupila do éry elektrifikace. Přesto má jeden z nejznámějších sportovních vozů světa k zásuvce pořád překvapivě daleko.
Jedno zaprášené kupé na dvorku, dnes klenot za milion liber. Tak by se dal shrnout příběh jednoho Aston Martinu DB5 a velšského svářeče Johna Williamse, který se se svého vysněného auta rozhodl nevzdat během padesáti let svého života, náročné práce, stěhování i dalších rodinných starostí. A udělal dobře!
V autoškole se učí jasná věc: u značky „Stůj, dej přednost v jízdě“ se má zastavit, rozhlédnout a teprve poté, pokud nic nejede, můžete se znovu rozjet. Důvod je jednoduchý. Kdo nezastaví, riskuje pokutu až 5500 korun na místě a ve správním řízení až 25 tisíc korun. K tomu šest trestných bodů do karty řidiče. To je dost silný důvod, proč brzdu sešlápnout a auto na STOPce zastavit. Přesto existuje situace, kdy řidič další zastavení provést nemusí a přitom zůstává v právu.
Státní podnik Čepro se chystá sjednotit své čerpací stanice pod jedinou značku. Všechny pumpy Robin Oil, kterých je zhruba 75, během dvou let přejdou na EuroOil. Rebranding má začít na jaře a postupně proměnit celou síť.
Za oběma značkami už dnes stojí stejný vlastník, ale většina řidičů o tom nemá tušení. Po dokončení změn bude mít Čepro kolem 285 čerpacích stanic a zůstane třetím největším provozovatelem na českém trhu, hned za Orlenem a MOL. Vedle nich patří k významným hráčům ještě Shell a ÖMV.
Píše se rok 1995 a hlavní město Bhútánu, Thimphu, zkouší novinku, kterou do té doby země nikdy neměla. Na jednom z křižovatek se rozsvítí vůbec první semafor v historii království. Vydrží tam přesně 24 hodin. Poté ho úřady zase odmontují a nevrátí ho už nikdy zpátky. Od té doby nebyl v Bhútánu instalován jediný další semafor a ani to nevypadá, že by se na tom mělo něco změnit.
Už jen necelý měsíc mohou elektrická auta a některé plug-in hybridy parkovat v pražských modrých (a fialových) zónách zdarma. Hlavní město ale od ledna pravidla placeného stání mění a dopředu varuje, že kdo si o slevu neřekne, ten bude platit plnou cenu. A pozor, nově budou mít nárok na slevu jen auta výhradně elektrická, případně vodíková.
Řidiči se dnes po dálnici D3 dostanou z Chotovin až ke sjezdu Kaplice-nádraží. Na první pohled to vypadá jako splněný sen všech, kdo míří z Čech k rakouským hranicím, ale stačí se podívat o pár kilometrů dál a je jasné, že stavba dálnice zdaleka nekončí.
Už řadu let zní ze strany EU, přesněji Evropské komise (EK) varování, že od roku 2035 bude ve všech členských státech prakticky zakázán prodej aut se spalovacími motory. Zdá se ale, že EK začíná uvažovat jinak. Vyhráno přesto ještě zdaleka není.
Nehody se prostě stávají a pořád tvrdíme, že pokud jde jen o plechy, pak vlastně nejde o nic. Je nám ale jasné, že i řešení těch zničených plechů umí hodně pocuchat nervy i peněženku. Po větší nehodě přichází na řadu otázka, zda auto, které pojišťovna označila jako „totální škodu“, zlikvidovat nebo opravit. Ať už se rozhodnete jakkoliv, myslete i na bezpečnost.
Každé větší či menší město bojuje s auty, která jsou odstavena v ulicích a nikdo se k nim nehlásí. Nejen, že zabírají místo, ale navíc z nich mohou vytékat provozní kapaliny a nenechavé ruce dětí se o ně mohou i zranit. Některá taková auta jsou totiž terčem různých nenechavců, a tak z nich časem na ulici stojí jen ruiny.
Do redakce nám přifrčelo kompaktní SUV: Citroën C3 Aircross. V atraktivní neelektrizované přeplňované dvanáctistovce, která spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Navíc za velice solidní peníz!
Než řidič stiskne páčku na výdejní pistoli na čerpací stanici, má každý litr benzinu nebo nafty za sebou překvapivě dlouhý a přísně hlídaný životopis. Začíná v rafinerii, pokračuje v potrubích a cisternách a končí v podzemní nádrži čerpací stanice. Cestou prochází desítkami kontrol a úprav, které běžný motorista vůbec nevidí.
Google Mapy se pro mnoho řidičů staly stejně samozřejmou součástí výbavy auta jako třeba autorádio. Nejde už jen o to, že ukazují správnou odbočku, ale ukazují i intenzitu dopravy a podobně. S každou další aktualizací se z nich stává nástroj, který dokáže ovlivnit plánování celé cesty, výběr zastávek i toho, kde se večer najíte a následně třeba i přespíte. Nejnovější balík funkcí míří hlavně na řidiče elektromobilů, ale také na ty, kteří chtějí lépe hlídat svoje soukromí při psaní recenzí.
S příchodem prvního sněhu se většina řidičů začne kromě vánočních příprav zabývat i praktičtější otázkou. Je auto skutečně opravdu a dobře připravené na zimu? Výměna pneumatik za zimní byl jen začátek, ale co nějaká větší údržba a kontrola auta v servisu? Jenže ne vždy to může dopadnout tak, jak by mělo. A nejde jen o stav vašeho auta, ale i o to, jak autoservis svou práci provádí.
Divize Sonderwunsch se obvykle připomíná extrémně laděnými modely 911 GT, přestože její možnosti sahají mnohem dál než k jinému odstínu laku nebo speciálnímu prošívání sedaček.
Výstava „Youngtimer“ v Mercedes-Benz Museum nekončí. Kvůli obrovskému zájmu návštěvníků zůstane otevřená o půl roku déle. Prohlédnout si ji můžete až do 12. dubna 2026. V pátém sbírkovém sále tak bude mít veřejnost mnohem víc času vrátit se do „automobilového mládí“ generace mileniálů a prohlédnout si auta, která ještě nedávno brázdila silnice jako běžná každodenní technika, ale dnes už mají mnohdy punc opečovávaných youngtimerů.
Kdo řekl, že svět Mercedesu končí na parkovišti před domem. Německá automobilka společně s výrobcem kočárků Hartan rozšiřuje svůj záběr i na ty úplně nejmenší cestující. Výsledkem spolupráce jsou čtyři modely kočárků Mercedes-Benz a Mercedes-AMG, které se snaží přenést část automobilové filozofie do světa rodičovství. Nejde jen o logo na stříšce, ale o kombinaci techniky, komfortu a designu, která je fanouškům značky dobře známá.
Policie ČR za rok 2024 evidovala 9 100 dopravních nehod, u kterých byla příčinou srážka s lesní zvěří. Za každým takovým číslem je konkrétní řidič, kterému často během zlomku vteřiny vběhne srna nebo divočák do cesty. I když vše skončí „jen“ poškozenými plechy, bývá to velmi stresující zážitek a hlavně finančně náročná záležitost.
Audi připravuje velký digitální „refresh“ svých klíčových modelů. Řady A5, A6, Q5, A6 e-tron a Q6 e-tron vstupují do nového modelového roku s rozsáhlými úpravami hardwaru i softwaru. Změny nejsou jen kosmetické: zasahují do jízdní dynamiky, asistenčních systémů, komfortu v kabině i digitálních služeb.
To, o čem se nedávno ještě jen mluvilo, se stalo realitou. Britští řidiči elektromobilů se musí připravit na novou daň, která zásadně změní pravidla hry. Od dubna 2028 začne platit takzvaná Electric Vehicle Excise Duty (eVED), tedy zdanění elektrických a plug-in hybridních vozů podle ujetých mil.
Zima se pořádně přihlásila o slovo. Když zrovna nesněží, tak meteorologové varují před náledím. Asi se tak není čemu divit, že řada motoristů místo do svého cíle dojela do nejbližšího příkopu. Víte, co v takovou chvíli dělat? A kdo vám pomůže ven?
Zdraží dálniční známky, prodraží se „zapomenuté“ povinné ručení a jinak budou fungovat i povinné lékařské prohlídky. Dobrou zprávou je rychlejší start do provozu pro čerstvé absolventy autoškol.
Porsche Macan první generace mělo (i když vlastně ještě má) poměrně dlouhý život. Na trh přišlo v roce 2014 a v Evropě se přestalo prodávat letos. My jsme se v rámci testu ojetiny podívali na kousek z roku 2017. Vyzkoušeli jsme ojeté Porsche Macan S s benzinovým třílitrovým šestiválcem.
Na první pohled vypadají trhy s ojetými auty v České republice a na Slovensku podobně. Podle dat společnosti Cebia, která dlouhodobě sleduje situaci v obou zemích, se ale za podobnými průměrnými cenami skrývají odlišné preference i chování kupujících.
V Mladé Boleslavi se chystá krok, který dosud patřil spíše do zákulisí než na běžnou návštěvnickou trasu. Škoda Muzeum zpřístupňuje svůj nový depozitář s historickými automobily, umístěný přímo v původní tovární hale z roku 1906 v areálu závodu. Od 1. prosince 2025 se zde představí 23 vozů, většinou v nálezovém stavu, tedy tak, jak byly po desetiletích znovu objeveny v garážích, stodolách nebo zapomenutých koutech.
Parkoviště před velkými obchodními centry se v závěru roku mění v zónu, kde už nejde jen o pohodlné stání, ale hlavně o nervy a pozornost. Auta objíždějí dokola stejné řady, řidiči si hlídají každé uvolněné místo a do toho mobil, děti na zadních sedačkách a seznam dárků v hlavě. Analýza Portálu nehod ukazuje, že právě na těchto místech se v předvánočním období odehrává téměř pětina všech nehod, které se během roku u nákupních center stanou.
Kdyby se člověk v první třetině 20. století ocitl u závodní trati v Evropě, téměř všude by viděl jedno a totéž. Hluk motorů, vůni benzinu a kolem samé muže. Výjimkou byla jediná žena, která dokázala jet s nejlepšími z nich: Eliška Junková.
V běžných policejních skladech končí zabavené mercedesy poměrně často. Jen málokdy jde ale o auto, které existuje v několika kusech na světě a jeho hodnota se odhaduje na 13 milionů dolarů, což je něco přes 271 milionů korun. Přesně takový případ nyní řeší americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI).
V malé dílně v odlehlém Dammeron Valley v Utahu začíná každý Truckle jako nenápadný kousek kovu. Než se z něj stane přezka na pásek, která dokáže bezpečně schovat klíč od auta, projde hodiny trvajícím procesem ohřívání, tvarování a jemného gravírování. Vše v rukou jednoho člověka, který má hodně blízko k americkému divokému západu i k pick-upům Fordům.