Masarykovo nádraží by se mělo stát důležitým pražským dopravním uzlem s napojením na letiště.Přestavba nádraží vyjde na více než 3 miliardy korun.Proběhne rozšíření z momentálních sedmi na devět kolejí s nástupišti.Součástí rekonstrukce je i výstavba platformy nad kolejištěm.Výškově naváže na zástavbu soukromého developera po obou stranách stanicePlatforma nad kolejištěm umožní propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s Hlavním nádražím.Část platformy bude osazena zelení. Zeleň bude zavlažována dešťovou vodou, kterou budou zadržovat retenční nádrže.Z platformy se cestující čekající na vlak dostanou eskalátory, schodišti a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště.Pro vlaky na letiště bude Masarykovo nádraží rozšířeno směrem k ulici Na Florenci.Modernizace umožní i přímý přestup na metro linky B (stanice Náměstí Republiky) a tramvaj.Realizace stavby Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).Vizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží.
NaN/13