V Německu, nedaleko Düsseldorfu, je zvláštní les. Už 25 let v něm je umístěno 50 automobilových veteránů, o které se nikdo nestará. Výrobky člověka si postupně bere zpátky příroda, v lepším stavu by přitom auta měla velkou cenu. Jde o zvláštní projekt sběratele Michaela Frölicha. Ten v roce 2000, v rok svých padesátin, koupil 50 aut stejně starých jako on. Umístil je do svého soukromého lesa a nechal je svému osudu. Mezi auty je i Jaguar XK120.Po 25 letech jsou auta shnilá a neopravitelná, třeba tohle EMW z dávno zaniklé továrny. Času a podmínkám neodolává ani Porsche 356. Mezi sběrateli by přitom mělo velkou hodnotu. Sám autor nápadu říká, že jde o uměleckou instalaci s přesahem do filozofie. Chce ukázat pomíjivost techniky a nadvládu přírody. A příroda opravdu vládne. Auta reziví, hnijí, rozpadají se… Lesu se říká „hřbitov aut“ nebo automauzoleum. Nicméně není veřejně přístupný, jde o Frölichův soukromý pozemek. V minulosti sběratele popotahovaly úřady. Prý jde o nelegální skládku. V lese se nachází různá auta. Ikonická „kachna“, Moskvič i Rolls‑Royce. Společný mají pouze rok výroby - 1950. Za 25 let trvání projektu sešla nejen auta, ale i sám sběratel. Cadillac je s podzimem zapadaný listím. Najít lze i jeden z prvních vozů polské automobilky FSO - Fabryka Samochodów Osobowych. Konkrétně model FSO Varšava.Ani Fordy nejsou nesmrtelné. O auta se v lese nikdo nijak nestará. Majitel z nich pouze na začátku odstranil provozní kapaliny kvůli ekologii. Buick ještě s původní poznávací značkou z Minnesoty. Kráska na kapotě australského Holdenu. Ani tato značka už neexistuje, zanikla před 4 lety. Rolls Royce po 25 letech bez péče ztrácí svou velkolepost. Uvnitř Rolls Royce čeká strašidelné překvapení. Figurína královny Alžběty a tehdy ještě prince Charlese.
NaN/19