První závod 1000 mil československých odstartoval v roce 1933 a startovalo se rovněž z Opletalovy ulice, kde sídlí Autoklub.Letos soutěží 120 vozů. Na start se řadí podle objemu motoru. Z akce se stal veteránský happening, hraje kapela, modelky vynesou dobové kostýmy.Několik málo vozů se účastnilo závodu, který se poprvé konal v roce 1933.Módní přehlídkaZe závodu se stala tradice. Někteří účastníci jsou tu pravidelně, vždy ale dorazí také nováčci.1000 mil československýchMonumentální Walter 6 B rodiny Volfů.Už z dálky vyčnívá nad ostatními veterány. A co teprve, když se nastartuje...Praga Mignon z roku 1916.Elegantní Tatra 87, výjimečné aerodynamické auto.Zbrojovka Z5 ExpressZávodní Praga Alfa, která v roce 1933 závod 1000 mil československých vyhrála.Aero 662Kolem Jawy 750 Jaroslava Větvičky, která prošla čerstvou renovací, se neustále tvořil hlouček.Aero 662 vyhrálo závod v roce 2022.Čerstvý přírůstek ve sbírce Národního technického muzea. Aero 662 po sběrateli Jaromíru Nezvalovi.Vůz byl odcizen a dlouho o něm nikdo nevěděl.Má výraznější patinu, ale také kouzlo.V NTM poprvé sestavili výhradně dámskou posádku. Dámy vyrážejí v Jawě Minor Roadster.Jawa 750 z roku 1934 je unikát, závodil v ní Antonín Vitvar.Renovace trvala Jaroslavu Větvičkovi čtyři intenzivní roky.Módní přehlídkaJaquar Mark IV má novou střechu, jinak je ale v původním stavu.Ford A Sport CoupeCharizmatická Tatra 97 z roku 1938.BMW 327/8Na startu se objevilo i několik Citroënů, třeba tento krásný Traction Avant z roku 1955.Tento je z roku 1939.Nizozemská posádka ve Vauxhallu.Fanoušci veteránů se najdou i mezi nejmladší generací.Interiér Zbrojovky Z4 RoadsterFord V8 z roku 1937 má karoserii v původním stavu, má krásnou patinu.Škoda Popular RoadsterVozů značky MG je na startu vždy docela dost...... ale Aerovek jakbysmet.Zde Aero 30Bugatti 37 rodiny ProfeldůAero 662Renault CeltaquatrePraga Piccolo, prvním majitelem byl herec Ferenc Futurista.
NaN/52