PodcastAutomobilky vzhlížejí k Maroku, dělník tam bere pod euro za hodinu
Před 6 měsíci
·
24 minut
Ačkoli se nyní debatuje, zda se kvůli novým clům přesune evropská výroba automobilů do USA, mnohem reálnější hrozbou pro Evropu je africké Maroko. Nabízí bezcelní zónu a především bezkonkurenční platy. „Maroko má nastavenu bezcelní zónu s Evropskou Unií a navíc je díky své poloze v podstatě brána do Evropy. To je pro celou Unii obrovské riziko. Sám jsem se ptal, proč to tak bylo nastaveno a kdo o bezcelní zóně rozhodl. Sice to evropským firmám pomůže z hlediska konkurenceschopnosti, - budou rozhodně vyrábět levněji - ale zároveň tím v Evropě ztratíme spoustu pracovních míst. Na mou otázku jsem dostal odpověď, že budoucnost Evropy je vyšší přidaná hodnota,“ říká v pořadu Inside Talks Petr Novák z vedení společnosti JTEKT a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu. Inside Talks. Pořad, ve kterém Zuzana Hodková se stálým týmem expertů rozebírá zákulisí českého byznysu. Jakými tématy žije průmysl, potravinářství, reality, startu-upy, finance, energetika nebo automobilový průmysl? Insidery jsou Tomáš Kolář z Linetu, Petr Palička z realitní divize EP Real Estate, Petr Novák z divize automotive společnosti JTEKT, Tomáš Spurný z Monety Money Bank, Ondřej Fryc z Reflex Capital, Martin Durčák z ČEPS a Jan Romportl z Elin.ai Nový díl každý pátek na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích. Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

