Zavřít

Nebovidy
Před 4 měsíci

Otevřený dopis občanů Hlubokého Dolu - rakce

Vážení občané Hlubokého Dolu, reaguji na Váš otevřený dopis týkající se probíhající opravy komunikace a s ní spojených dopravních omezení. Rád bych Vám podrobněji vysvětlil proces plánování uzavírek a objasnil některé Vaše dotazy. Proces plánování dopravně inženýrských opatření (DIO) Plán dopravní obslužnosti (DIO) je povinností dodavatele stavby. Tento plán zpracovává specializovaná odborná osoba s ohledem na technologické postupy nezbytné pro realizaci opravy. Návrh DIO následně musí schválit několik klíčových institucí: Správa a údržba silnic (SUS) Odbor dopravy v Kolíně Starosta obce Dopravní inspektor Policie ČR – jeho stanovisko je v tomto schvalovacím procesu klíčové. Všichni jmenovaní, včetně mě jako starosty, tento návrh schválili. Důvodem je, že stávající podmínky neumožňují jiné uspořádání. Všichni máme zájem minimalizovat dopady na občany, nicméně role starosty je v tomto ohledu omezená. Proč úplná uzavírka a ne etapizace? Návrh na etapizaci, o kterém píšete, by v případě takto úzké komunikace nebyl proveditelný. Opravy silnic podobného charakteru se vždy realizují za úplné uzavírky dopravy. Jako příklady mohu uvést nedávnou opravu Královské ulice v Kolíně, nebo aktuální situaci ve Veltrubské ulici, kde je nyní průjezd rovněž zcela vyloučen. Pokud bychom trvali na etapizaci, je vysoce pravděpodobné, že by k opravě silnice vůbec nedošlo. Etapizace je reálná spíše na rozsáhlejších komunikacích. Průběh stavby a pondělní incident Upřímně řečeno, je pro mě těžké pochopit rozčarování podepsaných občanů. Po celou dobu stavby bylo všem umožněno se dostat ke svým domovům s minimálním omezením, ať už oficiálně, nebo na základě individuálních dohod, které se mi podařilo se zhotovitelem stavby vyjednat. Je pravda, že toto pondělí došlo k chybě při plánování postřiku. Důvody a vysvětlení této situace jsem již podrobněji uvedl ve zveřejněné informaci. Některé aspekty stavby a jejího průběhu mohu jako starosta ovlivnit jen velmi omezeně, což by měl pochopit každý rozumný člověk. Máte také pravdu v tom, že obec nemá nad průběhem stavby přímou kontrolu, jelikož nejsme zadavatelem ani investorem stavby. Harmonogram prací kontroluje zadavatel, což je Správa a údržba silnic (SUS). Chápu, že opravy silnic vždy vyvolávají určité emoce a diskomfort. V našem případě jsou však tyto emoce podle mého názoru poněkud přehnané. Věřím, že s trochou tolerance a trpělivosti se celá situace zvládne. Krátkodobý diskomfort spojený s opravou jistě stojí za dlouhodobě zlepšenou kvalitu komunikace. Děkuji za pochopení. S pozdravem, Jaromír Kašpar Starosta obce

 Komentáře
Reklama