Šéfové globálních korporací řeší, jak uspět navzdory rostoucímu obchodnímu napětí. Kvůli clům mění celé strategie
Před 4 měsíci
Manažeři nadnárodních korporací napříč jednotlivými odvětvími musejí výrazně přepracovávat své dosavadní obchodní strategieMůže za to především rostoucí obchodní napětí způsobené celními opatřeními amerického prezidenta Donalda Trumpa a spolu s nimi i vysoká nepředvídatelnost nejen jeho budoucích politických rozhodnutíPro šéfy velkých automobilek i bank přitom není důležitý jen krátkodobý vývoj na trzích, ale především udržení konkurenceschopnosti v dlouhodobém horizontu V uplynulých desetiletích vládla světovému obchodu globalizace. Ta vedla k budování mezikontinentálních dodavatelských řetězců, díky nimž se výroba různých druhů zboží postupně přesouvala ze západních zemí do jihovýchodní Asie. Společnosti i spotřebitelé si na tento model zvykli a přizpůsobili se mu, přičemž až na období pandemie covidu k žádným větším problémům, jež by si vynutily provedení rozsáhlejších změn, de facto nedocházelo.

