Vleknoucí se certifikace a pětimiliardová pokuta. Kauza MAX pronásleduje Boeing i po čtyřech letech od jejího vypuknutí
Před 1 rokem
Vedení Boeingu a jeho tehdejší šéf Dennis Muilenburg souhlasili s pokutou, kterou jim vyměřila americká Komise pro kontrolu cenných papírů za mystifikaci veřejnosti a investorů Celkem mají zaplatit částku 201 milionů dolarů, tedy asi pět miliard korun Pokuta je dohrou kauzy letadel B737 MAX, které byly na rok a tři čtvrtě uzemněny z důvodu dvou fatálních nehod z října 2018 a března 2019 Kvůli zpřísnění certifikačních procesů, k nimž také došlo v návaznosti na tyto incidenty, se nyní Boeingu i vzdaluje termín uvedení do provozu nových verzí inkriminovaného letounu Jsou tomu bezmála čtyři roky, kdy Boeing vinou vlastní sobeckosti a snahou umazat konkurenční výhodu arcirivala Airbusu vyvolal jednu z největších afér nejen v rámci historie své společnosti, ale v podstatě i celého sektoru dopravního letectví. Tu zapříčinily dvě fatální nehody jeho tehdy de facto nových strojů B737 MAX. Při první z nich zemřelo 29. října 2018 v Indonésii všech 188 osob na palubě, během té druhé, jež se odehrála o čtyři a půl měsíce později v Etiopii, pak dalších sto sedmapadesát.