Jak obyvatelé vnímají Habartov: výsledky výzkumu V úterý 26. září byly v kinosále KS Habartov představeny výsledky výzkumu Vnímání města Habartov, který ve spolupráci s městem připravila agentura Market Rebels. Prezentace se zúčastnila zhruba dvacítka obyvatel, kteří následně diskutovali s vedením města. Dotazník vyplnilo 299 respondentů, převážně ženy (60 %) a lidé mladší 40 let (49 %). Vícenež 94 % z nich jsou současní či bývalí obyvatelé Habartova, zbytek tvoří lidé, kteří zde pracují nebo do města pravidelně jezdí. Výsledky ukázaly rozdílný vztah k městu. Třetina obyvatel popisuje Habartov pozitivně, jako klidné místo pro rodiny, spojené s přírodou a prostředím jezera Medard. Zhruba stejně velká skupina jej ale vnímá negativně, přičemž nejčastěji zmiňuje kriminalitu a drogy. Zbylá třetina zaujímá neutrální postoj. Na otázku, co si lidé na městě cení, nejčastěji zaznívala příroda (130 odpovědí), kulturní akce (62) a práce vedení města (26). Naopak největší slabinou je podle respondentů kriminalita a bezpečnost (141), chování některých obyvatel (135) a nedostatek služeb (40). V oblasti komunikace se většina občanů cítí dobře informována o aktuálním dění 78 %, o kulturních akcích téměř 90 %. Nejčastějším zdrojem je facebookový profil města a místní skupiny, menší část využívá také Habartovský zpravodaj, městský web či osobní kontakty. Častým požadavkem však zůstává širší nabídka informačních kanálů, zejména pro starší generace. Diskuze po prezentaci ukázala, že Habartovští nejvíce řeší bezpečnost a budoucí rozvoj města. Starosta Ing. Petr Janura představil možná řešení l připravované investice v řádu stovek milionů korun, které mají přinést nové příležitosti i kvalitnější prostředí k životu. Výzkum tak potvrdil, že Habartov má dvě tváře město rodinného života a přírody, které dominuje jezero Medard, ale i město zatížené sociálními problémy. Právě vyvážení těchto dvou obrazů a systematická práce s obavami obyvatel bude klíčovým úkolem pro budoucí komunikaci i rozvoj města.


