Zavřít

Litoměřice
Před 1 měsícem

Seminář pomohl pedagogům lépe zvládat náročné situace ve školách

Metodici prevence a výchovní poradci z litoměřických škol se v prvním říjnovém týdnu sešli na dvoudenním semináři, kde se společně věnovali tématům, která jim mohou pomoci lépe zvládat každodenní náročné situace spojené s chováním a potřebami žáků. Úvodní část vedl psychoterapeut Pavel Kalpakcis a zaměřil se na problémové situace ve škole. Pedagogové měli možnost se seznámit s praktickými postupy, jak zvládat konflikty ve třídních kolektivech, jak reagovat na projevy rizikového chování u žáků a jak hledat funkční způsoby řešení složitých situací. Důraz byl kladen na využití krizové intervence a nácvik konkrétních strategií, které mohou pedagogům pomoci v každodenní praxi. Druhý blok vedla Kateřina Kozicová, vedoucí Pedagogicko-psychologické poradny. Přiblížila účastníkům principy individuální psychologie, které mohou pomoci lépe porozumět potřebám žáků, posílit jejich motivaci a předejít sociálně patologickým jevům. Diskutovalo se také o možnostech spolupráce škol, rodin a poradenských zařízení při podpoře ohrožených dětí. „Cílem semináře bylo nabídnout pedagogům nejen odborné informace, ale i praktické nástroje, které mohou okamžitě využít ve své práci. Zároveň šlo o prostor pro sdílení zkušeností a vzájemnou inspiraci,“ uvedla Lenka Benešová, manažerka prevence kriminality Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu v Litoměřicích. Přátelská atmosféra, otevřené diskuze i modelové situace pomohly pedagogům posílit jistotu v jejich náročné profesi. Seminář potvrdil, jak důležitá je průběžná podpora a vzdělávání těch, kteří denně stojí v první linii při práci s dětmi a mladými lidmi. {gallery}02025/seminar_ucitele{/gallery}

 Komentáře
Reklama