2.1 Úvod 2.1.1 Toto shrnutí uvádí stručné shrnutí zjištění. Vzhledem ke komplexnosti zjištění je pro jejich pochopení nezbytné číst toto shrnutí v kontextu detailních zjištění uvedených v jednotlivých částech této Zprávy. 2.1.2 Toto je pouze shrnutí. Kompletní výsledek auditu čítající 102 stan obdržel každý ze zastupitelek a zastupitelů obce Zlatníky-Hodkovice. 2.1 Spolehlivost účetních podkladů 2.1.1 V průběhu prověrky byla identifikována řada nesouladů mezi předkládanými dokumenty a účetními podklady. Nesoulad se týkal zejména následujících oblastí: A. Předložení rozdílných sestav – pro potřeby Kontrolní komise Obce Zlatníky-Hodkovice (dále jen Obec) byly za oba subjekty předloženy zpracovatelem účetnictví rozdílné sestavy než ty, které byly předloženy k zahájení prověrky. Rozdíly byly zjištěny jak u názvů společností, tak fakturovaných částek. B. Rozdíly v evidenci majetku – v rámci kontroly evidence majetku Obce byly zjištěny rozdíly: · Chybné popisy a počty kusů majetku, · Chyby v pořizovacích cenách, které neodpovídaly fakturaci, · Nezařazený majetek, který je objektivně v používání a chybějící související odpisy, · Chybějící majetek v evidenci oproti předloženým fakturám, · Evidence majetku ZŠ&MŠ v evidenci majetku Obce bez další smluvní dokumentace. C. Účtování nákladů týkajících se výhradně ZŠ&MŠ v účetnictví Obce a naopak, D. Manipulace s účetním dokladem – v 1 případě byla zjištěna manipulace s účetním dokladem (změna příjemce faktury). 2.1.2 V průběhu prověrky Kromě uvedených nesouladů bylo rovněž ze strany vedení ZŠ&MŠ odmítnuto předložení evidence majetku ZŠ&MŠ a nebylo tak možné provést porovnání evidovaného a fakturovaného majetku. Rovněž bylo odmítnuto předložení faktur od společnosti Alza.cz a.s. k ověření nakupovaného vybavení školy. 2.2 Postup obce při nákupu zboží a služeb 2.2.1 Proces výběru dodavatelů Obce, jakožto samosprávního celku a veřejného zadavatele, je upraven Zákonem 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“) a v případě dotačních titulů rovněž požadavky poskytovatele dotace. Při výběru dodavatelů pro zakázky malého rozsahu (dále jen „ZMR“) zadávaných na základě výjimky ze ZZVZ je Obec zavázána postupem upraveným Směrnicí č. 4/2017, pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu platnou od 5. června 2017. 2.2.2 V rámci prověrky vzorku transakcí Obce bylo identifikovány z hlediska objemu služeb celkem 4 případy, kdy mělo proběhnout zadávací řízení v souladu se ZZVZ (objem služeb nad 2 miliony Kč). Z těchto 4 případů proběhlo pouze v 1 případě. Všechny případy bez zadávacího řízení se týkaly společností ve střetu zájmů. 2.2.3 Obdobně v případě ZMR nebyly u žádné z 18 oblastí k dispozici žádné podklady k postupu při výběru dodavatele a rovněž nebylo zjištěno, že by tyto dodávky/služby byly projednány zastupitelstvem Obce. Pouze v 1 případě byla k dispozici a řádně zveřejněna na profilu zadavatele smlouva. 2.3 Společnosti ve střetu zájmů 2.3.1 Na základě provedené prověrky integrity a střetu zájmů jsme identifikovali 14 subjektů (jak společnosti, tak fyzické osoby), které byly ve sledovaném období v přímém propojení buďto na osobu tehdejšího starosty J. R. nebo osobou jeho spolupracovníka M. V. Pro působení M. V. nebyla předložena žádná smlouva, která by upravovala jeho pracovní vztah s Obcí ve sledovaném období a přístup k datům a dokumentaci Obce. 2.3.2 Objem fakturace společností, kde byl identifikován střet zájmů se pohybuje ve sledovaném období na úrovni 29 % celkového objemu fakturace za Obec (celkem 30 mil. Kč), resp. 50 % za ZŠ&MŠ (celkem 10,5 mil. Kč). 2.3.3 U 4 z těcht
