PodcastČeská stopa v Hollywoodu. Růžový džbán ve filmu Barbie znásobil naše prodeje, říká Klimčák
Před 11 měsíci
·
36 minut
Ikonický růžový džbán ve filmu Barbie, 80% nárůst online prodeje a obchod na Václavském náměstí – Lukáš Klimčák a jeho značka KLIMCHI dokazují, že české sklářské umění má ve světě stále co říct. Mladý zakladatel, pocházející ze sklářské rodiny, se rozhodl zachovat tradici ruční výroby a přetavit ji do moderního designu. A nečekaný telefonát z Hollywoodu jen potvrdil, že jeho vášeň a vize mají globální potenciál. „Chci do sklářského řemesla přilákat mladé umělce,“ říká v pořadu Avokádo. Během studií v Rakousku se Lukášova matka seznámila se svým budoucím manželem, který na severu Čech vedl výrobu svítidel. Právě tato rodinná vazba Lukáše přivedla ke sklu a probudila v něm zájem o sklářství. Tento zájem následně rozvíjel studiem světelného designu ve Velké Británii, kde zastupoval rodinnou firmu, získával zkušenosti s designem a učil se řídit projekty od začátku do konce. V roce 2019 založil Lukáš Klimčák značku KLIMCHI. Zázemí našel v Kamenickém Šenově, ikonickém Křišťálovém údolí, kde má každá druhá budova sklářské kořeny. „V našem městě se sklo vyrábí přes sto let stejnou technikou. Každý výrobek je originál, otiskuje se do něj duše skláře. To mě fascinuje,“ říká Klimčák. Jak české sklo zazářilo ve filmu Barbie Díky filmu Barbie získala značka KLIMCHI výraznou pozornost a stala se známou i za hranicemi České republiky. Růžový džbán z její produkce se objevil v domě slavné panenky, což vedlo k 80% nárůstu online prodeje. ,,Nakupují ho především ženy,‘‘ směje se. „V té době bylo mé telefonní číslo na webových stránkách, takže produkce Warner Bros. zavolala přímo na něj. Představili se, řekli, že chtějí sklo do filmu Barbie. V té chvíli jsem to nevnímal jako něco velkého, protože to bylo hodně dopředu, ještě před uvedením filmu do kin. Domluvili jsme se, co si vyberou z katalogu, objednávka odešla, ale bohužel se zasekla při silniční kontrole. Nakonec sklo získali od našeho partnera v Anglii, kde máme silnou základnu. Dovezli si ho na plac a vše se stihlo. Když dorazilo naše další sklo, nechali si ho v produkci jako dárky,“ popisuje Klimčák. I přesto, že spolupráce nebyla oficiální, popularita „Barbie džbánu“ katapultovala značku na výsluní. Zájem o růžový design explodoval zejména mezi českými zákazníky. Podle Lukáše se na sklo značky KLIMCHI můžeme těšit i v dalších filmech, které se teprve chystají do kin.

