PodcastVyprodáno! Pro marketing sen, pro obchod noční můra, vzpomíná expert z Fabini
Před 10 měsíci
Jaroslav Kaucký, bývalý CMO společnosti ZOOT a současný marketingový ředitel Fabini, která se specializuje na výrobu kvalitního kuchyňského nádobí, hovoří o své profesní cestě. Od hereckých ambic k marketingu, o tom, jaký je rozdíl mezi dobrým nápadem a precizní exekucí, a jaký význam přikládá time managementu a work-life balanc. Rozhovor moderoval Tomáš Rajchl, CEO společnosti Foxdeli, který se Kauckého ptal i na jeho osobní přístup k vedení týmu a na strategické myšlení. „Marketing není jen o skvělých nápadech, ale i o schopnosti je správně exekuovat a přizpůsobit se trhu,“ řekl v pořadu Smart Money. Jaroslav Kaucký měl původně herecké ambice. „Chtěl jsem být právníkem námořní prokuratury na letadlové lodi, protože Harmon Rabb ze seriálu JAG byl mým dětským idolem,“ říká s úsměvem. Po odmítnutí na DAMU, kam se původně hlásil, hledal alternativní cestu a zakotvil v marketingu. „Marketing je také divadlo, jen publikum nepřivádíš k potlesku, ale k akci,“ dodává. Moderátor Tomáš Rajchl k tomu poznamenává: „Je fascinující, jak mnoho lidí, kteří začínali úplně jinde, končí v marketingu. Přitahuje kreativní myslitele, ale vyžaduje také analytický přístup.“ Jeho cesta do marketingu nebyla přímá, ale dnes je za ni vděčný. „Marketing mě naučil disciplíně a tomu, jak efektivně kombinovat kreativitu a analytiku. Pořád je to trochu divadlo, ale cílem je reálný výsledek,“ vysvětluje. Exekuce vs. Nápad V marketingu podle Kauckého není nejdůležitější nápad, ale jeho provedení. „Sebelepší nápad je k ničemu, pokud ho nedokážete realizovat. Ve Fabini se snažíme tyto dvě složky propojit – vize zakladatele a precizní exekuce celého týmu,“ říká Kaucký. Začátek jeho působení ve Fabini přinesl mnohé výzvy. „Překvapilo mě, že předobjednávky byly tak úspěšné, že jsme vyprodali vše, co mělo dorazit na sklad. Na jednu stranu skvělé, na druhou stranu jsem si říkal: Co budeme prodávat dál?“ vzpomíná s nadsázkou. Time management a work-life balance Jedním z klíčů k úspěchu je podle Kauckého důraz na time management a rovnováhu mezi prací a osobním životem. „Od pátku večer do neděle odpoledne nepracuji. Telefon zvednu jen v krizi, jinak se plně věnuji rodině,“ vysvětluje. „To je osvěžující slyšet. Dneska je trendem být neustále dostupný a přetížený. Ukazuje se ale, že dlouhodobě udržitelný přístup je právě ten váš,‘‘ směje se Rajchl. Kaucký doplňuje, že je důležité nastavit si jasné hranice a umět efektivně plánovat. „Naučil jsem se říkat ne a soustředit se na to, co je skutečně důležité. Je snadné spadnout do pasti neustálého řešení drobností, ale pak vám uniká podstata vaší práce,“ říká. Manažer potřebuje ještě lepší tým Pro úspěšnou marketingovou strategii je podle Kauckého klíčový jasně definovaný cíl a dobrý tým. „Potřebujete mít vizi, KPI a plán s rozpočtem. Vše ostatní je na týmu. Správný manažer by se měl obklopit lidmi, kteří jsou v něčem lepší než on sám. Jeho role je spojovat jejich potenciál a směřovat ho k cíli,“ vysvětluje. Kaucký zdůrazňuje, že důležitá je i schopnost učit se z chyb. „Každá výzva a chyba vás posouvá. Věřím, že stres je indikátorem důležitosti vaší pozice. Pokud nejste pod stresem, pravděpodobně neřešíte nic zásadního,“ uzavírá. Budoucnost marketingu V závěru rozhovoru se Kaucký zamýšlí nad budoucností marketingu a leadershipu. „Myslím si, že budeme čím dál více závislí na datech a umělé inteligenci. Kreativita ale nezmizí, naopak – bude klíčová v tom, jak data správně interpretovat a použít,“ říká. Poslechněte si celý rozhovor v našem podcastu! Jak Jaroslav Kaucký propojuje kreativitu a analytiku v marketingu. Jak zvládá vedení týmu a budování značky ve Fabini. Proč je podle ně

