Kolové šrouby se nemažou. Dotahovací moment je spočítaný pro suchý závit. Ve většině tabulek utahovacích momentů je to dokonce uvedeno.
No to ano, ale jak říkám, tady je tření v závitu podružné a povolení zabraňuje tření v loži mezi ráfkem a hlavou šroubu díky jeho tvaru a nenamazat závit znamená přivodit si zbytečné problémy. Příručky nepříručky. Dobře vím, o čem mluvím.
Šrouby se nemažou. Středy by se měly ošetřit spec. přípravkem který zabrání korozi ale nesnižuje tření.
Šrouby ne celé, závity ano. Šrouby kol nedrží třecím momentem v závitu, ale v kuželovém či kuželovo-kulovém uložení sedla hlavy šroubu a sedla ráfku. To se nemaže. Závit ano, v závitu je vůle a proniknuvší nečistoty, voda, v zimě sůl závit zalepí a spoj zaoxiduje. Sedlo je po dotažení bez vůle.
Vidieť niekoho ako mojím momenťákom niečo povoľuje,tak ho tým kľúčom pretiahnem po hlave. Kompletné kolesá si prehadzujem sám. Jediné kedy idem do pneuservisu je vtedy, keď potrebujem nové pneumatiky. A i tam vedia vyváženie zmršiť. Naposledy prezutie a vyváženie dopadlo tak,že som urazil asi 100m a počul som kovové cink. No a oni mi odpadli závažia. Okamžite som sa tam vrátil. Reakcia? Pokiaľ neviem z ktorého kolesa tak on nemá čas kontrolovať všetky. Má plno. Nech prídem pokiaľ to bude kopať.
Tak to jste měl začít kopat. Dotyčného pracovníka do rici.
Byl jsem si vyvážit kola v pneuservisu. Po vyvážení jsem odjel a zjistil, že mi přední náprava vibruje. Vrátil jsem se do pneuservisu ať mi kola znovu převáží. Byla zase nevyvážená. Požádal jsem o vrácení peněz za nekvalitní vyvážení. Zajel jsem ke konkurenci, kde mi kola napřed převážili. Všechna kola byla špatně vyvážená. Hodnoty jsem si nafotil. Podle mechaniků byly závaží v prvním pneuservisu nalepeny na opačnou stranu než měly být. Takže ten první pneuservis vůbec neuměl kola vyvažovat, nebo měl špatný stroj. Fotky nevyvážení jsem jim jel ukázat a vyčistil jsem jim žaludek. Takže asi tak.
To nebylo špatnou vyvažovačkou, ale mechanikem vemenem.
Tak strhnout šrouby či matky na kolech, začínajících M12x1,5 materiálově pevnostní ocel, to chce být řádné hovado a použít dlouhou trubku. I náboje nejsou zrovna z tvarohu a člověk s trochou citu v rukách dokáže s odpovídajícím nástrojem přesně utáhnout na vhodný moment jakýkoli šroubový spoj, a to od miniaturních šroubků v hodinkách po závity o průměru v centimetrech v jakémkoli materiálu. A opačně, tupec dokáže strhnou jakýkoli závit. Domácí přehazovačka kol je naprosto triviální záležitost, k tomu potřebné montpáky, a já osobně znám spoustu lidí, co mají víc aut a přehazují si sami. Nic na tom není. S vyvažováním je to ovšem horší. Doma na jednoduché vyvažovačce se kolo dá vyvážit velmi dobře, ale jen staticky. To je ale vhodné jen pro motorky, kde je kolo uložené mezi vidlicemi. Jakékoli letmo uložené kolo, tedy přišroubované z boku náboje, při velké statické nevývaze prostě hází a s tím se holt do servisu jezdí.
Oprava velké dynamické nevývaze.
Chtěl si napsat některé servisy.
Nechápu proč urážíš všechny.
Šrouby se nemažou. Středy například dle vyjádření Škody taky ne. Svůj náhradní díl si namontuj sám. Do hospody si taky nenosíš řízek až ti ho osmaží.
Nemazat šrouby a středy znamená bojovat po zimě se zaoxidovanými šrouby a kolem na středu náboje. A dokáže se to do sebe tak "zapéct", že nastupují nástroje jako dvoumetrová trubka a dvoukilové kladivo, kulatiny, WD40, brzdovka atd, páčení, mlácení. A to závitům, ráfkům a hlavně ložiskům náboje fakt svědčí.
Škoda 100 měla pohotovostní hmotnost 820 kg, max. rychlost 135 km/h a z 0 na 100 jí to trvalo 20 sekund. Dnešní auta jsou těžší a nesrovnatelně rychlejší, k tomu připočtěte trojnásobní počet aut, a hned je jasné, proč je potřeba té "alchymie" kolem pneumatik...
Spíš to bude tím, že větší část lidí ovládajících dnes motorová vozidla, nejsou řidiči, ale držitelé příslušné skupiny řidičského oprávnění.
To se tedy máte čím chlubit. Pochopím studenta, že si na rozježdění koupí vrak. Navíc když i například roční auta se dají sehnat za super ceny
Co si představujete pod pojmem super ceny vy, nemusí být ve shodě s tím, co si pod tím představují ostatní. Zhruba 80% lidí v mém okolí, včetně mne, vydělává okolo mediánu a o ročním autě si může nechat jenom zdát a jezdí v podobných strojích, jako pan Indruch. Ne že by chtěli, ale prostě na jiné nezbývají peníze. Až jim doslouží, koupí podobné. Vykoukněte ze své bubliny a pochopíte.
Tak snaživý autor - teoretik jaksi opoměl napsat, že je potřeba buˇu udělat ještě rysku ve spodku háků, nebo, a tak se to dělá správně, natáhnou provázek i v čele háků, nejlépe odehnout pero a rovnat háky na vnější hranu výškově i na vyložení. Bez rovnání háků i do čela bude výsledek otřesný. Dále by taky mohl napsat, jak daleko začít ohýbat první hák, odkud se to měří. A taky se rozepsat o nároží a úžlabí. Klempířině zdar.
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takovej placák, ten musel mít břicho rudý jako byla vlajka CCCP. Ale asi by to jinak nešlo, skočit po nohách nebo šipku, zabořil by se celej do bahna. A nevím, jak podle starosty ohrozil projíždějící lodě, když musel mít perfektní přehled o tom, co se kde na kanálu nachází. Btw zamlada jsme z ještě větší výšky skákali do náhonu dnes již zbořeného mlýna, bylo v něm cca 4 metry vody, a nikdy se nic nikomu nestalo, a ti nejlepší přitom zvládli i nějakou tu akrobacii. Jen to chtělo cvik, začít postupně z malé výšky a pokaždé bylo nutné nejdřív pořádně prozkoumat, jestli proud do náhomu i přes česla nic nedonesl. Teda ale dneska už bych to nedal, ani kdyby ten mlýn stál.
2 odpovědi