Tak nevim, nejak si protirecite: souziti Cechu s Nemci fungovalo az do roku 38, bez ohledu na to, kdo byl "podrizenym", narodem, znicily ho az politicke ambice jednoho Rakusaka. Vim, o cem pisu, nase rodina pochazi ze Sudet, myslim tech predvalecnych. A nechte si napriste laskave poucovani ve smyslu potreby opakovani si dejepisu, takto si muzete jen lehce sama nabehnout..
Tak to těžko. Dějepis mám v malíčku. A taky pocházím Sudet😂. Dokonce jsem se za jednoho “sudeťáka” provdala. Řada mých spolužáků byli Němci a u nás v domě většina obyvatel též Němci. Takže opravdu jsem ve velmi dobrém obraze a historii jsem vystudovala😀. A to, že Němci požadovali už po Masarykovi “samosprávné oblasti” a proti nové Československé republice se i bouřili a zasahovala proti nim armáda….A nesvádějte to jen na Hitlera, nezapomeňte taky na Henleina a další tzv. pátou kolonu. Beneš to chtěl jednou provždy vyřešit a spáchal novou nespravedlnost….
Karel IV. byl stejný Čech jako Přemyslovci. Každý král si bral cizinky, takže je jedno, jestli je Čechem otec nebo matka. Až do roku 1627 byla čeština privilegovaný jazyk, teprve v obnoveném zřízení zemském byla němčina s češtinou zrovnoprávněna. Pouze v 18. století pak byla němčina dominantním jazykem, což vybudilo národní obrození. Šlechta samozřejmě nebyla převážně německá. Do roku 1620 byla šlechta z drtivé většiny česká a i poté se nově příchozí rody rychle etablovaly a začaly se považovat za Čechy. Stačí se podívat na největší rod na našem území, Schwarzenbergy. Již od druhé generace po příchodu do Jižních Čech byla jejich mateřský jazyk čeština a považovali se za Čechy.
Doporučuji se trochu podívat na naši historii a zkusit i jiné zdroje než Jiráska 😉
No jestli Schwarzenbergové mluvili tak skvěle česky jako spící Kája? Víte s tou “českou” šlechtou je to jen na papíře. Někteří se možná k Čechům hlásili, ale dominantním jazykem vyšších vrstev byla němčina, u vzdělanců i latina. Čeština byla jazykem prostého lidu. A Karel IV. Lucemburský - rody se posuzují po meči. Takže poslední český vládnoucí rod byli skutečně Přemyslovci a ti po meči vymřeli Václavem III. v roce 1306. Po Bílé hoře velká část české šlechty odešla do exilu a její majetky získali cizinci…Takže čeština skomírala a udržovala se v chalupách na venkově a v tajných spolcích Jednoty bratrské. Ironií osudu je třeba i to, že jinak pokrokový Josef II. tvrdě prosazoval germanizaci…. No i Josef Dobrovský svoji “Českou gramatiku” napsal německy. A dokonce ještě za 1. republiky platilo, že kdo chce mít ve společnosti slušné postavení, musí umět německy. Alespoň u nás v rodině to platilo a přenášelo se to na další generace. Prakticky dodnes. S němčinou a Němci jsem proto nikdy neměla problém. Posuzují lidi podle jiných měřítek.😂
Přání otcem myšlenky? Podpora ANO napříč republikou rozhodně neklesá. Spíš naopak. Lidé už se těší, až ta fialová banda potáhne. No a pokud se bude agentura ptát v Praze, někde v nóbl čtvrti, tak tam podpora ANO nejspíš klesá. To ano. V zásadě záleží na tom, koho a kde se ptáte. No Starostové asi posilují. Mají přeci jen regionální politiky, na které je vidět. Ale tito neposilují na úkor ANO, ale koalice Spolu.
Prvních 400 let byli Češi vládnoucím národem, to vám ušlo? 😉
Dokdy že? Přemyslovci vymřeli 1306. I Karel IV. už byl jen poloviční Čech. Od roku 1526 - Habsburkové až do roku 1918. Naše historie se odehrává převážně v bojích mezi Čechy a Němci. Přičemž vládnoucí třída - šlechta, byla převážně německá. Čeština si vydobyla místo až v 19. století, za Národního obrození. Kapišto?
Jurečka zpátky na traktor a makat na poli. Za těch pár let na MPSV napáchal víc zla, než kdokoliv před ním (on, který se nazýval sociálním svědomím vlády). Drábek byl proti němu žabař. Dá to hodně práce, ty jeho zvěrstva napravit. Maláčová měla snahu, ale bohužel, kvůli covidu, věci nedotáhla do konce.
Ja chápu, že či se týká práce a některých oblastí, tak je potřebujeme, obzvláště Ukrajinci,to nikomu nevyvracim. Ale musím říct, že stačí jet takhle ráno MHD v Praze do práce ,jít do obchodu, k lékařce....a máte pocit,že jste na Ukrajině. Jsou opravdu všude. Jde to slyšet( křik, telefony nahlas, děti strašně hlučné), ale i vidět. Sorry, ale většina , co přišla teď během války,tak nemá vychovaní žádné. Znám ty, co jsou tu dvacet let a jsou jiní. Jak je to možné???? Ale teď je to někdy tak nepříjemné. Navíc, neváží si věcí a ohleduplnost jim nic neříká.
Mám stejné zkušenosti🤕.
Milion cizinců - převážná většina Ukrajinci, také hodně Slováků…. počet ostatních je víceméně stabilní - tj. běžná situace. Ale v ČR by měli žít hlavně Češi. A těch rapidně ubývá. Staří vymírají, děti se nerodí, protože mladí nemají podmínky k tomu, aby si zakládali rodiny, tak jich mnoho z ČR odchází…. to je výsledek vládnutí především posledních tří let. Žádná perspektiva pro mladé Čechy.
Ale právě že jo, když to začnete učit lépe. Sama si uvědomujete nevalné výsledky českých základek.
No léta učím na střední. Ale to, co navrhujete opravdu není cesta. To, co jste udělali ve své rodině správné naopak je. Ale ne každý z rodičů má znalosti, schopnosti a čas, dělat něco takového. Pracujete s běžnou populací. Inkluze výuce moc nepomohla. Naopak. Takže kdo chce, aby jeho děti něco uměly, musí se postarat….škola dává jen základy. A založit výuku na konverzaci od samotného začátku opravdu nefunguje. Svědčí o tom i mnoho zahraničních zkušeností. Schválně si zjistěte, jak umějí cizí jazyky Američané nebo Britové🤣. Mám s nimi osobní zkušenost. Kdežto v zemích, kde je důraz na základy klasické výuky, umí děti jazyky mnohem líp.Konverzace ano, ale až po zvládnutí základů. Také musíte mít napřed cihly, když stavíte dům a nemůžete si stavbu uplácat z bláta. Tedy můžete, ale moc to nevydrží.🤣
Jo a o tom, že přirozená výuka jazyka je překonaná a nefunguje běžte říct lidem do Montessori škol. Proč jejich žáci zvládají angličtinu mnohem lépe s touto překonanou metodou než děti ze státních základek, aha? Jistě, začínají dříve, ale tvrdit, že to nefunguje?
Tak si uvědomte, kolik dětí mají v Montessori škole ve skupině a jaká je jim věnována individuální péče…. a v tom je ten zakopaný pes. Pokud se dítěti věnujete a dítě není úplně natvrdlé, výsledky se dostaví. V běžné škole, navíc s inkluzí, bez dalšího domácího doučování, žádné zázraky nečekejte.
Za osm let? Ale houby s octem. Víte co teď umí většina dětí, když vyjde ze zš? Úplné nic, a když, tak díky rodičům, kteří je učí buď sami, případ mé rodiny, nebo chodí na jazykovku či soukromé hodiny k někomu. A to proto, že se učí kraviny z paměti, kterou pak zase zapomenou, když se učí z paměti další kraviny a vůbec neumí komunikovat, a všechny ty nesmysly se jim vykouří z hlavy. Ve škole skoro nemluví, nedělají poslechy, a pak neumí neumí nic praktického a neumí ten jazyk používar. Touto stupiditou je postiženo celé naše školství.
To, že si to neumíte představit je dáno vaším tunelovým viděním. Jenže, jak jste se naučila mluvit mateřským jazykem, aha? Psaní a čtení jste k tomu vůbec nepotřebovala, jenom poslouchat a mluvit je přirozený způsob, jak se cizí jazyk učit. V bilingvních rodinách se takto dítě také přirozeně naučí používat dva i více jazyků. Proto souhlasím s výukou od první třídy, čím dříve, tím lépe, ale je pitomost děti při tom zatěžovat nepotřebnými věcmi. Až se naučí dobře mluvit, mohou se začít učit gramatiku, to je totiž úplně jiná disciplína. I u mateřského jazyka se ji učíte až po zvládnutí mluvení. A naučit se dobře mluvit, při mluvení cca 45 min. denně, to bude trvat zhruba těch 8 až 9 let. Ale pak budou zcela přirozeně konverzovat, poslouchat filmy, hrát hry a tak dále v cizím jazyce. Ti hloupí, co skončí základkou, se aspoň dobře domluví, ostatní se gramatiku doučí na střední, bude to pro ně i mnohem jednodušší, protože jazyk už budou znát a budou se moci soustředit jen na písemný záznam jazyka.
Výukou jazyků jsem prošla od počátků až k přípravě na státní zkoušky. Moji vnuci jsou vychováváni bilingvně, já kdysi částečně též. ALE, je tu jedno velké ale. Ani jedna hodina konverzace denně nezajistí, že děti budou jazyk umět, když ho jinak nepoužívají. Je to pořád jen školní předmět… a takové to vaření z vody moc velký efekt nemá. Je skutečně potřeba se dětem věnovat navíc. Speciálně metodika výuky u angličtiny je u nás velice špatná, protože tam se pořád opakuje, vrací se zpět k témuž a trochu se prohloubí… žádný systém. V ZŠ se to takhle učí. Angličtinu neučím, mám jiné jazyky, které mají mnohem lépe propracovanou metodiku, takže i ty výsledky vypadají jinak. A jak jsem napsala, výuka “přímou metodou”, tj. pouze na základě konverzace, znalost jazyka nezajistí, jen základní komunikaci. Je to metoda překonaná.
Jo, jasný, když ho děti už neumí, tak se je to blbě učí, co? A je to prakticky všude. Na zš bych s dětma jel klidně jen konverzace, naučit je jen mluvit, nic víc, ale nic míň. Kdyby se každý čech byl schopen se v cizině dobře domluvit, a měl dobrou výslovnost, byla by to krása. Každý den hodinu konverzace, kašlat na dryhý jazyk, a i ti pomalejší by to zvládali. Číst a gramatiku ať se učí až na střední. Takhle většina nic neumí, nerozumí ani filmu, natož se domluvit.
Jste naprosto mimo. O jazycích nevíte zhola nic. Já umím těch jazyků 5😀. Z toho 2 učím😀. Úspěšně. Vychovala jsem několik pokračovatelů. Takovéto “učení za pochodu” jak navrhujete, stačí jen na “dokomunikování se “ v základních životních situacích. Nedá se mluvit o zvládnutí jazyka. Stačí to tak na dovolenou🤣 nebo práci v nějaké nenáročné profesi. Možná někde v rozvojové zemi se domluvíte s domorodci🤣. A začít učit jazyk slovem a písmem na střední???. Větší nesmysl stran jazykové výuky jsem ještě neslyšela😀😀😀.
Jsem absolvent SPŠCH a VŠCHT. Chemie me vzdy bavila a vubec to neni věda o nejakem biflovani. Jestli se nekdo naučil chem. vzorce a rovnice nazpaměť, misto aby si je umel odvodit, tak kloubok dolů pred timto vykonem, ale tento člověk se hodi spis na medicinu a práva. Chemie je nadherna v tom, ze se daji delat velmi atraktivni pokusy, ktere žaky zaujmou. Navic je rozdil čist např. o síře, nebo ji mit v rukou. Bohužel dnes se experimentu na školach učitelé boji,co kdyby se nekdo treba polil a mel kalhotach flek. Nam se pravidelne po pul roce dziny dole rozpadly, protože labor. plašt byl jen po kolena:)) .Moc rad na to vzpomínám, i na ten smrad po chodbách atd..🙂
No jo, ale skutečné, praktické pokusy se dnes ve školách kvůli bezpečnosti už ani dělat nemohou… všechno se promítá na tabuli….
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No, hlavne Vam, koukam, nechybi sebevedomi..😉
Jinak, ze Nemci, lepe receno Rakusaci, kterymi se citili, pozadovali autonomii, je logicke, byla jim i slibena; nakonec byla republika ale spravne (myslim ve smyslu verwaltungsmäßig) rozdelena tak, aby v zadnem spravnim celku Nemci obyvane casti zeme nebyly isolovane, a vrcholna sprava byla vzdy ceska. Vim, o cem pisi, muj ded byl az do roku 37 libereckym hejtmanem; hejtmani za 1. republiky nebyli voleni, ale jmenovani vladou. Mimochodem, jak se chovali cesti poslanci za Rakouska ve videnskem parlamentu, proti tomu jsou Babis s Okamurou s jejich obstrukcemi slaby odvar.
Na druhe strane, v mezilidskych vztazich se tak moc nezmenilo: muj otec (druha strana rodiny), puvodem z Krkonos, byl, stejne jako jeho dalsich 5 sourozencu, na tzv "handlu" v nemeckych rodinach, to bylo jeste i castecne za Rakouska, v kraji mezi Jilemnici a Rokytnici zila spousta smisenych manzelstvi, pouzivani obou jazyku bylo normalni.
Henlein, rizeny z Berlina, byla samozrejme jina vec, proto delam rozdil mezi souzitim mezi lidmi a politickymi pozadavky te ci one strany.
Dejiny jste studovala, predpokladam, jeste za komunistu, nebo ne? Pochybuju, ze se tehdy moc probirala situace v pohranici v letech 1918-19, nasilne obsazovani armadou, strelba do lidi, umyslne blokovani zeleznicni dopravy potravin z vnitrozemi atd.
Za pravdu Vam musim dat ovsem ve Vasi posledni vete..
1 odpověď
5
Sledujících
2
Sleduje
5
Sledujících
2
Sleduje
Dějiny jsem sice studovala před rokem 1989, ale měla jsem možnost informace filtrovat. Takže zdaleka ne jen učebnice. Můj otec nějaký čas v Německu žil, já vyrostla v prostředí, kde němčina spíš převládala a kde žili pamětníci toho všeho, co se dělo mezi válkami a po druhé světové.....takže rozhodně jsem nikdy nebyla pod vlivem nějaké komunistické nalejvárny....spíš opak je pravdou. A protože jsem do svých dvaceti let žila v Aši a do tzv. Henleinovy tělocvičny chodila cvičit 🙂, tak toho vím dost i o pozadí tzv. páté kolony. Ale všechno je o lidech, tehdy jako dnes. A já osobně jsem s Němci nikdy žádné problémy neměla, v Německu máme příbuzné, dcera vystudovala germanistiku, vnuci jsou vychováni částečně bilingvně. Takže pokoj lidem dobré vůle 🙂 .