Nevím, proč mě nepřekvapuje, že si to celé natáčejí ty holky na mobil a doprovázejí to slovy: "Mám to celé" nebo otázkou "To už bylo všechno?". Jsou to zřejmě ony, pro které se toto hnusné představení uspořádalo, aby se před nimi ti chlapečci předvedli. Jsou to tedy zřejmě ony, kvůli komu ten kluk dostával ty rány, které způsobem provedení přímo ohrožovaly jeho život, poníženě klečel na kolenou, omlouval se za nic atd. Doufám, že to bude vyšetřeno a řádně potrestáno, protože to tzv. "pěstování osobnosti v dětech" nevede nikam jinam, než k tomu, že ztrácejí jakékoliv zábrany a nechápou hodnoty ničeho, ani lidského života, kromě toho svého. A když se podívají do zrcadla, vidí pupek světa. Pokud by se jednalo o moje dítě nebo vnouče, bylo by mi úplně jedno, jestli půjdu sedět, ale postaral bych se o to, aby ti chuligáni už nikdy nikomu neublížili. A možná bych v tomto případě udělal výjimku a pozapomněl na svoje vychování i na moji zásadu, že vůči subjektu ženského pohlaví se hrubá síla nepoužívá.
Myslíte, že se tohle děje až teď?
Maturitní zkoušky jsem uvedl jako příklad, pochopitelně vztažený pouze na ČR. Analytické údaje jsou ke stažení a k dispozici jak na stránkách ČSÚ tak Cermatu. Číslo, které uvádíte vy je běžně rozšířenou desinterpretací těchto výsledků. Jedná se o aritmetický průměr všech studentů a všech škol, což pro skutečné vyjádření stavu nemá výpovědní hodnotu.
Mám v rodině několik pedagogů, z nichž jeden pravidelně dělá komisaře u maturit a který pokles kvality studentů vidí z první řady. Sám jsem dlouho dělal v oboru se školstvím spojeným.
Je třeba si také uvědomit, že za poslední roky se nejen díky moderním technologiím výuka pro studenty dramaticky zjednodušila a zefektivnila. Kvalita studentů by tak logicky měla rapidně růst, což se neděje.
Nejedná se ale čistě jen o problém školství, protože jak dokládají studie, na vině je i rostoucí množství podnětů okolního světa a s ním související klesající trend schopnosti se koncentrovat a docházet k výsledkům vlastním postupem.
To mi koneckonců potvrdili právě zkušenosti učitelů v mé rodině.
Prvním krokem k řešení problému je uvědomit si jeho existenci. Myslím si, že situace v českém školství se nezlepší tím, budeme-li z neúspěchu studentů obviňovat Cermat, hledat chyby ve zkouškách, zmíněným centrálním dohledem ředitele školy nad učiteli a snížením jejich již tak zkoušené autority, kdy již dnes mnoho pedagogů má strach z vlastních studentů.
Vy jste se uvedl nepravdivým tvrzením a na to jsem reagovala. O dramatický pokles se stále nejedná, to je hodně přehnané hodnocení. Aritmetický průměr všech studentů a všech škol pro Vás nemá výpovědní hodnotu, takže co pro Vás má výpovědní hodnotu, subjektivní zkušenosti? Z toho co píšete, to tak vypadá. Dále řešíte něco, co Vaším původním tvrzením sice souvisí, ale už pojednáváte o něčem jiném. O tom, že se nejedná o problém čistě ve školství, to samozřejmě vím, svět se mění díky technologiím. S tím nelze nic udělat, pouze se přizpůsobit. Dnes už není potřeba, aby studenti nosili spoustu informací v hlavě, ale aby s těmi informacemi uměli pracovat. A s posledním odstavcem souhlasím, tvrdím to samé co Vy v jiných příspěvcích. Jen nemám ráda, když někdo šíří desinformace.
Btw - pracovala jsem poměrně nedávno jako učitelka v mateřské škole a proměny dětí už v útlém věku jsem pozorovala z první ruky, ne pouze zprostředkovaně. A musím říct, že to vypadá tak, že technologie umožňuje hloupým hloupnout a chytrým získávat nové dovednosti a vědomosti. Chytré děti se z internetu učí a umí ho využít, hloupé děti technologie využijí pouze pro zábavu a zabití času. V době před rozmachem technologií tyto hloupější děti byly více stimulovány k výkonu, dnes se tak neděje. Ale to, že byly k nějakým výkonům stimulovány ještě neznamená, že když se postavily na vlastní nohy, že dopadly o mnoho lépe než dnešní děti, které stimulovány až tak nejsou. Kde není mozková kapacita a touha po poznání, tam ji násilím nevnutíte. Nesmíte dnešní dobu vidět tak pesimisticky. V zásadě se mnoho nemění.
Přitom úspěšnost u maturitních zkoušek dramaticky klesla. Tedy, dnešní děti prokazatelně nezvládají ani to, co jejích předchůdci.
Za současné mentality ale nelze čekat, že by někdo přišel se změnou směrem k lepším výstupům a školním výsledkům. Pravděpodobnější jsou bohužel kroky jako ten, který je popisován v článku anebo změny ve stejném duchu, jaké za poslední roky potkaly autoškoly, které zcela přestaly plnit výchovný účel.
Dramatický klesla? Prokazatelně nezvládají? Kde na to chodíte? Domu na dno lahve asi, protože evidentně nic nevíte a pak tady drze tvrdíte něco, co není pravda. Úspěšnost studentů se v posledních letech průměrně pohybuje okolo 90 %. I kdyby to za Vašich let bylo víc, tak se teď rozhodně nedá mluvit o tom, že úspěšnost dramaticky klesla. Jenom je těch neúspěšných studentů více než dříve, protože je na světě více lidí , logicky. V 80 letech bylo na světě kolik lidí, 3 miliardy? Teď je to 8.
Všichni učitelé, kteří chtějí děti něco naučit, tedy se snaží vyžadovat jejich pozornost a nechtějí jim dělat zmatek v duši nesmysly ohledně pohlaví a vyučují dějiny tak, jak i nám byly vysvětleny neobstojí a půjdou od válu. Ředitelé budou určitě absolventi všech těch nesmyslných oborů, tedy budou dodržovat pokyny a držet si tam ty kantory, kteří nic nenaučí, ale budou kontrolovat využití třech zbudovaných záchodků a rozhodně jim nebudou říkat, že na gympl jejich vědomostI nestačí, tedy se tam přihlásí celá třída, čímž škola získá kladné bodfy.
A Vy žijete asi v jiném státě, protože jinak si nedovedu vysvětlit, kde jste vzala takové nesmysly. Vysvětlím - Většina ředitelů jsou podobného ražení jako Vy.
Dobrá ředitelka to vyřeší. Papíry bude vyplňovat tak, aby ti nahoře byli spokojeni. Dobrá ředitelka si taky sama ohlídá, zda učitel naučí nebo aspoň vychová. Jen bude víc toho ouřadování. V zásadě platí - kde je dobrý ředitel, tam jsou dobří učitelé, ti špatní končí na špatných školách se špatným vedením.
Ano, vždycky to jde všechno od shora. Ve vládě se probouzejí, teď to musí přenést na ředitele, aby se něco změnilo. Pracovala jsem ve školce, která byla nejhorší ve městě a bylo to tím, že měla špatnou vedoucí. To ovlivní úplně všechno.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Už ve škole v šedesátých letech jsme se o přestávce nebo odpoledne venku občas poprali. Ale nikdy to nebylo jeden proti všem a hlavně to nebylo jen proto, aby si to slečinky mohly natočit na mobily. A o nějakém kopání do hlavy či ponižování typu klekni si a omluv se nebylo ani řeči. Ujišťuji Vás, že to se opravdu děje až v posledních letech.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No, to že jste toho nebyl svědkem neznamená, že to nebylo. Jen neexistovali seznam zprávy, ve kterých jste si to mohl přečíst. Já si z dětství pamatuju drsné případy.