Tak jako v každé jiné dizkuzi u článku s recenzí běžného koncernového auta klasického střihu, se i zde zeptám VW-haterů, co tedy jiného v tomto konkrétním segmentu by doporučili jako alternativu. Prozatím nepřišel nikdo s ničím kloudným. Nakonec se ukazuje, že skupina aut Golf-Ovce-Passat-Superb vlastně není úplně špatná...
Dluh měl exekutor bez odkladu vymáhat u matky. Nečinnost a převod na dítě nemá žadnou logiku. Převedení na dítě je vůbec nelogické. Když bylo dítě dítětem, odpovídal za něho a jeho skutky rodič. Možná by stálo za úvahu jestli nedat do zákona, že tyto dluhy prostě nebudou převáděny do dospělosti a zůstanou navždy na rodičích. Zároveň by měl soud vždy přihlédnout k tomu, jestli exekutor vždy bezodkladně vymáhat ty 2 tisíce a nebo jestli nečinil a jen čekal až dluh naroste.
Nedá mi to sem nepřidat reakci na příspěvky lidí, kteří se slzou v oku vzpomínají ja staré pořádky a dobu "před CERMATem". To jste opravdu zapomněli, co se dříve dělo??? To si nevzpomínáte, kolik dětí bylo přijato na základě různých odvolání, kolik bezesných nocí pak prožili rodiče dětí, které se umísťovaly až během prázdnin? Teprve až nyní se tento problém vyřešil. Dítě si napíše 3 školy dle priority a na základě výsledků je automaticky přiděleno dle jeho priority a jeho výsledků. Tedy zcela se eliminovalo hrozivé množství odvolání, které bylo způsobeno tím, že se část dostala na obě školy a teprve poté si lidé vybírali. To byla neskutečná blbost. Vybírat se má přece před tím. Dnes sice čekáme na výsledky asi měsíc, ale dle CERMATu se podaří drtivá většina dětí umístit. A o to tu jde. Současná forma přijímaček dělá přesně to co má dělat.
Mám zde filozofickou otázku.
Za celý loňský rok se prodalo asi nějak 6-7 tisíc elektroaut. To zní celkem dobře. No jo, ale aut celkově se prodalo loni skoro čtvrt milionu!!!! Tedy elektromobily jsou prozatím jen zcela okrajovou záležitostí.
Otázkou zůstává, proč tomu tak je??? V testech jsou elektroauta opěvována. Co tu čtu na diskuzích, tak tu má minimámálně jedno elektroauto doma snad polovina z nás!!!! Skoro jako kdyby všichni majitelé všech elektroaut v ČR byli teď tady na Novinkách na diskuzi. Každý tu píše jak má tuhle Teslu, támhletu Teslu, Model 3, 5, 10, 20. Manželka má další Teslu, zahradník má Teslu, soused dvě Tesly... Jaktože to nevidím na silnici??? Jedu do Brna a potkám 2 někde v schované mezi kamionama...
Sakra když jsou ta auta tak dobrá a tak levná, tak proč je do prd.le skoro nikdo nekupuje???? Tohle ať mi někdo vysvětlí! Nebo je kupujete a neregistrujete to na úřadě? To by vysvětlovalo. Možná jestli nemáte techničák a nějakou tu astrální značku od toho instalatéra nebo co to je ten blázen co neuznává rozdělení...
Nechápu proč se u auta za milion muselo ušetřit na interiéru pár desítek tisíc, aby vypadal jak v londýnském taxíku. Asi to jde lehce umýt, auto se třeba hodí pro nějaké pubertální pařby, pokud tam někdo nabl.je, tak se ta laciná koženka a velkoformátové plasty jen vystříkají zahradní hadicí, ale vždyť to vypadá hrozně odpudivě. Nedokážu si představit jet v tomhle třeba 1000 kilometrů do Belgie...
To je hrozný, jak ta auta kynou. Astru si pamatuju jako takovou tu klasickou zástupkyni tehdejší nižší střední třídy. Krásný kompakt... Corsa-Astra-Vectra-Omega. Krásně Opel pokrýval celý segment. Dnešní nová Astra se rozměrama skoro blíží k Omeze 😀. To mi vždy cukají koutky, když tu na diskuzi někdo vyhrabe rozdělení aut do tříd a začne se tím ohánět, jaký je on expert. Tohle auto nazývat kompaktem, to fakt moc nejde... Na íc vlastně Opel Vectru i Omegu dávno zabil, takže Astra dnes pokrývá původní poptávku starých 3 tříd. Lidi utekli k SUV...
EU naprosto hloupě před lety zabila malá auta a to tím, že začala emise idiot.ky vztahovat k hmotnosti auta. Tedy čím težší auto, tím má benevolentnější limity. Smrt miniaut. Byla to evidentně dobře promyšlená lobby ze strany výrobců, kteří mlsně pokukovali po segmentu SUV. Moc dobře věděli, že spousta lidí se nechá unést pohádnou o bezpečnosti, ale samozřejmě (kromě lidí co SUV opravdu využíjí ať už k práci, nebo k tahání) velká část lidí má SUV jen proto, že si někde přečetli, že je to módní záležitost. V terénu s tím nikdy nebyli, loď netáhli. EU tedy nejdříve zabila auta velikosti Pola, aby se nyní (překvapivě) ukázalo, že hmotnost aut vede k opotřebení pneu a to dělá emise. To je objev!! Polo mělo 165-ky a vydržely desítky tisíc km, někteří experti dnes na pořádném elektrickém SUV zničí sadu klidně za 15 tkm. Emise jsou tak třeba 5x nebo i 10x vyšší. A to se vyplatí!
K elektromobilům je potřeba doplnit ještě toto:
Nakonec to tedy vypadá, že v součtu vypouští elektromobil možná ještě více emisí než nový spalovák. Ta hmotnost je prostě problém. Místo aby se vývoj zaměřil na co nejmenší a nejlehčí auta, směřujeme pořád ke stále těžším vozům a elektromobilita to ještě prohloubila. Nakonec se možná ukáže, že je bateriové vozidlo úplně slepá ulička. Možná opravdu spojení vodík + článek + elektromotor je to správné řešení...
No to jsem blázen. Takže tedy ta elektroverze zcela identického auta stojí o čtvrt mega víc?? Tedy pokud by to teoreticky ušetřilo 1 korunu na kilometru, tak až najedu 250 000 km, tak se to teprve srovná? Proboha kdo s městským autem najede sám 250 tkm? Pořád tu lidé píší, jak se EV vyplatí a jak je to jasná volba, ale teda na tomto konkrétním příkladu vidím, že je to stále nějaké divné...
Zkrácení ZŠ na 8 let je jediný správný krok. Daleko lepší než zvyšovat o rok odchod do důchodu. Zvýšení na 9 let přišlo v době kdy se předpokládalo, že bude existovat část lidí, kteří skončí se vzděláním základní školou a pak půjdou pracovat. Proto byla 9. třída, aby bylo dětem 15 let mohli nastoupit do práce.
Dnes se ukazuje, že je to naprostý nesmysl. Po ZŠ nenastupuje do práce prakticky nikdo, téměř všichni pokračují, těch pár exotů, co končí základní školou pochází ze skupiny osob, která stejně nikdy pracovat nepůjde. Tedy dnes neexistuje jediný releantní důvod, proč nechávat děti tvrdnout na základní škole 9 let.
Případně by se mohl udělat systém nepovinné 9. třídy, která by sloužila jako jakási přípravka pro praktický život. Tedy skoro všichni by končili 8. třídou, a těch pár jedinců, kteří plánují nejít na střední školu, ti by se v 9. třídě učili jakýmsi praktickým dovednostem (jak se jedná s úřady, jak nenaletět lichvářům, jak se nestát dezolátem atp. 🙂 )
Článek sliboval kombi a nomální motor. Nějak jsem naivně předpokládál, že Renault začne vyrábět něco jako Passat s 2-litrem a ono se z toho vyklubalo zase jen další městské SUV s hybridním pohonem. Tedy něco, co je zřejmě velmi vhodné do městského provozu, ale při cestě do Ostravy to už má pouze nevýhody.
Tímto považuji sraz Hyundaistů za zahájený! Pojďte nám sem vysvětlit, jak je všechno od VW drahé a blbé a jak se to hned rozpadne a na servisu prodělá člověk kalhoty....
Tento článek o Ovci3 neříká nic překvapivého. Jen ukazuje, proč už dnes Škodovka nepatří mezi ta úplně nejlevnější auta. Auto typu Ovce prostě nejde v Evropě vyrobit a prodávat za 300 tisíc. Zas na druhou stranu, ten kdo ročně najezdí pár tisíc a spokojí se s trochu horším autem, pro toho je zbytečné kupovat si novou Oktávku. Ten ať si koupí buď nějakou ojetinu, nebo jestli chce auto "od novoty", je tu spousty levnějších alternativ.
Svědci Teslovi jsou důkazem toho, že i v dnešní době lze prodat za milion auto, které vypadá uvnitř jako Škoda Favorit. Jel jsem v poslední době několikrát různými modely Uberem a nestačím se divit, co někteří z nás považují za luxusní auto. Opravdu i interiér dnešní základní Fabie je úplně jiný level. Ti co tu píší o luxusu v Tesle, ti evidentně buď lžou, nebo autům prostě a jednoduše vůbec nehoví. Je jim prostě úplně jedno čím jedou a Tesla je pro ně pouze oblíbená značka a víc neřeší....
Nedá mi to sem ještě nedoplnit něco, co je všem trochu technicky vzdělanějším lidem zcela jasné, ale nejsem si úplně jistý, jestli to chápou i ti ostatní.
Tzv. síť funguje tam, že když odebíráte elektřinu, tak daný výkon musí v konkrétním čase něco na druhé straně dodávat. V praxi to funguje tak, že je v síti hodně lidí a v průměru se tak odebírá nějaký stabilní výkon. Samozřejmě když si zapnete rychlovarnou konvici, tak se ten váš jeden kilowatt v síti ztratí, ale i tak v síti vznikají výkyvy. Ty se řeší různými mechanism jako je drobná změna napětí, hrátky s parametry a pak samozřejmě regulace zdrojů v síti od regulace výkonu plynových turbín, přes spouštění přečerpávacích elektráren, případně regulace výkonu třeba uhelek.
Jak jsem psal níže, pokud bychom chtěli opravdu rychlonabíjet výkony v řádu MW a elektroauta by se rozšířila, najednou by se v síti objevily požadavky na výkony, které v dnešní době nejsme absolutně schopni pokrýt. Rozšíření elektroau a rychlonabíjení by v síti posílalo stovky až tisíce MW sem a tam a to by znamalo okamžitý kolaps celé soustavy. Pro vaši představu obě jaderné elektrárny mají dohromady výkon něco málo přes 4 000 MW, no jo, ale regulace JE je prakticky nemožná. Špičkové zdroje (plynové turbíny) mají výkony třeba jen v desítkách MW (největší a jediná pořádná přečerpávačka Dlouhé Stráně pak 600 MW). Prostě a jednoduše, rozšíření rychlonabíjení a současné rozšíření elektroaut je dnes nemožné. To není, že bych neměl elektroauta rád, to je prostě fakt.
Ano, skutečně technickým pokrokem lze dosáhnout toho, že jednou bude nabíjení auta skoro stejně rychlé jako tankování benzínu/nafty. Určitě budou 5 MW nabíjecí stanice. Bohužel ale tak to bude fungovat pouze za předpoladu:
a) kompletně se přebuduje přenosová soustava a postaví se několik nových jaderných elektráren
b) v provozu bude pouze velmi málo elektroaut
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Tak mezi Táborem a CB se mimo špičku jezdí 150 i dnes a žádná změna zákonů k tomu potřeba nebyla...
Úplně zbytečné...