Nominanta SPD na ministra dopravy Ivana Bednárika považují experti z oboru za zkušeného manažera. Věří, že bude pro resort dobrou volbou. Čekají ho ale těžké úkoly.
Lidé z železničního prostředí v něm vidí naději a mluví se o něm jako o apolitickém hráči. Do čela resortu dopravy by měl zamířit slovenský železniční manažer Ivan Bednárik. Přesto má jeho okolí vazby třeba na Martina Nejedlého.
Z hnutí ANO odešla v uplynulých letech celá řada osobností. Většina z nich tak učinila v tichosti. Někteří však mluví o tom, že hnutí se už neopírá o odborníky. Jedinou starostí je vyhrát volby a o všem podstatném rozhoduje jeden jediný člověk.
V poslední době budí rozruch odchod ostravského primátora Tomáše Macury z hnutí ANO. Jednou nohou venku je moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák. Jejich pozdní rebelii předchází dlouhý seznam ...
Prezidentský kandidát Andrej Babiš (ANO) v minulosti nominoval do vysokých funkcí některé osobnosti, se kterými se následně jeho cesty rozešly. Řada z nich dnes otevřeně proti svému bývalému šéfovi brojí a přiznává, že v druhém kole prezidentské volby místo něj podpoří generála ve výslužbě Petra Pavla. Podobně se již před prvním kolem volby zachovali významní regionální politici hnutí – moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák a ostravský primátor Tomáš Macura.
Za éry Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka nezmizela z politiky korupce. Naopak jeden starý klientelistický systém modrých kmotrů napojený převážně na ODS vystřídal po nástupu ANO nový systém ...
Bývalý ministr dopravy Antonín Prachař se rozhodl definitivně odejít z politiky, na konci minulého týdne složil z osobních důvodů mandát přerovského zastupitele. Prachař dříve reprezentoval barvy hnutí ANO, ze kterého vystoupil a do zastupitelstva byl zvolen jako lídr kandidátky STAN. Společně s ním rezignoval na post zastupitele také jeho kolega z kandidátky lékař Martin Trhlík. Náhradníci na jejich místo se zatím nevyjádřili, řekla dnes ČTK mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová.
Exministr dopravy Antonín Prachař v rozhovoru pro Seznam Zprávy vysvětluje, proč České dráhy před sedmi lety nevyužily možnost levně nakoupit podíl ve společnosti ČD - Telematika. Vše dává za vinu lidem kolem Jaroslava Faltýnka.
Vedení Českých drah má převzít slovenský manažer Ivan Bednárik. Dříve pracoval pro společnosti řízené Alexejem Beljajevem, jehož firma sponzorovala Miloše Zemana. Bednárikův nástup do čela drah letos zpomalila vagonová kauza.
Politický marketink zastiňuje setrvalé neúspěchy vládního hnutí ANO v resortu dopravy. Přesvědčivé změny k lepšímu zatím nenastaly ani s nástupem Karla Havlíčka. Mrtví na železnici i na silnicích jsou toho dokladem.
Bývalý ministr dopravy Antonín Prachař, který byl v Sobotkově vládě za za hnutí ANO, se chce v boji o Senát utkat hlavně s nynějším poslancem za ANO Petrem Vránou.
S blížícími se volbami stoupá na Slovensku nervozita ve vládním SMERu. Zřejmě také proto přišel premiér Peter Pellegrini s neotřelým návrhem na zrušení dálničních známek. Slovenskou státní kasu by to přišlo přibližně na 1,8 miliardy korun ročně. Bývalí čeští ministři dopravy se shodují, že se jedná o populistické gesto.
Po rozhodnutí premiéra Andreje Babiše (ANO) se ministr průmyslu Karel Havlíček (za ANO) dostal i do čela resortu dopravy a podle mnohých nemá šanci uspět. Myslí si to například bývalý ministr dopravy za hnutí ANO Antonín Prachař, podle kterého bude mít svázané ruce současnou nefunkční legislativou. Jiné hlasy navíc upozorňují, že resort dopravy je v rozkladu, protože kvůli častým odchodům ministrů vedou agendu náměstci a úředníci.
Že se ukvapené sliby politikům nevyplácí, ukazuje nejnovější vývoj kolem plánované výstavby Pražského okruhu. Ještě v červenci se snažil premiér Andrej Babiš získat politické body, když slíbil, že stavba jihovýchodní části Pražského okruhu začne v roce 2021 a dokončena bude roku 2024. Vzápětí se však ukázalo, že se stavba musí odložit, za což podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (ANO) může chybné rozhodnutí komunálního úředníka.
Přestože se nejstarší česká dálnice D1 začala intenzivně budovat již na konci 60. let, tak stále není kompletní. Po čtvrtečním otevření úseku z Lipníku nad Bečvou do Přerova sice zbývá už pouze poslední úsek do Říkovic, ale řidiči se z Prahy do Ostravy po D1 nesvezou ještě hezkou řádku let.
Stát za rok fungování slev na jízdném utratil 5,591 miliardy korun, což činní přibližně 15 miliónů denně. Přes tři čtvrtiny peněz projezdí děti, žáci a studenti, senioři tvoří necelou čtvrtinu všech výdajů, jak ukazují data ministerstva dopravy, které zveřejnil server zdopravy.cz. Za takovou částku by stát mohl ročně postavit zhruba 37 kilometrů dálnic. Šéf Eurovie Martin Borovka totiž nedávno pro server seznam uvedl, že se dá v ČR kilometr postavit za 150 miliónů korun.