Německá Lufthansa Group oznámila, že do roku 2030 zruší až 4 000 administrativních pracovních míst. Tento krok je součástí rozsáhlého restrukturalizačního programu, který má zvýšit efektivitu a vrátit skupinu k dlouhodobé ziskovosti.
Německé aerolinky Lufthansa plánují zrušit tisíce míst v administrativě. S odkazem na své zdroje o tom informuje agentura Reuters a některá další média. Firma se potýká s vysokými náklady a s menší ziskovostí ve srovnání s konkurencí.
Italské úřady umožnily opustit zemi manželce šéfa letecké společnosti Lufthansa po smrtelné dopravní nehodě. Vivian Spohrová je vyšetřována kvůli podezření ze zabití, protože podle vyšetřovatelů srazila na přechodu pro chodce dívku, která zemřela, píší italská média. Podle tisku se Spohrová vrátila do Německa.
CWMBRAN, Wales (Reuters) - Schované pod opěrkou ruky luxusního sedadla business třídy v jisté továrně ve Walesu leží vodítko k globálnímu zdržení letecké dopravy, kvůli něhož musí mnoho aerolinek na nová letadla dlouho čekat. Tato nevelká, ale kritická část odvětví leteckého průmyslu je s tím, jak roste letecká doprava, v centru snahy odblokovat přetížení, které přispělo k miliardovým dolarovým zpožděním letadel společností Airbus a Boeing i vyšším letenkám pro cestující. "Když se na to podíváte, viděli byste jen kryt opěrky ruky a řekli byste si, že vypadá moc krásně," řekl Dafydd Davies, průmyslový viceprezident ve společnosti Safran Seats GB během návštěvy této továrny v Cwmbranu v jižním Walesu.
DÜSSELDORF (ČTK) - Německá společnost Lufthansa očekává ve třetím čtvrtletí slabší poptávku po letech do Spojených států v návaznosti na boom v letním období, uvedl ve čtvrtek generální ředitel společnosti Carsten Spohr. Podle prohlášení, které pronesl v závěru čtvrtečního dne na setkání s podnikovými novináři, „bylo první čtvrtletí lepší než v předchozím roce, ale ve třetím čtvrtletí vidíme stagnaci.“ Do skupiny leteckých společností Lufthansa, které létají do Spojených států 60krát denně, patří Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss a ITA Airways.
Aerolinkám Lufthansa a Air France-KLM v loňském roce klesl provozní zisk. Evropské letecké společnosti loni sice zaznamenaly silnou poptávku, na jejich hospodaření však měly negativní dopad vyšší náklady, stávky a omezený přístup do ruského vzdušného prostoru.
Aerolinkám Lufthansa a Air France-KLM v loňském roce klesl provozní zisk. Evropské letecké společnosti loni sice zaznamenaly silnou poptávku, na jejich hospodaření však měly negativní dopad vyšší náklady, stávky a omezený přístup do ruského vzdušného prostoru. Vyplývá to ze čtvrtečních sdělení obou podniků. Výsledky firem ale byly lepší, než čekali analytici. Podle Air France-KLM to bylo díky snaze snižovat náklady.
BERLIN (Reuters) - Lufthansa se ve druhé polovině roku 2024 odrazila zpět díky silné poptávce a nižším nákladům na palivo, což ve čtvrtek zvýšilo hodnotu jejích akcií po obtížném roce, který byl ovlivněn nákladnými stávkami a zpožděním dodávek v celém odvětví. Přestože se provozní zisk oproti předchozímu roku snížil o více než třetinu, dosáhl v roce 2024 1,6 miliardy eur (1,73 miliardy dolarů), což bylo stále mírně nad očekáváními, a to díky silnějšímu, než se očekávalo, čtvrtému čtvrtletí, které bylo "slušným zakončením roku", jak uvedli analytici Deutsche Bank. Akcie německé skupiny, která slíbila, že v příštích letech sníží náklady ve své ztrátové hlavní značce Lufthansa Airlines, byly kolem 0925 GMT o 6,8 % vyšší.
ŘÍM (Reuters) - Podle generálního ředitele německé Lufthansy existuje prostor pro další konsolidaci v evropském leteckém sektoru, který v pondělí koupil 41% podíl v italské státní společnosti ITA. Lufthansa za podíl v ITA zaplatila 325 milionů eur (332 milionů dolar
Největší německé letecké společnosti Lufthansa ve třetím čtvrtletí meziročně klesl provozní zisk o devět procent na 1,3 miliardy eur (zhruba 33 miliard Kč).
Brusel - Evropské letecké společnosti dnes vyzvaly Evropskou komisi (EK) k většímu úsilí o zajištění rovných podmínek v tomto odvětví. Evropské aerolinky si stěžují, že jejich čínští konkurenti mají výrazně nižší náklady, protože mohou létat přes Rusko a nečelí mimořádným nákladům souvisejícím s ochranou životního prostředí. Informovala o tom agentura Reuters.
Největší německá letecká společnost Lufthansa zvýší v Evropě ceny svých letenek o ekologický příplatek. Ten bude činit až 72 eur (zhruba 1800 Kč), oznámila firma. Příplatek má podle ní pokrýt část rostoucích nákladů na plnění předpisů souvisejících s životním prostředím.
Dosavadní pokusy o vývoj dopravního letadla na baterky ztroskotaly. Nizozemský startup nyní přichází s modelem, který údajně dokáže nahradit letouny na kerosin: aspoň na krátké vzdálenosti.
Lufthansa Group koupí až 100 letadel 737 MAX. Od Boeingu objednává úzkotrupá letadla po téměř 30 letech. Největší letecká evropská skupina zařadí Boeingy při snaze rozšířit a diverzifikovat svou flotilu pro krátké a střední tratě. 737 MAX má také Lufthansu přiblížit k tomu, aby se stala do roku 2050 uhlíkově neutrální. Závaznou objednávku skupina udělala na prvních 40 kusů s možností koupě dalších 60.
Návrat chuti cestovat a dražší letenky zařídily německé letecké společnosti Lufthansa druhé nejlepší čtvrtletí v historii. Provozní zisk firmy za období od července do konce září vzrostl meziročně o 31 procent na 1,47 miliardy eur (36,3 miliardy korun) a byl mírně nad odhady. Firma uvedla, že má před rušnou vánoční sezonou dostatek rezervací. Potvrdila také výhled na letošní a příští rok.
Německá letecká společnost Lufthansa koupí menšinový podíl v ITA Airways, který je nástupcem zkrachovalé Alitalie. Firma to napsala ve svém včerejším sdělení.
Německá letecká společnost Lufthansa se dohodla s italskou vládou, že koupí menšinový podíl v italském konkurentovi ITA Airways, který je nástupcem zkrachovalé Alitalie. Vyplývá to podle agentury Reuters ze společného prohlášení zveřejněného po schůzce italského ministra hospodářství Giancarla Giorgettiho a šéfa Lufthansy Carstena Spohra.
Největší německá letecká společnost Lufthansa v prvním čtvrtletí snížila provozní ztrátu meziročně zhruba o 53 procent na 273 milionů eur (6,4 miliardy korun). Firma uvedla, že jí pomohl růst poptávky po cestování a vyšší ceny letenek. Stejné období loni ještě poznamenala pandemie covidu-19. Výsledek byl zhruba v souladu s očekáváním analytiků, kteří ztrátu odhadovali na 279 milionů eur.
Začátkem letošního roku se německá letecká společnost Lufthansa potýkala s mnoha problémy, které vedly ke zrušení tisíců letů. Stejně tak během loňské letní sezóny. Bude letošní rok vypadat jinak?
Konec ledna 2023 značí také konec jedné éry v letectví. Společnost Boeing totiž v úterý doručila vůbec poslední vyrobený stroj typu 747, všeobecně známý jako Jumbo Jet. Zahraniční servery připomínají, že takzvaná královna nebes navždy změnila mezikontinentální dopravu a objevila se i v bondovce.
Předseda Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) Willie Walsh minulý týden uvedl, že oživení osobní letecké dopravy po pandemii celosvětově nabírá na rychlosti. Šéfové významných leteckých společností se ale shodli, že ceny letenek se nikdy před pandemickou dobu nevrátí. Ceny letenek pod 20 eur (500 Kč) již považují za nezodpovědné.
Ceny letenek se již nikdy nevrátí na úrovně z doby před příchodem pandemie nemoci covid-19. Uvedl to šéf největší německé letecké společnosti Lufthansa Carsten Spohr. Ceny letenek nižší než 20 eur (zhruba 500 korun) označil za nedostatečné a nezodpovědné.
Ceny letenek se již nikdy nevrátí na úrovně z doby před příchodem pandemie nemoci covid-19. Uvedl to šéf největší německé letecké společnosti Lufthansa Carsten Spohr. Ceny letenek nižší než 20 eur (zhruba 500 Kč) označil za nedostatečné a nezodpovědné. Odvětví letecké dopravy podle něj potřebuje růst cen, aby mohlo financovat větší investice a bylo odolnější vůči podobným šokům, jako byla koronavirová krize.
Letecké společnosti se potýkají s dopady pandemické a energetické krize. Pasažérů rapidně ubylo, přesto aerolinky riskují další ztráty a financují i prázdné lety. Přicházejí sice o pořádný balík peněz, nemají ale na výběr, pokud nechtějí přijít o takzvané letištní sloty. Jde o lukrativní časy odletů a příletů na vytížených letištích.
Evropské aerolinky v zimních měsících létají s téměř prázdnými letadly. A to jen proto, aby si kýžená místa pro vzlety a přistání, takzvané sloty, na letištích udržely i v době, kdy je poptávka po cestování slabší. Nedávná publicita kolem požadavku na povinný počet letů vyvolala kontroverzi a hněv, protože přichází v době, kdy se zvyšují obavy o změny klimatu a mluví se o emisích oxidu uhličitého, které vytváří letecký průmysl. Napsal to web CNBC.
Nařízení Evropské komise, podle kterého letecké společnosti musejí povinně využívat stanovenou část startovacích míst na evropských letištích, jinak je ztratí, vyvolalo nevoli dopravců. Aby vyhověli požadavku, začaly v zimě létat tisíce jejich strojů téměř prázdných, jen aby letecké společnosti takzvané sloty udržely. Brusel si svým přístupem vysloužil i kritiku ekologických aktivistů, uvedl server CNBC.
Ranní ptáče dál doskáče. Dnes by mělo, je přece Štědrý den! Krásné páteční ráno! Ani o Štědrý den nesmí chybět Ranní ptáče a s ním vše, co musíte vědět. Pohodlně se usaďte a začínáme.
Německá letecká společnost Lufthansa se ve třetím čtvrtletí poprvé od začátku pandemie vrátila k zisku. Pomohl jí k tomu příznivý vývoj v nákladní dopravě a také oživení poptávky po osobní letecké dopravě po zmírnění koronavirových restrikcí. Očištěný provozní zisk za červenec až září činil 17 milionů eur (434,5 milionu Kč) ve srovnání se ztrátou téměř 1,3 miliardy eur ve stejném období loni, uvedla dnes firma.
V odvětví letecké dopravy se dostavuje rychlejší oživení, než se původně předpokládalo. A mělo by to tak zůstat i v průběhu zimních měsíců. Myslí si to výkonný ředitel největší německé letecké společnosti Lufthansa Carsten Spohr.
Německé aerolinky Lufthansa se v prvním čtvrtletí propadly do ztráty před zdaněním a úroky (EBIT) ve výši 1,1 miliardy eur (28,4 miliardy korun). Navzdory rapidnímu meziročnímu propadu tržeb však byla ztráta o 0,2 miliardy eur nižší než ve stejném období loňského roku. Firma to oznámila ve čtvrtek.
Německé aerolinky Lufthansa vykázaly za loňský rok kvůli dopadům pandemie covidu-19 rekordní ztrátu 6,7 miliardy eur (175,5 miliardy Kč). V roce 2019 měly zisk 1,2 miliardy eur. Šéf podniku Carsten Spohr předpokládá, že letos bude mít letecká společnost provozní ztrátu nižší. Nabídka letů podle něj tento rok dosáhne 40 až 50 procent úrovně z roku 2019. Předchozí prognóza přitom počítala s 60 procenty. Společnost letos opět nevyplatí dividendu.
Německá letecká společnost Lufthansa vykázala ve třetím čtvrtletí kvůli koronavirové krizi čistou ztrátu dvě miliardy eur (53,7 miliardy Kč), tedy ještě více, než se čekalo. Ve svém dnešním sdělení varovala před dopadem dalších restrukturalizačních nákladů ve čtvrtém kvartálu. Kvůli stále slabé poptávce bude i v závěrečném čtvrtletí nabízet nanejvýš čtvrtinu letů obvyklých v této části roku.
Německá společnost Lufthansa vykázala za druhé čtvrtletí rekordní provozní ztrátu 1,7 miliardy eur (44,3 miliardy Kč), a to navzdory snižování nákladů. Jde o nejhorší výsledek za 67 let existence podniku. O rok dříve měla firma zisk 754 milionů eur. Největší letecká společnost v Evropě v dnešní výsledkové zprávě uvedla, že odvětví letecké dopravy se na úroveň před koronavirovou krizí patrně nedostane dříve než v roce 2024.
Akcionáři podpořili vládní pomoc německé společnosti Lufthansa. Za 9 miliard eur získá německý stát 20procentní podíl a dvě místa v dozorčí radě. Lufthansa bude muset projít restrukturalizací, zní z nejvyšších pater společnosti.
Dnes se koná schůzka, která může rozhodnout o osudu největších německých aerolinek. O jejím úspěchu rozhodne muž, který v Lufthanse ovládá 15,5 procenta akcií.
Vlajková loď německého letectví přepraví denně jen 3000 pasažérů místo obvyklých 350 tisíc. Bez pomoci státu se neobejdeme, řekl šéf firmy ve videoposelství zaměstnancům.
Německé aerolinky Lufthansa jsou kvůli potížím spojeným s šířením koronaviru nuceny odstavit zhruba 95 procent letadel. Řekl to dnes šéf společnosti Carsten Spohr, když představoval výsledky hospodaření za loňský rok. Upozornil zároveň, že pokud současná situace potrvá dlouho a vlády odvětví letecké dopravy nepodpoří, sektor tuto krizi nemusí přežít. Lufthansa už přijala více opatření, chce zkrátit pracovní dobu a zatím nebude vyplácet dividendy.