Studio BioWare má za sebou těžkou dekádu. Nepovedl se Anthem, Mass Effect: Andromeda a snad nejhůře na tom je jeho nejnovější počin - Dragon Age: The Veilguard.
Začátky cen Hugo oceňovaly videohry poprvé v roce 2021. Tento týden organizace odhalila seznam šesti finalistů pro ceremoniál v roce 2025. Je to roh hojnosti kritiky uznávaných titulů z minulého roku nebo tak. Pojďme si projít nominace. Dva tituly AAA jsou v nominaci na cenu. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom a Dragon Age: The Veilguard. Echoes of Wisdom mění formulaci franšízy, kdy hráči hrají jako titulní Zelda. Hratelnost zahrnuje vyvolávání monster a předmětů k řešení hádanek a boji. Je to opravdu skvělé. Zvláště se nám líbil Dragon Age: The Veilguard, kterému jsme říkali "BioWare v tom nejlepším." Grafika je fantastická a hratelnost je více zaměřená na akci než předchozí díly série. Pokračuje v příběhu deset let starého Dragon Age Inquisition. Hugové také oceňují spoustu menších titulů. Lorelei and the Laser Eyes byla nominována a to byla jedna z našich oblíbených her roku 2024. Je to téměř dokonalá logická hra, která žánr narušuje na každém kroku. Řekli jsme, že je to perfektní hra "pro fanoušky hádanek, narativních zvratů a Davida Lynche." Caves of Qud je nesmírně hluboká a lore-heavy roguelike hra zasazená do fantasy světa. Ve skutečnosti byla v early accessu plných 15 let před oficiálním vydáním minulý rok. 1000xRESIST je sci-fi dobrodružná hra, která byla chválena především pro svůj poutavý příběh. Nakonec Tactical Breach Wizards je tahové RPG, v hlavní roli, hádali jste správně, čarodějové. Některé recenze to nazvaly nejlepší strategickou hrou od XCOM 2.Vítěz bude vyhlášen na 83. Světovém sci-fi conu v Seattlu 16. srpna. Mezi předchozí vítěze patří Hades a Baldur’s Gate 3. Tento článek se původně objevil na Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/2025-hugo-award-game-finalists-include-zelda-echoes-of-wisdom-and-dragon-age-the-veilguard-171135638.html?src=rss.
Nejnovější komentáře EA ohledně výkonu Dragon Age: The Veilguard svědčí o základním nepochopení nejen toho, o čem tato franšíza je, ale také studia, které ji vytváří.
BioWare, kdysi gigant RPG žánru, se ocitl na rozcestí. Po zklamání z posledního vydání Dragon Age: The Veilguard studio prochází restrukturalizací, která rozsévá obavy mezi zaměstnanci. Někteří byli přesunuti do jiných týmů v rámci EA, jiní se ocitli bez práce.
Fanoušci fantasy světa Dragon Age dostali loni v říjnu nový přírůstek do ikonické série – Dragon Age: The Veilguard. Přestože hra slibovala bohatý příběh a nové herní prvky, její cesta se nyní zdá být téměř u konce. Vývojáři z BioWare totiž oznámili, že po vydání páté aktualizace již neplánují žádné další velké updaty. Proč? Hra prostě nesplnila očekávání EA.
Dragon Age: The Veilguard je známý pro jednu z nejlepších systémů tvorby postav, a nyní si to může vyzkoušet každý, aniž by utratil 60 dolarů. EA právě oznámilo, že nástroje uvolnilo zdarma pro všechny uživatele, jako součást větší oslavy Dragon Age Day. Je dostupný právě teď na všech platformách. Časově omezený není, takže směle do toho. Navíc, vytvořená postava se přenáší do hlavní hry, takže to lze brát jako demo. Software také umožňuje hráčům vybrat si třídu a frakci, což se také přenáší do hry. Jedinou podmínkou zde je, že platforma, kterou použijete pro tvorbu postavy, musí být stejná, na které hrajete samotnou hru. Žádné míchání počítačů a konzolí zde nebude. Tento nástroj pro tvorbu postavy je velmi dobrý a dokonce získával pochvaly ještě před vydáním hry. Jak pro Dragon Age: The Veilguard, tak i pro hru samotnou, jsme v oficiální recenzi uvedli, že je “krásná ve všech ohledech”, přičemž jsme poznamenali, že se jedná o jednu z nejlépe propracovaných her studia Bioware. Pokud vývojáři vloží tolik lásky do dalšího Mass Effectu, máme se na co těšit. Dragon Age Day není jen o tomto bezplatném nástroji pro tvorbu postavy. EA a Bioware také vydali nové artworky ke hře a do Dragon Age: The Veilguard přidali brnění inspirované protagonistou Dragon Age II. K dispozici je také nový patch pro hru, který přináší řadu změn v kvalitě života a opravy chyb. Tento článek byl původně publikován na Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/dragon-age-the-veilguards-excellent-character-creator-is-now-a-standalone-freebie-193834444.html?src=rss
Nemůžu přestat zírat na Dragon Age: The Veilguard. Ať už prozkoumávám domovskou základnu hry v snovém Hádu, nebo lesem třpytícím se zlatými listy a divokou magickou energií, hra prostě vypadá nádherně. A pokud máte grafický výkon, abyste to viděli, dodává také jedno z nejúchvatnějších sledování paprsků, jaké jsem kdy viděl. Napříč všemi aspekty hry, včetně jejího nového akčního přístupu k boji, je patrná úroveň péče, která je prostě nádherná na pohled. Veilguard pokračuje v příběhu deset let starého Dragon Age Inquisition, který byl nejznámější svým šokujícím koncem DLC. Ukázalo se, že Solas, jeden z vašich mrzutějších společníků, byl ve skutečnosti elfský bůh odhodlaný zničit Závoj, hranici, kterou vytvořil, aby oddělil skutečný svět od duchaplného Fade. A tam také uvěznil ještě zlejší elfské bohy. Solas se považoval za hrdinu, ale stejně tak i Marvel's Thanos. Tentokrát hrajete za Rooka, nováčka naverbovaného sériovým pravidelným Varricem, aby vystopoval Solase dříve, než zničí Závoj. To se stane dříve, než byste čekali – váš tým ho najde a zastaví jeho magický rituál během vaší první mise. Ale to má za následek vypuštění dvou velmi naštvaných elfských bohů, kteří pak způsobí chaos po celém Thedasu. BioWare neztrácí čas s předváděním svého nového estetického cítění pro Dragon Age. Postavy ve hře jsou ve srovnání s Inquisition stylizovanější, ale nevadila mi mírná ztráta realismu. Pokud vůbec, tento vstup se díky tomu cítí více odlišný od předchozích titulů Dragon Age. Smysl pro styl se promítá do každého prostředí, stejně. Maják, vaše základna operací, je úžasná série středověkých budov vznášejících se uprostřed snového, magického bouře. Často bych se jen díval do dálky Fade a představoval si, co dalšího leží za obzorem. To jsem našel v každém novém místě, detaily ve světě naznačují tisíce nevyprávěných příběhů. BioWare I když byla hra několikrát restartována a utrpěla některé významné odchody (včetně ztráty svého původního kreativního ředitele, Mikea Laidlawa), Dragon Age: The Veilguard je překvapivě dobře konstruován. A během mých dvaceti hodin se hrou (zatím), oceňuji především úroveň řemesla a kvality. Zatímco příběh není zrovna převratný, nemohl jsem se odtrhnout od Dragon Age: The Veilguard, protože je tak radost ho hrát. Nový systém boje je více akční než dříve (myslete na rozdíl mezi Mass Effect 1 a 2), s protiúdery a speciálními pohyby připomínajícími nedávné God of War. Nemůžete přímo ovládat své společníky, ale můžete je nechat nasadit speciální schopnosti, které vám mohou pomoci nebo zaútočit na vaše nepřátele. Jedná se o dobře vyvážen
Úkol The Heart of Corruption může být jedním z nejobtížnějších v Dragon Age: The Veilguard. Jeho dokončení zabere nějaký čas, ale zde je návod krok za krokem.
Existuje mnoho způsobů, jak změnit výsledek Dragon Age: The Veilguard, ale jen jeden způsob, jak získat dodatečnou, pravou závěrečnou scénu. Toto je návod, jak ji odemknout.
Poprvé v historii fantasy herní série nebudou hráče ohrožovat obří, osminozí strašáci. Přesto tam však bude spousta jiných věcí, které se vás budou snažit sežrat.
Nová díl herní série Dragon Age s podtitulem The Veilguard vyvolal mezi hráči bouřlivé reakce. Tvůrci hry zaměřením na transgenderové prvky zklamali nemálo fanoušků, kteří kritizují nedostatek možností pro tvorbu ženských postav.
Dragon Age: The Veilguard vyjde 31. října. Akční RPG od BioWare je první díl v sérii od hry Dragon Age: Inquisition z roku 2014. Ano, čekali jsme na tuto hru deset dlouhých let a teď je téměř tady. Podívejte se na trailer k datu vydání níže. Toto je čtvrtá hlavní hra v sérii a je kolem ní hodně očekávání, navzdory (relativně) vlažnému přijetí Inquisition. Měli jsme šanci vidět hru v akci zpět v červnu a odcházeli jsme ohromeni, i když opatrně. Nástroj pro tvorbu postav je, jak se očekává, rozsáhlý a různorodé krajiny jsou příjemné pro oči. Ve skutečnosti jsme sledovali průchod celou úvodní kapitolou hry a okamžitě jsme si všimli více kresleného stylu ve srovnání s jejími předchůdci. Není to docela jako Fable, ale blíží se tomu. Hra však přináší zpět oblíbené postavy jako Varric a Solas. Zdá se, že druhý z nich bude tentokrát hlavním antagonistou. Hra se také zdá být o něco rychlejší než předchozí díly, i když stále můžete pozastavit hru, abyste zvážili taktiku. Existuje rychlé spouštěcí menu pro aktivaci rychlých kláves a samozřejmě rozhodovací kolo pro vytváření narativních a dialogových voleb, které se vám bezpochyby později v průběhu hry vrátí jako bumerang. Stejně jako předchozí díly, je to akční RPG. Odrazy zbraní se zdají tvořit jádro obranného mechanismu a členové skupiny budou pracovat na odbourávání brnění a magických ochran, než přistoupí k samotnému poškození. Bude zde pestrá škála možností přístupnosti, včetně standardních režimů obtížnosti, ale i vlastních nastavení, které určité aspekty hry činí shovívavějšími. Co se týče výše zmíněné opatrnosti, viděli jsme jen krátký pohled na hru v akci, takže stále existuje mnoho neznámých. V každém případě už nemáme dlouho, abychom to zjistili. Dragon Age: The Veilguard bude k dispozici pro PS5, Xbox Series X/S a PC. Předobjednávky jsou k dispozici právě teď. Tento článek se původně objevil na Engadget na https://www.engadget.com/gaming/dragon-age-the-veilguard-comes-out-on-october-31-161317701.html?src=rss
Uchopit identitu Dragon Age bylo vždy obtížné. Temně fantastická RPG série od BioWare se vyvíjela od jejího tradičnějšího RPG pojetí — ve srovnání s tím, jak změnila širší žánr díky dopadu Mass Effect z roku 2007 — od hry k hře, přejímala různé tóny, estetiky, představy o vyprávění... Přečtěte si více...
Dragon Age: The Veilguard byl řádně představen na Summer Game Fest, s úvodem ve stylu Ocean’s 11, kde byli představeni hrdinové a fantasy charaktery, které tvoří vaši skupinu. Bioware mě také pozval na ukázku hry Veilguard bez možnosti zásahu, kde jsem měl možnost krátce vidět nastavení tvorby postav a úvodní kapitolu hry, kde se přidáte k Varricovi a dalším postavám ze série Dragon Age. Hra vypadá jinak. Přestože jsem se do série Dragon Age předtím jen okrajově ponořil, styl postav ve hře Dragon Age: The Veilguard, zejména v traileru, působil na první pohled jako nějaký spin-off ve stylu League Of Legends nebo dokonce, děs, mobilní hra. Postavy mají nepochybně karikaturní nádech, ačkoliv Solas, hlavní antagonista (a smutný elf), zdá se být stále svým bídným, plačícím já. Prostředí, která jsme během ukázky viděli, jsou odpovídající fantastická. V některých částech hry se objevují vyhlídkové body, které vám ukážou všechny mystické památky. A velká část úvodní kapitoly je obležené město napadené dimenzionálními zvířaty. Další významné změny jsou vidět v boji. Stále budete moci zastavit čas, abyste promysleli taktiku a vybrali si cíle nepřátel v uživatelsky přívětivém způsobu, jedinečné útoky vaší postavy mohou být spuštěny rychle z nabídky během toho, co se boj odehrává kolem vás. Zdá se, že The Veilguard bude rychlejší než jeho předchůdci. Sledoval jsem několik bojů mezi Rookem, vaší vlastnoručně vytvořenou postavou, a spojenci, včetně Varrica s kuší, oblíbené Harding, průzkumnice, a Neve, ledového mága (a detektiva?!). Nevěřte nám, ale ve finální hře to bude možné. Sledovali jsme postavu lupiče v akci, která kombinovala útoky lukem s bojem na blízko s dýkami. Pokud si vyberete bojovníka, můžete očekávat zaměření na obranu a silné údery, zatímco mág se zdá být zaměřený na boj na dálku. Těšte se na toto exkluzivní nahlédnutí do připravovaného odhalení hratelnosti! Rook a Varric dorazí do úchvatného - a zároveň neukázněného - města Minrathous. Aniž by věděli, jaká nebezpečí je čekají. Připojte se zítra, abyste zjistili více: https://t.co/UGVqA1ZiTE #DragonAge pic.twitter.com/LSJ3oBVoZo - Dragon Age (@dragonage) 10. června 2024 Je to akční RPG, a musíte spolupracovat se svými spolubojovníky, aby jste odstranili brnění a ochranu před tím, než způsobíte škodu. Blokování úderů se zdá být jádrem obranného mechanismu pro
Letos to bude veliký boj o titul hry roku. Ještě nás čeká mnoho velikých a očekávaných titulů a už tu máme hned pár kandidátů. Posledním želízkem v ohni je Baldur’s Gate 3, které je prostě ve všech směrech skvělé, což dokazují hodnocení hráčů i herních kritiků a v globálním měřítku předběhl i jeden z nejlépe hodnocených titulů The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Dragon Age: Dreadwolf koluje prostřednictvím údajných záběrů na internetu. Vezmeme-li v úvahu vše, co bylo o hře již neoficiálně řečeno, není to vlastně až tak překvapivé. Teprve včera jsme se např. doslechli, že boj ve hře může být inspirovaný hack-and-slash stylem Final Fantasy XV a že zřejmě nebudeme mít ani přímou kontrolu nad svými společníky. Osoba za tímto novým únikem však tvrdí, že viděla záběry z alfy a že má další podrobnosti. Místo toho, aby nám o všem jen povídala, poskytla nám však i krátkou videoukázku, na kterou se můžete podívat.
BioWare po devatenácti letech opouští hlavní scenárista Mac Walters. Informaci zveřejnil na profesní sociální síti LinkedIn. K hlavním zářezům v jeho životopisu patří kupříkladu trilogie Mass Effect nebo akční RPG Jade Empire. Waltersův odchod z BioWare tak věší další otazník nad budoucností chystaného pokračování série fantasy RPG Dragon Age: Dreadwolf. Na projektu se totiž podílel coby výkonný producent. Po Christianu Daileym jde o dalšího z vývojářů legendárního studia, který se na tomto postu v připravované hře vystřídal, jen aby ho opustil.
Studio BioWare po téměř 20 letech opustil opravdu zkušený scenárista Mac Walters. Ve studiu velel příběhu velmi povedeného Mass Effectu 2 a stál i za scénářem trojky. Vedle toho se ale podílel i na výrazně méně úspěšném Mass Effect: Andromeda nebo Anthemu.
Seriál od Netflixu nám ukáže, jak se Sonic opět do všeho vrhá po hlavě a docílí něčeho, o co se Eggmanovi může jenom zdát. Rozbil celý svět, vytvořil další dimenze a teď je na něm, aby vše napravil.
Bohužel vydání Dragon Age: Dreadwolf je pro hráče stále neznámé a i když se množily spekulace o možném letošním vydání, zatím to vypadá spíše na příští rok. Ani na posledním Dragon Age Day ale studio BioWare žádné zásadní novinky nepřineslo, alespoň tak hráče nalákalo novým videem, respektive cinematicem přímo ze hry.
Den série Dragon Age se nese ve znamení nového klíčového filmečku z Dragon Age: Dreadwolf, plakátů k seriálu Dragon Age: Rozhřešení, předmětů v The Sims 4 a nové povídky.
Zatímco se Netflix připravuje třeba na vydání The Witcher: Blood Origin a před pár dny oznámil partnerství se studiem The Coalition na vytvoření filmu Gears of War, už 9. prosince se na naše obrazovky dostane také animovaný seriál Dragon Age: Absolution. Další seriálová, respektive anime adaptace herní série oznamuje datum premiéry v novém příběhovém traileru.
Začátkem letošního roku jsme se dozvěděli, že je další Dragon Age v polovině vývojového procesu. Je naprosto jasné, že autoři z BioWare před sebou mají ještě pořádný kus práce, poslední informace však dokládají, že se jim podařilo dosáhnout důležitého milníku. Hra se totiž překlopila do alfaverze.
Vývojáři z BioWare dosáhli při vývoji RPG Dragon Age: Dreadwolf stavu alfaverze, takže mohou hru projít od začátku do konce, byť s chybami nebo za přítomnosti nehotového obsahu.