Zavřít
Jiří Sulženko

Jiří Sulženko

Nejnovější články na Seznamu na téma Jiří Sulženko
  • Opera Plus

    Operní panorama Heleny Havlíkové (367) – Jak se (ne)dělá opera aneb jak Prodanka uhynula v pošmourném nebi Zlaté kapličky

    Před 2 měsíci
    Národní divadlo na piazzettu vedle historické budovy nainstalovalo výstavu Jak se dělá Prodanka. Výsledek na jevišti „Zlaté kapličky“ je však spíše ukázkou toho, jak by se v pražském Národním divadle tato Smetanova opera inscenovat neměla.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Star Flute: Nová generace aneb Mozartovo intergalaktické zpěvohraní

    Před 3 měsíci
    Ve středu 13. dubna se pódium Janáčkova divadla v Brně proměnilo ve vědecko-fantastickou scenérii. Zvolil si ji Miroslav Krobot pro své režijní pojetí Mozartovy Kouzelné flétny. Tradiční dílo v netradičním hávu možná zpočátku budilo jisté obavy, velmi rychle si však získalo přízeň obecenstva, které práci celého inscenačního týmu ocenilo dlouhotrvajícími ovacemi vestoje.
     Komentáře
  • Brněnská Drbna

    Národní divadlo Brno uvede Mozartovu Kouzelnou flétnu v podobě sci-fi

    Před 4 měsíci
    Divadelní a filmový režisér Miroslav Krobot si v Národním divadle Brno poprvé vyzkoušel práci na plnohodnotné operní produkci. Nastudoval Kouzelnou flétnu Wolfganga Amadea Mozarta, které vtisknul atmosféru vědeckofantastického filmu. Chtěl se inspirovat rozmanitostí Mozartovy hudby a komediálním potenciálem libreta a nastudovat vizuálně, hudebně a herecky přitažlivou inscenaci. Premiéra bude 13. dubna.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Kouzelná sci-fi flétna. Krobot spojil Mozartovu operu s příběhem vesmírného korábu

    Před 4 měsíci
    "Vizuálně nás bavily takové ty prastaré Star Treky ze 60. a 70. let, které jsou už dneska v podstatě pohádkové,“ líčí režisér.
     Komentáře
  • České noviny

    Krobot si v Brně vyzkoušel operní režii, nastudoval Kouzelnou flétnu jako sci-fi

    Před 4 měsíci
    Divadelní a filmový režisér Miroslav Krobot si v Národním divadle Brno poprvé vyzkoušel práci na plnohodnotné operní produkci. Nastudoval Kouzelnou flétnu Wolfganga Amadea Mozarta, které vtisknul atmosféru vědeckofantastického filmu. "Chceme se inspirovat rozmanitostí Mozartovy hudby a komediálním potenciálem libreta a nastudovat vizuálně, hudebně a herecky přitažlivou inscenaci," uvedl Krobot v tiskové zprávě. Premiéra bude 13. dubna.
     Komentáře
  • Classic Praha

    Speciální „Prodanka“: Jak oslavit 90. narozeniny? Richard Novák se předvede jako Kecal

    Před 4 měsíci
    Význačný pěvec vystoupí v Prodané nevěstě jako Kecal
     Komentáře
  • Podcasty Seznam

    36 min

    Podcast
    K jádru věci: PŘÍHODY LIŠKY BYSTROUŠKY

    Před 6 měsíci

    ·

    36 minut

    K jádru věci: PŘÍHODY LIŠKY BYSTROUŠKY   Spisovatel Milan Kundera popsal operní Příhody lišky Bystroušky jako drásavou idylu. Sám Leoš Janáček v korespondenci píše, že je to veselá věc se smutným koncem. Je jedna z nejproslulejších českých oper pohádka, bajka, groteska, nebo snad existenciální podobenství o cyklu života? Janáček ve svém plnokrevném díle na motivy ilustrované novinové série Rudolfa Těsnohlídka konfrontuje svět lidí se světem zvířat. A titulní hrdinka, Liška Bystrouška, si posteskne: “Hrozná zvířata, ti lidé.”. Má svět zvířat svůj řád, zatímco ten lidský je jeden velký chaos? A víte, jak probíhají liščí námluvy? A proč má liška prvorepublikové šaty charlestonky? Podcastem o hravé, poetické, ale i mírně erotické inscenaci vás provede dramaturg opery Ondřej Hučín. A uslyšíte také režiséra inscenace Ondřeje Havelku.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Káťa Kabanová v Národním divadle: Nedostatečně naplněná abstrakce

    Před 6 měsíci
    Na prkna Národního divadla v Praze se vrátila Káťa Kabanová Leoše Janáčka. Opera o mladé vdané ženě ničené dobovými konvencemi, jež nemá sílu prolomit, a kterou opětovaná láska k jinému muži společensky znemožní, vystaví domácímu násilí a ona vidí jako jediný možný únik z nesnesitelné reality dobrovolnou smrt. Janáčkovi bylo předlohou drama Alexandra Nikolajeviče Ostrovského Bouře z roku 1859, které od doby svého vzniku inspirovalo několik hudebních skladatelů, mimo jiné Petra Iljiče Čajkovského ke kompozici symfonické fantazie e-moll Bouře (1896). Postupně vzniklo i několik oper na tento námět, k první z nich z pera skladatele Vladimira N. Kašperova (1867) napsal libreto sám Ostrovskij. Káťa Kabanová je první opera, ke které si Janáček vytvořil po zkušenostech s libretisty ve Výletech páně Broučkových text sám, přičemž zredukoval počet postav Ostrovského dramatu a učinil ještě další zásahy. Patří k nejosobnějším Janáčkovým dílům, inspirací mu byl jeho vlastní vztah k paní Kamile Stösslové – on byl ženatý, ona vdaná. Opera byla hrána poprvé v brněnském Městském divadle 23. listopadu 1921.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Špatně se vdala. Nová inscenace jako by se odehrávala v hlavě Káti Kabanové

    Před 6 měsíci
    Sopranistka Eva Urbanová s basistou Jiřím Sulženkem sehrávají ve druhém dějství opery malou etudu: je to jedno z nejlepších míst inscenace.
     Komentáře
  • Classic Praha

    Káťa Kabanová po deseti letech opět v Národním divadle

    Před 7 měsíci
    Premiéra proběhne 28. ledna 2022.
     Komentáře
  • Classic Praha

    Novinky Opery Národního divadla

    Před 7 měsíci
    Tři lednové premiéry slavných oper
     Komentáře
  • Classic Praha

    Takové jsou všechny, tvrdil Mozart

    Před 7 měsíci
    První operní premiérou ve Stavovském divadle v roce 2022 bude Cosí fan tutte.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Italka v Alžíru – v hlavních rolích Mustafa a Lindoro

    Před 9 měsíci
    Nová inscenace Italky v Alžíru Gioacchina Rossiniho v Divadle J. K. Tyla v Plzni má za sebou již několik repríz. Ta poslední se uskutečnila v pátek 22. října pod taktovkou Jiřího Štrunce. Italka v Alžíru – v hlavních rolích Mustafa a Lindoro.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Operní panorama Heleny Havlíkové (340) – dvě národní divadla, dvě premiéry

    Před 10 měsíci
    Opera pražského Národního divadla dohání výpadky loňské covidové sezony další premiérou – Lazebníkem sevillským Gioacchina Rossiniho v hudebním nastudování Jaroslava Kyzlinka a režii Magdaleny Švecové. V brněnském Národním divadle měl premiéru Peter Grimes Benjamina Brittena v hudebním nastudování Marka Ivanoviće a v režii Davida Radoka. Operní panorama Heleny Havlíkové (340) – dvě národní divadla, dvě premiéry.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Recenze: Plachetka tropí hlouposti. Lazebník sevillský v Praze je spíš průměrný

    Před 10 měsíci
    Opera Národního divadla uvedla Lazebníka sevillského. Adam Plachetka hrál pro publikum a dopřával mu ze sebe co nejvíc. Často ale těch vtípků a předvádění bylo až moc.
     Komentáře
  • Classic Praha

    Lazebník sevillský v novém

    Před 10 měsíci
    Mazaný sluha Figaro se vrací na jeviště Národního divadla s Adamem Plachetkou v hlavní roli.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Jiří Sulženko: Bojím se chytrých pánů se zdviženým prstem!

    Před 1 rokem
    Jiří Sulženko patří k našim předním operním pěvcům. Disponuje libozvučným basem i brilantní technikou, a je tak vyhledáván inscenátory v Česku i za hranicemi. Začínal ovšem jako kontrabasista v orchestru Národního divadla, zpěv vystudoval až později. Pěveckou kariéru zahájil v Moravském divadle v Olomouci, odkud přešel do Národního divadla v Brně a poté do pražskéhoNárodního divadla. V letech 2007-2013 byl sólistou opery Saarlandisches Staatstheater v Saarbrückenu, poslední „saarbrückenskou“ sezonu měl souběžně angažmá i v Praze.
     Komentáře
  • Opera Plus

    Brněnský Evžen Oněgin nejen z první řady

    Před 1 rokem
    Nová inscenace Čajkovského opery Evžen Oněgin v brněnském Národním divadle se dočkala 29. března 2021 televizní premiéry na ČT art. Živé vysílání z Janáčkova divadla se neslo pod heslem „Představení jako z první řady“.
     Komentáře
  • Novinky

    Elektronické známky mají distribuovat Česká pošta a Čepro

    Před 2 roky
    Elektronické dálniční známky bude zřejmě fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Dosud je odměna pro distributory 4,6 procenta.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Jak zodpovědně pořádat koncert či divadlo. Nová pravidla v Dox+ posvětila hygienička

    Před 2 roky
    Čestná prohlášení, termokamery a dezinfekce. Pražský Dox ukázal, jak by se mohly bezpečně opět konat koncerty, divadelní inscenace nebo konference.
     Komentáře
  • Novinky

    Praha chce zachránit turistické léto poukázkami na vstupy

    Před 2 roky
    Hlavní město chce alespoň částečně zachránit letní sezonu a v určité míře obnovit turismus. Orientuje se zatím na ten vnitrostátní a připravuje poukázky pro vstupy do památek, vouchery mají také pomoci obsadit hotely, které by je hostům vydávaly.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Spor na náplavce. Z hladiny má zmizet plovoucí galerie, umělci se bouří

    Před 2 roky
    Monika Načeva, Jáchym Topol, Sylva Fischerová a další umělci sepsali petici za záchranu plovoucí galerie, která kotví na pražské náplavce. Navzdory jejich snaze se nyní magistrát rozhodl loď zavřít. Kvůli stížnostem na hluk.
     Komentáře
  • Čtidoma

    Noční starosta Štern: Dlouhá není Stodolní, turisty je třeba dostat z centra Prahy

    Před 2 roky
    Od ledna letošního roku má Praha nočního starostu. Představit si pod tímto pojmem můžeme cokoli.
     Komentáře
  • Novinky

    Brněnskou operní sezónu zahájí inscenace Offenbachových Hoffmanových povídek

    Před 2 roky
    Operní sezóna 2019/2020 si jako motto zvolila Hledání. Tím prvním v sezóně, - ovšem věčným - je hledání lásky. Právě takové je přináší na jeviště téma opery J. Offenbacha Hoffmanovy povídky. První brněnská premiéra operní sezóny se koná 20. září v Janáčkově divadle.
     Komentáře
Reklama