„Než začne operní zpěvák vydělávat peníze, je to velmi složitá cesta. Dívky jsou sice často rychlejší, ale až na výjimky je jejich kariéra kratší. U nich to může být okolo pětadvacátého, sedmadvacátého roku. U mužů je to zhruba okolo třicítky,“ říká Alena Kunertová z Nachtigall Artists, která právě mladé talenty pro velká operní pódia vyhledává a pomáhá jim nastartovat kariéru. Kromě toho vozí ty velké hvězdy do Česka. Jak vypadá ekonomika operních koncertů a kolik by stál lístek bez sponzorů odpovídá v rozhovoru pro Seznam Zprávy. Co všechno je nutné udělat, aby do Česka přijely osobnosti jako Cecilia Bartoli nebo tenorista Jonas Kaufmann? Musíte mít ve světě opery a klasické hudby dostatek kontaktů. A v těch úplně prvních letech velkou trpělivost a musíte prokázat, že jste spolehlivý producent schopný celý projekt zařídit. Jak finančně, tak organizačně. No a pak je důležité naplnit ty sály, protože velké hvězdy by do poloprázdného sálu koncertovat nepřijely. Rozhovor vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.