Zavřít

Jihlavské listy

Podvodníci posílají lidem ve velkém na dobírku balíčky, které si nikdo neobjednal

Před 15 dny
Podvodníci mají nový hit. Kriminalisté v té souvislosti a v předvánočním období zvlášť, důrazně varují obyvatele na Vysočině: Nepřebírejte zásilky, které jste si sami neobjednali. Policisté v regionu totiž v posledních dnech zaznamenávají čím dál víc podvodných zásilek zaslaných na dobírku. Lidem zkrátka přicházejí balíčky, které si sami vůbec neobjednali, ale přesto za ně zaplatili. Pachatelé podle policejní komisařky Michaely Lébrové zneužívají předvánoční období, kdy lidé více nakupují dárky pro své blízké a stále častěji využívají možností internetových obchodů. „Poškození si většinou až po rozbalení zásilky uvědomí, že jde o zboží, které si neobjednali a často jeho hodnota ani není ve výši, kterou za něj zaplatili,“ zmiňuje komisařka. Většinu oznámených případů na policii přitom podle komisařky spojuje obdobný scénář. Adresáti si žádné nebo doručené zboží neobjednali, přesto jim dorazila zásilka na dobírku, určená na jejich skutečné jméno a přesnou adresu. Balíčky bývají doručovány běžnými kurýrními službami nebo jsou ukládány do výdejních boxů. Odesílatel zpravidla není uveden vůbec nebo nepřesně, případně jde o firmu se sídlem v zahraničí. „Navíc se ukáže, že obsah balíčku neodpovídá zaplacené částce. Zboží bývá nekvalitní, bezcenné, nebo jde o zcela nesmyslné předměty, jejichž skutečná hodnota je výrazně nižší,“ zmiňuje Lébrová. Tento týden se o tom přesvědčila žena z obce nedaleko Jihlavy. Na její jméno a adresu dorazil balíček, který měl být zaplacen při převzetí. Žena zaplatila více než tisíc korun. Teprve potom si uvědomila, že si žádné zboží nikdy neobjednala. Podobný případ se stal i muži, který převzal zásilku od běžné kurýrní služby a zaplatil za ni 3500 korun. „Po otevření zjistil, že zboží neodpovídá žádné z jeho objednávek a odesilatel je pro něj neznámá společnost,“ popsala další z případů komisařka. Obětí podvodu se stal i muž ze Žďárska. Ten převzal a zaplatil balíček adresovaný na svou manželku, protože se domníval, že si zásilku objednala ona. Teprve po rozhovoru s manželkou zjistil, že si doručené zboží neobjednala. V zásilce se nacházela nekvalitní mikina. Často se podle Lébrové stává, že u zásilek chybí potřebné reklamační údaje nebo informace o odesílateli.
 Komentáře
Reklama