Díky za staré zlaté časy,ty jsi opravdu užili krasy.Když studenti trhali chmel pivo jsme pili za 10kč.Dnes za novodobých kapitalistu Fialy,a Stanjury,a ODS pijeme za 100kč.Jen tak dále češi co jste si nalili to si vypijte.
Na chmelové brigádě jsem byl třikrát. Poprvé když mi ještě nebylo patnáct. Takzvaně dobrovolně povinně, od září jsem nastupoval na JSŠ. Tak přejmenoval "hřib zakrslý silně jedovatý" tehdejší ministr školství Gymnázia. A všechno podle sovětského vzoru jehož školství tehdy bylo oproti našemu v plenkách.
A samotná brigáda, ano někteří mohou vzpomínat jak pohli pít v patnácti pivo, hrát na kytaru a randit. Jinak nás bylo na půdě na slamnících šedesát, slamníky proleželé všude hodně prachu, na dvoře jedna pumpa se studenou vodou, žádná umývárna. Občas jsme dostali mimo jiné i polévku s těstovinami zvanou písmenkovou. S moučnými červi. A výdělek minimální.
Tři dny před koncem měl bolel zub. Slíbili, že přijede zubař, nebo že mě k zubaži odvezou. Nestalo se, po brigádě mi zub vytrhli. Chtěl jsem si bolest zmírnit kloktáním alkoholu. Neprodali mi tvrdý alkohol, piva ti načepuju kolik chceš, tvrdý alkohol ne. Tak jsem kloktal ALPU francovku.
Úžasné časy!!!!
Antonín Kudláč senior
Lidé zřejmě už prokoukli, že se nejedná o česká, ale polská kuřata, které se ve Vodňanech jen přebalují, případně bourají. Pak se na obal dá česká vlajka jako že pochází z Čech. Kdo nevěří, ať se staví ve Vodňanech až bude mít cestu kolem, je to samý polský kaminon na příjmu. O pracovních podmínkách a hygieně netřeba mluvit, Čechy ve výrobě u pásu nepotkáte, pouze dělníky z východních krajin co nemají ponětí o hygieně. Kupuji už jen kuře z Klatov, případně od malých farem.
Mnoho lidí ještě nepochopilo že ve Vodňanech jsou jen drůbeží jatka. A ne že by se ve Vodňanech kuřata rodila.
Antonín Kudláč senior
Dovolená v ČR je již teď drahá. Oproti dovolené u moře v hotelu stejné úrovně je prostě dražší, pokud cestujete s cestovkou tak i když do toho započteme cestu autem po ČR a cestu letadlem k moři. Jediné co je problém je letecká společnost Smartwings se kterou jsou naše CK vesměs propojeny. Proto jsem se letos na CK vykašlal, nicméně kvalitní hotely v Česku které mám letos zajištěny tak jsou opravdu v porovnání s cizinou dražší. Otázka je zda české hotely s tou drahotou vydrží. Pokud ne, tak to budou svalovat na všechnomožné jenom ne na svoji neschopnost.
Antonín Kudláč senior
Strategie těchto zpráv je, postrašit a dostat lidi do stavu, mohlo by být hůř, tak buďte rádi, že daně jenom o tolik, poplatky jenom o tolik a přitom než se pospolkovali, tak slibovali a slibovali. A už zase začínají slibovat, cítí, že teplá místa se vzdalují.
Souhlasím, jde o to kdo straší. Zatím vždy strašila opozice, a navíc samozřejmě dezoláti.
Ti magoři pomatení v EU by zasloužili nakopat do koulí.Hromada lidí jezdí kolikrát hůř než důchodci a kolik těch mladých budou potřebovat řidičský průkaz ještě v práci ,když ho ke své práci potřebují a odchod do důchodu se furt zvětšuje.
V EU v mnoha zemích se zatím lékařské kontroly pro seniory vůbec nekonají ani když jim je 90. A ten článek se opakuje, byl tady již přec cca rokem. Učelem je zblbnout občany jak je ta EU španá. A pak se vynoří"Motoristi" (u nás ) a říkají volte mne a my tu EU zničíme. V EU se projednává již delší dobu to aby se v zemích EU zavedl zákon o lékařských kontrolách. Ale rozhodně bude mírnější než ten náš, ten je nejpřísnější.
Äntonín Kudláč senior
Absolutně si odporují. Na jedné straně se pořád zmiňuje, jak se dožíváme vyššího věku a můžeme déle pracovat a odejít později do důchodu. Na druhé straně, že vyšším věkem jsme méně schopní. Takže se vytahuje jenom to, co pasuje.
Zatím je to tak že některé země EU nepožadují na řidičích ve stáří lékařské kontroly. A naši "borci" co nenávidí EU (tedy i nás) tak prudí. Stejný nebo velice podobný článek tady byl cca před rokem. Naše lékařské kontroly jsou přísnější než to o čem se v EU jedná. Ale strašit naše občany je pro některé lidi hlavní poslání. A pak když jsou volby tak říkají jak to " zařídí". Mimochodem, mám známého který má v osmdesátišesti letech profesní řidičák a ještě občas zaskočí za mladé a jede přes Evropu například do Španělska a nikdo se v EU nad jeho věkem nepozastavil.
Antonín udláč senior
Typickej výblitek EU. Dopravní nehody nezpůsobují jen řidiči senioři, ale všichni. Pokud by to byli jen senioři, tak ano,smysl by to částečně mělo. Jenže jak doktor při kontrole zdravotního stavu pozná, že jste ten co nezná pravidla, nebo je z arogance vlastní nerespektuje? Nijak. A to platí pro všechny skupiny. Problém nevidím ani tak ve zdravotním stavu jako v neznalosti předpisů nebo jejich nerespektování. Do háje zelenýho, jestli chcete něco řešit, tak zaveďte pravidelná povinná školení všech majitelů ŘP a nejen řidičů z povolání. A zvlášť po tom, co se nějak mění pravidla. A pořádný pokuty. Nebo ještě lépe tresty odnětí svobody za závažná porušení předpisů. Pokuta je k ničemu, každý ji zaplatí a nazdar. Jo týden v cele to už je jiný trest.
Tenhle výblitek způsobí skutečně malé snížení počtu dopravních nehod. O těch pár seniorů kteří přijdou o ŘP. Ovšem kde je jistota, že to jsou zrovna oni, kteří by způsobili nehody? Nikde. Způsobí je zrovna ti, co kontrolou projdou. je to kravina.
To neznamená, že jsem proti zdravotním kontrolám, to rozhodně ne. Jenže stát si musí taky posvítit na doktory. Já jsem absolvoval minulý týden povinou prohlídku jako řidič z povolání. Doktorka nikde, sestra chtěla moč. Pak mi natočila EKG, zeptala se jestli nosím brýle. Orazítkovala papíry razítkem doktorky a vyřízeno. Žádná kontrola zraku, sluchu, tlaku, krev,.... Tak s takovou kontrolou můžou jít někam. Teda osobně je mi to jedno, ale pokud EU či stát chce něco kontrolovat tak si musí posvítit na ty co to kontrolují.
Typický výblitek autora tohoto článku. Stejný nebo nepatrně upravený článek jsem četl cca před rokem, dokonce i se stejným "ilustračním" obrázkem slepého starce. V Evropě (EU) totiž jsou dodnes i velké státy kde vůbec občané nechodí na lékařské kontroly s ohledem na věk. A tak EU řeší že by se kontroly měli zavést ve všech státech. Ale ty kontroly ani náhodou nebudou tak přísné jako kontroly v ČR. Prostě autor článku straší protože se mu nelíbí EU a je chudák který neumí nic jiného než opakovat stejný článek nebo jej opsat.
Antonín Kudláč senior
Pokud je mi známo, tak žádná Čínská tiskárna se tady neprodávala Odtud můj dotaz. Vy mícháte vyrobeno v Číně a prodáváno třeba jako HP. Ale to není Čínská tiskárna , V Číně byla vyrobena dle konstrukce a technologického postupu výroby navrženém v HP. Tak že je to HP tiskárna a nikoli Čínská. Na sociálních sítích sem nikdy nebyl, nejsem, a nebudu. Musel bych si nechat provést Lobotomii. Naši agrobaroni jsou pokud jde o dotace, proti zemědělcům z Francie, Španělska, Nizozemska atd žebráci. Dotace jsou další kudlou do zad Evropské ekonomice. EU už bez dotací nedokáže fungovat. Zrušme veškeré dotace, a EU se do 2 let rozpadne.
....
No to je ale přesně to co píši. Vyrobí se to v Číně ale prodá se to pod slovutnou značkou, jako je HP, BOSH, BRAUN, ELEKTROLUX, a další. Pokud jde o výrobu mikročipů tak máte zastaralé informace, dnes už je Čína v pořadí čtvrtá, Čínská SMIC už překonala i GlobalFoundries. Před ní je už jen TSMC, SAMSUNG, INTEL. Jak už jsem řekl EU nemám rád, ale ten pokus o návrat do normálu pokud jde o výrobu a opravy schvaluji. Mezi námi to považuji za větší přínos k ekologii než nějaké obnovitelné zdroje. Podle statistik se 20% až 25% světové produkce vůbec neprodá a končí na skládkách. To by měl být hlavní směr v ekologické aktivitě EU. To by ale musela jít proti mocným korporátům a do toho se jí moc nechce, a když už ano, tak výsledek je nemastný neslaný.
Ano, situace se mění, Čína je možná čtvrtá, poslední informace byla z ledna letošního roku. Nicméně nejnáročnější čipy stále nakupuje, neumí je vyrobit. Nechápu proč jste se ptal jakou čínskou tiskárnu jsem měl(mimochodem před desíti lety) když teď uvádíte že to víte.
Není možné se spoléhat na soc. sítě tam se píší blbosti.
Ale je možné si díky internetu najít solidní informace kdekoliv ze světa.
Ekologie je potřebná, zatím jde velmi špatným směrem. Viz naši agrobaroni kteří stále dostávají největší dorace a devastují naši krajinu a my se zabýváme drobnostmi a velké věci se ignorují.
Končím diskuzi, vždy se najdou témata a protitémat, svět se zbláznil a my
jsme součástí toho blázince.
Přetěžování aut je dlouhodobá bolest této země, a nedělá se pořádně nic aby se to vymýtilo, včetně drakonických pokut. Která Čínská tiskárna se u nás prodává? To by mě opravdu zajímalo. No já se musím smát jak to kde kdo svádí na Čínu. Nikdo se ale nezamyslí nad tím kdo tu to zboží prodává a pod jakou značkou. V Číně umí vyrábět špičkové a kvalitní výrobky, ale to by je ti co ty výrobky tady prodávají pod svou značkou a nebo pro účel prodeje nově vytvořenou značkou museli chtít. Ten Čínský výrobce to vyrobí dle specifikací jaké dostane včetně ceny za kus do kterého se musí vejít. Kdyby Čínský výrobce porušil cokoli v zakázce, tak to dovozce odmítne převzít a zaplatit. Kdyby jste tušil kolik světoznámých značek si nechává vše vyrábět v Číně, tak dle hesla od Číňanů nechci nic. Tak to si pak nic nekoupíte. Že nejsou náhradní díly? No jak by mohly být, když je dovozce neobjedná. Kupte si nový produkt. Dnes se často neopravuje ani v rámci záruky a vymění se raději celý výrobek. Držet skladem náhradní díly? Jako by jste nevěděl, že peníze jsou vždy až na prvním místě. Tak že svádět to na Čínské výrobce, pokud neprodává pod svou značkou, je hloupé. Kdyby ti výrobci nebyli v Číně tak si ti co to sem dováží najdou jiné, třeba ve Vietnamu, atd.
Hewit Packard, američané přesunuli před časem výrobu do Číny a nejen to na čas tam přesunuli i kompletní vedení firmy. A děje se to tak po mnoho let, již po válce se v Číně vyráběla plnicí pera a následně kuličková pera od americké firmy. Americké konzervy Luncheon meat vyrábí Čína dodnes. Původně tato konzerva byla určena pro americké vojáky.
I náš výrobce minimotocyklů pohořel když tyto minimotocykly zkopírovali
dokonce i s mírně ojetými pneumatikami. Ale ty americké výrobky američané do číny dodali legálně. Asi jste moc nepátral co všechno Číňané od USA dostali, co okopírovali. I dnes vyráběné Čínské elektromobily které jsou exportuschopné mají nejkvalitnější čipy nakoupené v různých zemí včetně
Tchajwanu ale i od jiných firem. Čína je ve výrobě čipů až sedmá na světě.
Ano peníze jsou opravdu v obchodě na prvním místě. Jenom jeden problém tady lidé ještě nepochopili. Vzhledem k neustále opakovaným lžím z doby socialismu a následně i později se lidé domnívají že tržní hospodářství znamená "trhni co můžeš". Ale na západ od nás je to trochu jinak, zákony dohlížejí na byznys a když to firmy přeženou tak mají problémy, minimálně se musí umravnit. A slovo kdyby je jenom kdyby, skutečnost je jiná. Mimochodem, když koupíte něco v Datartu nebo Elektrowordu tak se podívejte, většinou známé evropské značky tam jsou napsané, ale když se podíváte blíž tak je to Made in China. Vyspělý svět zaspal tím že podlehl levné pracovní síle Číny. V současnosti se ale situace mění.
To není jen tak jak to vidíte. Silnice jsou zničeny nejen k vůli nekvalitní směsi ale i díky přetíženým nákladním autům kdy tlak na vozovku je enormní. Výrobci návěsů to podporují tak že umožňují jednu nápravu zvednout, aby dopravce ušetřil na pneumatikách. Tady se musí začít od státu, a obcí, ti musí tlačit na kvalitu provedené práce a na kvalitu použitých materiálů. Pokud ten tlak nebude, tak firmy nejsou nijak zainteresovány něco měnit. Spousta nekvalitního, a obtížně opravitelného zboží sem putuje z toho vašeho západu. Ve Francii se zjistilo se že drtivá většina TV přijímačů je těžko opravitelná, z důvodu, jako třeba byly případy kdy napájecí kaskáda kondenzátorů byla zalita v plastovém rámu to přístroje. Kuchyňské přístroje mají převodová kola z plastu, hřídele nemají kuličková ložiska, ale jen silonová futra. Takové výrobky jen tak tak přežijí záruční dobu. Dokonce se i psalo, že ve firmách byly zřízeny oddělení, pro plánování životnosti výrobků, přeložte si to jako vývoj kurvítek. Automatické pračky, které byly vyrobeny ještě na počátku tohoto tisíciletí šly naprosto běžně opravovat s únosnými náklady. Dnes oprava stojí polovinu ceny nové. Je to celosvětový mor. Proč myslíte že EU a musím podotknout že jí nemám rád, začala pracovat na legislativě, že výrobky prodávané v EU musí být snadno opravitelné, telefony aby zase měli vyměnitelnou baterii tak že jí vymění i naprostý laik. Tedy stav jaký tu už byl, a od kterého bylo upuštěno. I na západě od nás v 80 a počátkem 90 letech byly na západě naprosto běžné opravny prakticky čehokoli, a podívejte se jak je to dnes.
Odpovím krátce, podle Vás je zatížení nákladními auty jen u nás. Úžasné!
Co se týče oprav spotřebičů, je to velký problém, měl jsem tiskárnu která měla zlomený plastový segment 14 dní po záruce. Oprava byla stejně drahá jako když jsem ji kupoval novou. Čínská. U nás. A zase, na západ od nás existují živnostníci kteří opraví cokoliv ze spotřebičů a levně, problém mají tehdy když výrobci(vesměs z komunistické Číny) prostě díly neprodávají. Proto EU která je jedinou možností i když někdy vymýšlí nesmysly upravuje legislativu.
Naši borci všechno svedou na EU i když jsme její součástí a tak spolurozhodujeme, bohužel politika způsobuje že se v EU a nejen od nás objevují lidé kteří by si neuměli opravit vůbec nic, jejich jedinou "výhodou" je že řečněj a lidé na to skáčou.
Příklad: myslíte si že v Itálii kerá je členem EU dělají všechno co si v EU vymyslí. Ne, vůbec o tom nemluví a jedou si po svém.
No v ČR to funguje tak, že se použije levný materiál, nebo méně kvalitní ale levnější technologie. Za léta této praxe už je systém tak vypracovaný, že odhad kdy bude nutná oprava dosáhl obdivuhodné přesnosti. Tento systém vytvořil takové perpetuum mobile zakázek. Firmy si už v tomto modelu i plánují kapacity na vypočtenou dobu oprav. Vyrábět či stavět kvalitně je proti logice dnešního kapitalizmu, Dlouhá životnost čehokoli kapitalizmus zabíjí, ten potřebuje neustálý přísun zakázek, a nebo odbytu výrobků, které pokud možno nelze opravovat, a nebo jsou opravy tak drahé, že se nevyplatí. Až do takových zvráceností se kapitalizmus dopracoval.
Těžko pochopitelný je tento názor. Kapitalizmus je ve Švýcarsku na vysoké úrovni. U nás je všude práce až nad hlavu, takže zakázek by mohlo být na století abychom dohnali vyspělé kapitalistické státy. Jenom další klasický případ: Kanály na našich silnicích jsou většinou propadlé a to nejan stářím, ale šlendriánem, který zůstal z doby socialismu.
Ve Švýcarsku ale i v jiných zemích se vždy leknu když vidím kanál, ale přejedu ho a ani není cítit, prostě je poctivě udělán.
Prostě si občané mnohdy ještě nezvykli že za kapitalizmu se vyplatí pracovat poctivě. To se ale týká i silnic obecně. Po každé zimě se u nás objeví obrovské množství děr na silnici. V zemích(kapitalistických) na západ od nás je jich podstatně měně.
Myslíte že je to kapitalizmem? Pamatuji například na rok 1969, koncem zimy byla silnice u Prahy Kbely) v takovém stavu že si auta musela dávat přednost aby nezničila podvozek.
Převlečení komunisté, dnes manažéři firem ještě stále nepochopili situaci a z občanů dělají blbce. Někdy jsou to i mladí lidé, potomci bolševických potentátů. Prostě návyky se mění pomalu.
Nicméně nepleťte si ideologii z poctivou prací nebo šlendriánem.
Antonín Kudláč senior
Je to jednoduché, Švýcaři aby zbohatli tak peníze ukradli a unás nezbohatneme, protože se peníze rozkradli.
Švýcaři nesporně získali peníze díky penězům z doby druhé světové války a i po ní. Ale to je doba již velmi vzdálená. Po roce 1989 jsem velmi často jezdil do Švýcarska a vidím to jinak. Například dělník přijede autem na stavbu parkoviště. Přesně v 8.00 kdy mu začíná pracovní doba. Již v motérkách. Spustí dusací stroj a pracuje do 10.00. Pak má přestávku, něco sní, napije se a zase pracuje. Ve 12.00 vypne stroj a má povinnou hodinovou přestávku. Po polední přestávce nastartuje stroj a až do konce pracovní doby "dusá". Pak do stroje naleje benzín z kanistru a v montérkách odjede. U nás dělník přijede před sedmou ze základny kde se převlékl, a nastartuje stroj, zřejmě aby všechny vzbudil a bylo vidět že pracuje. po hodině stroj vypne a jde na svačinu. Vrátí se na chvíli a následně jde na oběd. Po obědě zapne stroj aby bylo vidět a slyšet že pracuje. Po hodině stroj vypne, zbylý benzin naleje do svého auta a končí, jde se převléct na základnu a vyfasuje nový benzin.
Jiný příklad: Sledoval jsem dělníky kteří dělali obrubník. Myslel jsem že jsou to zahraniční dělníci. Bylo mi Švýcarem sděleno že ne že je to odborná práce, jsou to Švýcaři s odbornou kvalifikací. Pochopil jsem proč ve Švýcarsku jsou obrubníky pevné bez škvír takže tam nerostou plavely.
A nakonec, ve Švýcarsku se používají nejkvalitnější materiály. Ne proto že jsou bohatí, ale proto že nemusí po málo letech znovu cokoliv opravovat jako se to děje u nás. A tak ušetří i když použijí drahé materiály.
Příklady u nás jsou jasné, nekvalitní práce nekvalitní materiály.
Antonín Kudláč senior
Zkušenost z asistentem kdy auto pípá při připřekročení rychlosti je taková že řidič přestane časem tohoto "buzeranta" prostě vnímat. A zkušenost z varováním před únavou je taky nesmysl, při vyhýbání propadlým kanálům (v Praze na 100m je jich až 10) se vynoří asistent který vás upozorňuje na únavu a doporučuje přestávku, někdy již po několika minutách jízdy. Podle druhu auta například mimo se textu objeví šálek čaje. Při poslední jízdě se mi šálek objevil na 100km jízdy desetkrát, vždy když jsem musel něco objíždět, nebyly to jen kanály. Když se podíváte na navigaci tak vás auto upozorní že nedáváte dostatečný pozor na sledování situace. Zažil jsem něco podobného na autě evropské značky vyrobené v USA již před cca deseti lety. Myslím si že všechni tito asistenti řidiče odlákají od pozornosti, tedy mají opačný efekt. Existují ovšem "asistenti" kteří bezpečnost podporují a i těch není málo, ale čeho je příliš tak to škodí.
Antonín Kudláč senior
Fotky zobrazují dobu a moc mi nevadí i když jsou vesměs ubohé. Horší je že stále mnoho lidí vůbec nechápe že je jiná doba. A tak jim nevadí myšlení fosilních postav
v současné politice kteří ještě nepochopili například to že občané můžou mít různé názory. Různé názory mohou být i v politických stranách, problém ale je když jsou fašistické nebo komunistické. Takové názory jsou nebezpečné, likvidovali velké množství občanů aniž by se pohřešili něčím jiným než právě jinými názory. A odnesli si to i smrtí. A komunisté dokonce popravovali své i angažované lidi.
Antonín Kudláč senior
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Lid Palestiny a Hamás rozhodně není totéž. Spíš to vypadá, že vy schvalujete vraždění civilistů.
Vidíte 1200 obětí Hamásu, ale nechcete vidět téměř 40 000 Netanjahuovi trestní výpravy. Vidíte 250 rukojmí, nevidíte Palestince vězněné Izraelem bez jakéhokoliv právního důvodu, bez obvinění, bez možnosti se obhájit před soudem, bez časového horizontu.
Tenhle konfliktu nezačal loni, trvá několik desetiletí. Nevinné civilisty vraždí obě strany i když nutno podotknout, že počty obětí Izraelské okupace jsou řádově vyšší. Není čistý viník, obě strany mají máslo na hlavě. Jsou ale čisté oběti a to jsou civilisté na obou stranách. Normální člověk odsuzuje vraždění bez ohledu na to jestli je oběť Palestinec, nebo Izraelec, normální člověk neomlouvá jedno vraždění druhým.
1 odpověď
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Základní otázka zní: jak poznáte v Gaze zda je tamější Palestinec člen Hamásu nebo není. Stačí odložit zbraň a jste čistý jako lilie. A za pět minut si zbraň nebo raketu znovu osvojíte a jdete vraždit.
Jesliže jste byl někdy v Izraeli nebo Palestině tak je jasné že Izrael se chová´úplně jinak.
Antonín Kudláč senior