Pokud se to týká cca desítky případů, je jasné, že je chyba někde mezi klávesnicí a židlí. Ostatní to na stejnou školu zadat správně zvládli.
navíc každý, o kom vím, podrobně pročítá i materiály školy, jako třeba podmínky přijetí, učební plány apod., v nějakém momentě si museli všimnout, že ta škola dálkové studium nabízí. Nějak nevěřím tomu, že přihlášení do dipsy je první a jediná interakce rodiče s informacemi o té škole.
SOČ není povínná a hodně gympláků je tak vyřízených ze školy, že nějakou sočku nedává. A pokud ji dává, tak je to zas na úkor školy. Zaměřené semináře? No nevím, mám dítě ve věku 21 let, střední školu mám v živé paměti a fakt si neuvědomuju, že by měli na školách nějaké "semináře". Kdo potřeboval něco víc na přijímačky, typicky doktoři, tak si platil doučko.
A pokud jde o to "za nás" - mně je padesát, tak nevím, které "za nás" myslíte, ale "za nás" to dost lidí nevědělo, tím spíš, že se ohledně střední školy rozhodovali ve 13 letech, a dost lidí taky vědělo, že je na té škole, kde je, úplně blbě, třeba já i můj manžel, ale přihláška jen jedna, přestupy složité, školy narvané, protože Husákovy děti, a tak studenti prostě dochodili školu, kde byli, aby pak zjistili, že přehodit výhybku je už složité, protože "za nás" vysoké školy vybíraly podle střední školy. Já se takhle nedostala na dvě výšky, kam jsem dávala přihlášku - celá přijímačky byly postavené na gymnazisty, a to jsem maturovala s průměrem 1,0 a střední končila s průměrem 1,0.. Tak jsem se zas dostala jen na ten obor, který jsem už od 13 let opravdu dělat nechtěla, ale kam mě rodiče natlačili. Tolik k té "profilaci". Ono je někdy lepší nechat víc dveří otevřených.
Jsem maturitní ročník 2003, už tehdy byly u nás na gymnáziu semináře s rozšiřující výukou podle toho, kam se kdo hodlal hlásit na VŠ, a to od třetího ročníku. SOČ byla naprosto běžná záležitost, většinou v každé třídě od druháku výš se někdo našel (my jsme třeba dělali v týmu dvě na vyšším gymnáziu). Co teď procházíme školy s dětmi, semináře/volitelné předměty (což je totéž) od 3. ročníku jsou naprosto běžné na gymnáziích a i na některých dalších SŠ.
Když se nahodile podívám po seminářích na gymnáziích různě po ČR: Kutná Hora - ano, Č. Budějovice - ano, Litoměřice - ano, Strážnice - ano, Ostrava-Zábřeh - ano, Plzeň - ano... zdá se, že to není něco, co si jen vymýšlím.
Oni na to ale mají, jen potřebují jiný přístup.
Každý skutečně nemá na všechno. Jistěže jim jiný přístup prospěje, ale dítě s dejme tomu se silným zrakovým postižením nejspíš nepůjde dělat architekta; dítě s intelektem pod 80 (které by mělo ZŠ, byť s problémy, zvládnout) asi nebude prosperovat na gymnáziu, atd. Snad je dobré si nelhat a znát své limity.
To jsou kecy - podíval se na to a nedal ani číslici! Proč? Bolel ho zub, bříško??? Individualita, tisíce výmluv.
A proč ne? Je to 12leté dítě ve stresu. Vzhledem k tomu, že i u deváťáků byly děti, co před zkouškami a v té hodinové pauze brečely a zvracely, to není nic překvapivého.
Že jedničky na různých školách znamenají různé věci, to nerozporuji. Stejně jako pětky nebo trojky. Kolikrát mívají horší známky nadané děti, se kterými školy neumí pracovat.
Přijímačky i maturity musí mít stejné parametry. A je správné výsledky škol uvádět. To by dopadlo jako na základkách se samými jedničkami. Před lety jsem dostal k nahlédnutí výsledky přijímaček páťáků na jedno kvalitní víceleté gymnázium. Hlásilo se tam 600 uchazečů, brali 60. Kdo měl od první do páté třídy samé jedničky, měl u svého čísla za to uvedeno 12 bodů navíc. Kolik myslíte, že z posledních 50-ti žáků v pořadí mělo samé jedničky? 24... Jedno takové číslo mělo 12 bodů za samé jedničky a z testu z matematiky 0 bodů. Chtěl bych, aby u těch žáků-čísel byla uváděna i základní škola, kam chodí. Aby se jejich kvalita znala!
pokud má nula bodů, tak taky mohl v průběhu zkoušky odejít. To už víc vypovídá, když měl někdo těch bodů třeba pět, tam je aspoň zřejmé, že něco odevzdal.
je to paradox. 9 let inkluze, inkluze, inkluze... a pak by MŠMT povolilo nástroj, kterým je zajištěna maximální exkluzivita některých škol. Jestli to projde, tak je jasné, že levá neví, co dělá pravá.
já nevím, jestli dobře chápete, že základní škola má zajistit základní vzdělání, tj. ideálně všem. Kdežto na vyšším stupni už se profesně profilujete a není důvod, aby tam byli ti, co na to nemají.
Podpory asi nejsou to správné řešení.Vite já chápu že každý strůjcem svého štěstí,ale zavírat oči před tím, že takových lidí je stále víc by jsme neměli.Asi je něco špatně.Zivotni úroveň by se měla posuzovat i podle takovýchto občanů.
jak stále víc? Kdy naposledy porodila bezdomovkyně na autobusové zastávce?
Nemusíte vzdychat, to je vážně míněný dotaz.
Kdyby za státní peníze vystudoval doktor a potom zdrhnul, všichni se můžou zbláznit, tadyhle vystuduje kulturoložka (což je samozřejmě velmi praktický obor) až k doktorátu a pak to nikdy nedělá... a nesmíme se nad tím ani pozastavit?
(Mimochodem se po "odborné stránce" intenzivně věnovala českým pohádkám, nějak to nejde na její tvorbě poznat.)
Milý pane Rudolfe Šidlo , jste genius. Už jenom podle ukázky jste zjistil, že to bude pěkná blbost. Jinak prosím Vás, snad také máte nějakého otce a nikdo Vám to nepředhazuje a možná máte i tetu. Copak za to můžete ?? A co se týká vdavek, tak pokud se dobře pamatuju, tak pan Plekanec si ji našel sám ... a že se rozvedl ? Není první ani poslední, to se bohužel stává i dalším lidem, jenom na ně není tak vidět. No a teď to poslední. Není dobrá herečka ? Prosím Vás , kdy jste ji viděl naposledy v divadle ? Odpovím si sama. Nikdy. Protože pak byste takový nesmysl nemohl napsat. A zpěvačka ? To nebudu hodnotit, protože nemusím ani .... ano, toho ! A poslední poznámka. Lucie Vondráčková má titul z vysoké školy , je velmi vzdělaná ( nebyla to soukromá vysoká škola , nemusíte mít obavy že to má zaplacené) , umí několik světových jazyků, tak bych Vás moc prosila, abyste si dávala pozor na to co píšete a nedělal ze sebe ...to si dosaďte sám, talent na to máte . Hezký den pana Rudolfe Šidlo .
Proč se takto vzdělaný člověk nevěnuje svému oboru?
V té hrozné dřívější době se toto nikdy nestalo.Tak mě napadá,jak je to možné?
mohla získat podporu a pomoc, od státu, od nezisk. organizací, zjevně se sama rozhodla nikam nejít.
Tohle zveličování jednoho incidentu je, jako by někdo jiný řekl, že za minulého režimu by do ní ještě na zastávce najela Hepnarová náklaďákem.
Do systému by měli pustit porodní asistentky (ty jsou plně kvalifikované starat se o nízkorizikové novorozence, opravdu není důvod, aby měření, vážení a poradenství s kojením apod. dělal lékař, zbytečné mrhání jeho časem) a taky zavést zpět rodinné lékaře. Pokud rodina padne s nějakou nemocí, na kterou potřebují všichni stejné léky, tak kolikrát musí i ke 3 lékařům (když mají jednoho děti, jiného otec, jiného matka) a zbytečně se na stejnou nemoc vytěžuje 3x víc času.
Mi přijde, že Češi jsou experti na to, že když jim někdo něco nenařídí povinně, tak vůbec nejsou s to pochopit, že to (v mezích zákona) mohou udělat i dobrovolně, bez vodění za ručičku.
Pokud se učitelé ve škole shodnou s vedením, klidně "osnovy" mít můžou, RVP jen dává volnost těm školám, co je nepotřebují.
Ale ne, my musíme uškodit všem, abychom mohli dělat to, co už stejně dělat můžeme (další příklad je zkracování rodičáků, při kterých se pracovat může, ale bez ztížení života těm, co se chtějí raději starat o dítě, to prostě není vono).
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
Problém vidím v tom, že v téhle věci vystupují za ženy výhradně ty, které vlastně nezastupují průměrnou českou ženu.
Pokud je někdo prodavačka nebo dělnice, tak nemá kam stoupat a práce na vlastní značce nebo profil na LinkedIn ji asi nijak nevytrhne. Třeba jim dává smysl obětovat nižší plat za kvalitní péči o vlastní dítě v době, kdy to potřebuje nejvíc.
(Navíc i ty, co "pracují na své značce" dělají nějaké prapodivné profese pro sobě podobné, což teda dost připomíná pyramidové schéma - a to, jak známo, stojí na tom, že tam musíte pořád tahat další lidi... ale nakonec stejně spadne.)