Tohle předpověděl jeden článek před rokem, že extrémní ceny a nestabilita vyžene energeticky náročný průmysl z EU takže klesne poptávka a plyn pofrci s cenou dolů ale nikoliv kvůli pokroku a úsporám, ale protože se prostě výroba zhroutí v EU a půjde jinam. Těch pár desítek tisíc nezaměstnaných nic asi zatím neznamená.
Když už je všechno online tak by bylo fajn kdyby se ta nabíječka i na to konkrétní časové okno rezervovala pro daný vůz a holt když by po vzajemne komunikaci během cesty bylo jasné že tam to auto nedorazí tak by se to prerezervovalo automaticky jinam po trase. Bralo by to v potaz i funkčnost nabíječky. Takže když by se na jeden den rozhodlo vyrazit více baterkacu tak holt některé co by si rezervovali cestu později by museli jet delší tudíž dražší trasou kvůli obsazenosti ale alespoň by to věděli dopředu
No nevím, to by mě asi zruinovalo. Enyaqa mi nabízeli při požadavku na roční proběh 40 tis. Za 35 tis na 2 roky takže jsem vzal obyčejného kombika od Kia za 12tis na 2 roky. Zamestnavatel mi platí 5,2/km plus 2,5km na palivo takže při měsíčním probehu 3000km mi to auto defacto vydělává. To mi s Enyaqem nevychazelo.
Na ježdění po okolí které potřebuji jen čas od času me vyjde levněji taxi, a na dlouhé cesty si něco půjčit i kdyby to bylo elektro a vyjde me to výrazně laciněji než takovou věc vlastnit. U spalovaku bylo jeho vlastnictví diskutabilní při cenách nad 250tis, elektro je zcela mimo mísu a je to spíše záležitost sociálního statusu. Pohybují se ve FVE businessu a zatím každý vlastník FVE+BEV ( kde tato kombinace dává smysl) které jsem mel tu cest poznat jsou až na vzácné výjimky naprosti kreteni kterým přeji hodně “zdaru” . Už teď se z nich někteří nestačí divit:)
Ekojehovista nikdy nepochopí že lidstvem odpálené změny klimatu (s tím teď nemyslím jen nějaké vypouštění CO2 ale hlavně celkovou devastaci biosfery) nelze žádnými ekoodpustky zastavit. I kdyby teď lidstvo zmizelo, zvyšování teplot to nezastaví, zvyšování hladin oceánu také ne, extrémnim projevům počasí už vůbec. Je na čase se začít Připravovat na následky pustoseni a zde zvítězí jen ty nejsilnější ekonomiky a to evropská nebude, tady už ekojehoviste zadusili či se dalo
Je fakt, ze co jsou streamovaci služby a bez reklam, tak už se v podstatě na pozemní vysílání nedivam. V ložnici mám projektor, v obýváku monitor (schválně jsem nekoupil nic s tunerem kvůli koncesionarskym poplatkum), platím si několik streamovacich platforem. Z veřejnoprávních médií platím jen rozhlas, toho si i vážím
Nejde jen o automobilky. Podniky které jen montují výrobky s vysokou přidanou hodnotou z komponent vyrobených jinde, dojíždějí na svoji absolutní závislost na levných dovozech.Kdo nemá za sebou čínský nebo americký kapitál, má často zavřené dveře k levným vstupům.Utok na nezávislost Evropského průmyslu už začal. A k této závislosti nejvíce napomohla naprostá nekompetentnost zelených politiku a aktivistů a jiných ekojehovistu
Nejvíce se nasmeju až bude lithium úplně out a všude ho budou desítky až vyšší stovky miliony tun a nikdo ho nebude chtít, přitom je lithium toxické a to tak že navždy. Proti tomu je použité palivo do JE vlastně legrace protože je ho o několik řádu méně a v daleké budoucnosti (několik desítek tisíc let) přestane být nebezpečné. Lithium je ze své podstaty toxické a Norum strouham mrkvicku
Nevím jestli plácá Topolánek nebo ten zelený svazak v článku, ale je fakt že čistě evropští výrobci kteří v minulých dekádách vsadili na to že tu špinavou a regulacemi svázanou výrobu přestěhují mimo EU a budou si tu jen čistě montovat z dovezených komponent a nemají za sebou kapitál USA či Číny, tak vesměs frčí k zemi. A je jedno jestli dělají chladící stroje, fotovoltaické střídače, auta nebo bílou techniku. Pro evropské firmy není na globálním trhu dostatek levných komponent, surovin a energie, takže do 10 let tyto firmy postupně zkapou. USA a Čína mají přístup k čemu potřebují a prostě zpovykanou a ideologiemi svázanou EU přejedou . A vítězem nadcházejících globálních změn klimatu bude nikoliv ten nejzelenější ekojehovista ale ekonomický nejsilnější kapitalista.
Já soukromě autem moc toho nenajezdim a levněji mě vyjde taxi nebo Bolt. Ale pracovně, bych se nechtěl zbavit flexibility spalovaku. Bez ní bych musel nechat ve štychu ty tisíce zákazníků pro které dělám servis FVE střídačů, po celé České a Slovenské republice. Šel bych dělat něco, kde bych nemusel jezdit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na Slovensku když mate větší instalaci jak 10 kWp tak platíte z každé vyrobené kWh daň i kdyby jste to všechno spotřebovali jen pro sebe a do veřejné site nesla ani kWh. Chtějí i extra elektromer jimi plombovany