Že nic nevydrží věčně platí i u spalováků. A vzhledem ke komplikovanosti a množství pohyblivých částí spalovacího motoru je i větší pravděpodobnost, že se něco porouchá. Nenáročnost EV na servis je jejich velkým plusem.
Nemáte pravdu, časy Nissanu Leaf jsou pryč , dnešní EV jsou velmi, velmi komplikované stroje. Mel jsem problémy s e-Rifterem. Občas se nechtěl nabijet , sice to byla SW závada plus problem s několika moduly , auto bylo v servisu 2 měsíce . Čekalo se až specialista bude mít čas . A to mi řekli ze mám kliku ze auto nemělo havárii. Jakmile je podezření ze nějakým způsobem bylo zasazeno cokoliv co souvisí s trakcí , pojišťovna auto odepisuje . Proto je havarijní pojištění na elektrickou dodávku přesně 2x dražší než na spalovací . A bude hůře , stará generace automechaniku s tím nechce nic mít a odcházejí do nezávislých servisu se dal hrabat ve spalovacích a mladí neprichazeji, nechtějí řešit auta. EV začínají být kvůli své komplikovanosti jak auta na jedno použití . Spíše seženete někoho kdo opraví potkanej osmiválec z BMW než specialistu co na úrovni dá dokupy haprujici jednotky v BEV. Specialistu chybí všude a diky přicházejícím slabším populačním ročníkům spolu s nechutí mladých dělat technické obory spolu s pronikáním složitých řešení do všech aspektů našich životu , se blíží náraz do zdi
No a to jsem psal, hned od začátku.
Žádný zájemce o FVE toho moc neví a ty firmy rychlokvašky v rokách 2009, 2010, 2013, 2022 a 2023, už skončili a nechali zase zákazníky na pospas asi dodavatelům jako vy.
Proto máte tak špatné zkušenosti, já tedy léta NE.
O legislativě k FVE se tu bavíme víc jak 15 let a vše co ČEZ připravil a udělal a co vláda, ERU schválilo, bylo vždy proti zákazníkům a spotřebitelům v tomto státě.
Mně to přijde, že čez hraje vše na "já, já, já jen já chci vyrábět elektřinu", poslední dobou ale vidím, že "šmejdi od vysavačů a hrnců", se přestěhovali do vedoucích pozic v ČEZu.
Největší pohroma energetiky u nás začala, když byl ředitel Martin Roman a doposud neskončila.
Co by se mělo nejdřív udělat je fyzické, finanční a faktické oddělení výroby (elektráren) ČEZ od distribuce, (tedy drátů, vedení a traf) ono to na oko je ČEZ Distribuce, kde stát má 100% ale nefunguje to tak! To dokud nebude, nebude nikdy u nás energetika fungovat dobře !
Ani kdyby jsme měli OZE pokrytou celou zem a zastavěné atomky a smart atomky v každé vsi a obci.
Jinak ČEZ je druhé zdanění občanů v této zemi a přitom pobíral a pobírá nejvíc dotací ze všech firem v ČR.
Podobnými problémy prochází i trhy kde žádný ČEZ není a mikrozdroje měly zelenou, kolegové z DE, Beneluxu, Polska, UK zažívají ještě horší situace. V UK v podstatě zákazník pokud má problem tak diky tomu ze si vyhnali vychodoevropany tak mají velmi málo technického personálu a jsou bez šance. To same se děje i v Polsku. Tam mají přes milion mikroinstalaci . Tam tato zivelnost instalací způsobila že v létě mate v siti zcela běžně 250-252V a jsou malinký krůček od kolapsu. V našem regionu tohle je občas někde v jižních Čechách , jižní Moravě a pak na východě Slovenska.
A ještě jedna poznámka, já zastupují výrobce stridacu který ještě jede docela konzervativně, stridace jsou robustní , ale dražší, takže zaujímají cca 10 procent trhu tady a 20 na Slovensku. A opravdu není vinou výrobce ze se jeho produktu chytne vykuk který s nim někde něco spáchá . To je jakobyste si stěžoval výrobci betonu ze diky němu jsou blbě udělané silnice. Výrobce stridace nemůže mít zodpovědnost za celý system FVE včetně instalace. Neovlivníme kdo to kupuje a co s tím děla a poznámku v manuálu ze montáž musí provádět k tomu zpusobilá osoba si často každý kdo to čte vysvětlí po svém . Ale rada těch dobrodruhů nic nečte , jen to tam prdne a spáchá
Tak jistě, ale jaká byla cena tehdy a dnes.
Když máte desetitisíce ve správě, tak by jste tu výměnu po 2-4 letech nestíhal ani s partou 100 lidí.
Asi jste od ČEZu a ti brali na montáže každého, kdo uměl držet šroubovák, já i teď vidím jak to namontovali. Firma třeba existuje 20 - 30 let ale neřeknou, že FVE dělají 2-3 měsíce a podle toho to taky vypadá, zkušenosti žádné.
Každopádně každá FVE s baterií na domě je dobrá.
Atomka nemá pro ČR smysl a význam.
Já zastupují přímo výrobce a nemám s montážníky co dělat , já řeším když už je nadělení hotovo. Ale jsem v kontaktu i s jinými kolegy kteří řeší i jiné výrobce než já a všichni jsme už zjistili že cesta atomizovane energetiky v současné podobě je slepá ulička . Není na to dostatek zkušených lidských odborných sil a nikdy nebude, bude jen hůře. Jen v takto velkém měřítku si to člověk uvědomí . Hrdý majitel par kWp ví úplné ouno. 10kWp s 10kW stridacem a 10kWh baterii není instalace Bojleru nebo lavičky. Vyžaduje to znalosti a zkušenosti a to proste žádný kurz nenahradí. Vidim to každý den. Interakce s reálnou domovní instalaci která je v různém stavu způsobuje ze řada instalaci nefunguje správně. Jedinou výjimkou jsou mikrosystemy bez akumulace s par panely a mikrostřídači ( balkonove sety do 800W) které se zapojují přímo do zásuvky . To je dokonale plug and play. A je s tím minimum problémů. Ale to se netýká ČR , tady na to legislativa vůbec není připravena
Tak záleží jak to kdo naprojektuje. Když ve vidině velkých zisků naprojektuje fotovoltaiku levně tak, že střídač a baterky jedou většinu doby na maximálních parametrech, vedení kabelů, prostupy střechou a stavbou se dělají levně a špatně, tak logicky ty opravy už po pár letech jsou nutné.
Lidé svými penezenkami rozhodli ze chtějí levný čínský trus v plechové pixle. Většinu domácích instalaci tvoří pravé tohle. Těch par seriózních výrobců co nešetří na chladicích , filtrech , výkonových polovodičích to nevytrhne. Navíc většinu bateriových systému tvoří vysokonapěťové sériové systémy a ty jsou problémem už z principu
Tak to jste pobavil vy mně. Já mám FVE 18 let a stále původní měnič a i panely.
Servis za tu dobu téměř nulový. To, že vznikly stovky firem co tomu nerozuměly a dělaly to není vina technologie. Teď už ty firmy dělají něco jiného nebo zkrachovaly viz Malina a další.
Já si za tu dobu dodělal baterie a tak by to měl mít každý, kdo dnes chce FVE, místo toho se zase staví velké FVE bez baterií !
Přesně , staré SMA s litou skříni nebo Froniusy, Kaco, Power One, Tahle doba se už nikdy nevrátí . Tam kde SMA sitak 20kW vážil 60kg protože chladiče a 50hz filtr (obří tlumivka a kondenzátory) má dnes Číňan krabičku co váží stěží 20kg ale spíše méně . Váš stridac je něco jako staré auto z přelomu milénia ale taková se dnes nevyrabeji . Lidé chtějí více za mnohem méně a svými penezenkami rozhodli ze to bude trus v plechové pixle. Vašeho typu instalace tvoří jen promile. Poslední 2 roky se nasvihalo statisíce čínských hybridu se sériovými vysokonapetovimi bateriemi což je již z principu problem. Obrovské PV panely kde použité sklo způsobuje ze panel je mnohem choulostivejsi na mechanické namáhání způsobí ze to nedají a po par sezonách půjdou z domu. Mám ve správě desetisice systému a začínám to vidět .
Zdravím . Co nám zústalo . Od 89 roku se prodalo vše co mnělo cenu , včetně bankovnich domu . Včil už neni co prodat , tak nakoupili asponˇ plynové potrubi i s obrovskym dluhem za desítky miliard a k tomu ještě krachující benzínky také s obrovským dluhem To je hospodárka . Někdo na tom vyděla , ale naše pokladna to nebude .
Proti velké bolševické krádeži , to jsou drobné . A stát nikdy nebyl dobrý hospodář a nezměnil to ani velkopodnikatel v čele který je zvyklý žít z eráru
Není problem to auto, ale servis. Časy Nissanu Leaf první generace jsou pryč . Moderní BEV jsou velmi složité stroje. O co méně mechanických části o to více elektroniky, procesoru, softwaru a podobně , ale zároveň lidi schopných se v tom rozumné vyznat je méně a méně takže hrozí ze auto za mega bude potupně dáno do šmelcu jen kvůli tomu že nepůjde v rozumném case a penězích opravit. Často stačí nijak zle vypadající poškození , ale oprava je na dlouho a za velmi draho. Staří automechanici na to nesahnou, preskolovat se nebudou. A mladých je málo a opravovat auta nebudou. Cele se to odebrali špatným směrem .
Tak v Kalifornii už přišly na to, že by se měly instalovat baterii k FVE a VTE.
Za jak dlouho na to přijdou u nás, zatím se ČEZu podařilo velkobaterie zbrzdit.
Tak snad to dobře dopadne a místo drahé atomky budeme víc investovat do baterií. Nejlépe u každého domu, čtvrti a města. Nakonec ani ty silné dráty nebudou potřeba jak plánuje ČEZ.
Hahaha. To jste mě pobavil. Živí mě servis FVE střídačů a jejich bateriových systémů . Dokud je to nové , tak fajn. Ale už tak po 2-4 letech provozu má značná část zákazníků problem ze původní instalační firma neexistuje a já jako technicky zástupce výrobce jim sice mohu poslat náhradní zařízení ale nejsou ručičky co by to odborně zdatně vyměnili a i když má zákazník záruku na zařízení tak to nic neříká o tom kolik zaplatí za tu vlastní výměnu . A že jich je. Decentralizace čehokoliv co je závisle na technologiích a odborné montáži , servisu a údržbě při neustálém snižování stavu odborných sil nevede k ničemu dobrému . Teda k něčemu jo, na stará kolena jsem se dočkal příjmů na které nedosáhnou často ani ti nejlepší pracovníci IT. Mel bych poděkovat všem naivním lidem včetně Vás 🙂 Tak tedy alespoň Vám děkuji za to neustále protlačování pokroku ve jménu světlých zítřků a očekávaných zisků ( které často nepřijdou )
Demokrati jen rozkradli a rozprodali republiku , nepostavili nic , takže ve výstavbě oproti komoušum jsou nicky .
Komousi začali své panování velkou krádeži a pak soustavným ozebracovanim širokých mas lidi - viz. měnová reforma v 50 letech. Politické vraždy take musíte vzít v úvahu . Komunisti doslova darovali uran Sovětskému svazu z Jáchymova v ceně mnoho desítek miliard dolaru . Takže bych řekl ze opravdu porevoluční garnitury v tom rozkrádání a vražděni nesahaji ani po kotníky
Lidé vypínají blbosti nařízené z Brusele. Stop/Start, asistenta hlídání v pruzích, a jiné šmakulády. Ty má i30 pořešené hezky klasickým čudlíkem. Za to palec nahoru. Ale tam zmiňují infotainment s navigací, parkovací senzory, zadní parkovací kameru, nebo LED reflektory. To jsou věci užitečné nebo minimálně příjemné.
A hlavně, se dá jezdit s vypnutým displejem a přesto lze nastavovat klimatizací. A ještě to má klasickou ruční parkovací brzdu . Za me dobrý
To snížení výkonů u Hyundaie i Kia je fakt na nic... Mám 1.5tgdi 118kw a za dva roky se budu poohlížet po nové. No ale výkon o 15kw snížený už bude rapidně znát a tak nevím, do čeho dále jít. Už teď 118kw bylo +- srovnatelných se 110kw od koncernu.
Mě přijde ta 118 kW mnohem zivejsi než 110 v oktávové , ale jen v režimu Sport kdy se asi změní časování ventilu a automat drží motor pěkně v otáčkách
Počkejme na vyšetřování , Ale tohle se Ficovi hodí . Napadl mě tento film Odkaz 1
Páni, milion za naprosto tuctové a konfekční auto?
Škodovce se nedá upřít jedna věc, co se týká cenové politiky, tak má tedy odvahu.
A jeji zákazníci vlastně také, když to za ty šílené ceny kupují 😁
To jsou auta na operak, obyčejní lidé od Škody kupuji max tu Fabii. Obyčejní lidé to pak kupuji jako ojeté a tam jsou Oktavky jedním z nejprodávanějších aut
Tak jako v každé jiné dizkuzi u článku s recenzí běžného koncernového auta klasického střihu, se i zde zeptám VW-haterů, co tedy jiného v tomto konkrétním segmentu by doporučili jako alternativu. Prozatím nepřišel nikdo s ničím kloudným. Nakonec se ukazuje, že skupina aut Golf-Ovce-Passat-Superb vlastně není úplně špatná...
Před více jak rokem jsem byl v situaci kdy jsem nutně potřeboval kombika s automatem ( byl jsem o berlich) na operak probeh 40tis ročně. VW Golf Variant, 859tis, 6 měsíců dodání , Octavia IV 790 tis, 18 měsíců dodání , Corola 839 tis, 2 měsíce dodání , Kia Ceed SW 1.5 150koni , 500 tis, skladovka, Enyaq 80 1,3milionu, skladovka. Co asi nakonec zvítězilo
Do náklaďáků a zároveň i do dálničních aut. Tedy aut pro různé ty obchoďáky, servisáky, atd. Tedy přesně cílová skupina auta typu naftová Ovce...
To pán nepochopí , nebo to je fanatik nebo kafickovy selfickovy frikulin . Ti nemají pochopení pro lidi co jezdí dalky, na čas a často musí být velmi flexibilní a nedej bože když i dělají rukama a potřebuji auto naložit a frčet
Mohu se zeptat jak často ovládáte a nastavujete automatickou klimatizaci? Já jí nastavím na jaře na 22 stupňů a další případné korekce jsou až na podzim třeba při stojícím autě 🙂 od toho je to automatická klimatizace, aby se nastavila sama 🙂
Já třeba velmi často , když je zima, stále měním intenzitu a zónu kam to má foukat. Hlavně ne studené přímo na mě a to je u ovce IV tragické. Do trojkove ovce jsem se vracel skoro s brekem od dojetí jak skvěle a ergonomicky udělané to auto je.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Kdyby jste viděl co já vyučenej zedník spáchal s koupenou čínskou fv elektrárnou tak by jste mě zabil nuž 3 roky to funguje honim na to 2 mrazáky a když svítí tak i bojler
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To je irelevantní , 90% všech mikrozdroju které jsou v ČR připojeny k veřejné siti tvoří 10kW hybridy s vysokonapetovym sériovým bateriovým zdrojem , a většinou to spáchaly firmy které tu jsou chvíli . Výkony na DC části už dokáží na špatných DC spojích udělat el. Oblouk který je schopen na hořlavém podkladu udělat požár . Sériová baterie potřebuje čas od času vybalancovat bloky jinak začne být k ničemu a to většina uživatelů nesvede, bude platit někoho kdo to pro ně udělá. A protože techniku je čím dal méně , bude to dražší a dražší .