Pravdoláskař, havlista, kavárna.
Peter Dillon objevil u jednoho z domorodců nikoli korálky, ale rukojeť meče, který jako zkušený obchodník a dobrodruh dokázal ihned rozeznat jako francouzský. Dobře věděl, že žádné jiné francouzské lodi kromě Lapérousových se v této oblasti už dlouho nevyskytly a že meč tedy s vysokou pravděpodobností pochází právě z nich. Zjistil rychle, že obě lodě se potopily u ostrova Vanikoro, kam se mu podařilo dostat a od domorodců získat řadu předmětů. Před několika lety ve Francii vyšel celý lodní deník Lapérousovy výpravy včetně lodního deníku kapitána Dillona, je to nesmírně zajímavé čtení. Jinak by nemělo zapadnout, že smyslem výpravy nebylo handlovat s domorodci, ani dobývat nová území či obchodní příležitosti, ale shromažďovat vědecké poznatky. A díky tomu, že je Lapérouse průběžně odesílal do Francie, většina se jich dochovala. O výpravě nepochybně četli přinejmenším všichni čtenáři verneovek, neboť Verne představuje fiktivní scénář definitivního konce výpravy v jedné kapitole 20.000 mil pod mořem.
Jako řidič T-72 vám mohu říci jen tolik a to že řídit musíte umět a je fuk v čem sedíte. Je totiž mnoho povolaných, ale málo vyvolených.
A umět řídit znamená i umět předvídat, přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky, ale hlavně dobře znát to co řídím a vědět jak se to chová v každé situaci. Sám jsem na vlastní oči viděl tank v příkopu za zatáčkou, kterou jsem já jako vedoucí vozidlo kolony i spousta mích kamarádů projeli v pohodě a i přesto to jeden z nás nezvládl. A vzhledem k faktu že řidič měl toto vozidlo jen vypůjčené, tak asi neměl dost zkušeností když to skončilo jak to skončilo a nebo přecenil svoje schopnosti.
Už základní technický cit mi říká, že řídit něco takového na zmrzlém kluzkém terénu je opravdu nebezpečné.
ano když neumíte číst tak pro Vás extra znovu k věci... pane Rak, při pohledu na Váš profil s 18 000 komentáři, se není čemu divit...vy raději komentujete než abyste se zamyslel... doporučuji začít od té věty.... u které jste skončil výše..... nebo si proboha raději najděte normální práci!!!
Od anonymního trolla s neexistujícím jménem a pár skrytými příspěvky to nemá žádnou relevanci bez ohledu na počet vykřičníků.
Přenos z inaugurace sleduji od počátku, protože je to zlom ve směřování nejen USA. Sledovala jsem naživo i Trumpovu debatu s Bidenem a Harrisovou. Už jsem napsala jinde:
"Trumpovo vítězství ve volbách a dnešní inaugurace je jeden z nejdůležitějších okamžiků poslední doby. Vím, že Trump mluví k Američanům, ale přála bych si, aby se závan toho, v co apeluje, dostalo až do EU a k nám. Návrat zdravého rozumu, konec nesmyslné genderové ideologie i zeleného blbnutí bez ohledu na realitu, aktivní práce pro vlastní zemi. Pro vlastí zemi by měl, jako pro první v řadě, pracovat každý prezident a premiér. Když Trump kritizoval minulou vládu za laxní přístup k řešení následků obrovských požárů a hurikánu, připomnělo mi to totéž v podání naší vlády směrem k loňským povodním. Závidím razantní přístup k řešení nelegální imigrace. Všechno se nepodaří, ale posun jistě bude. Totéž vyvádění peněz. Od nás odtékají každý rok stovky miliard vyprodukovaných u nás do ciziny.
Asi Trumpovi prospělo, že inaugurace proběhla v komorním prostředí, takže byl projev kultivovanější než ve velkém prostoru. Budu ráda, pokud se mu podaří splnit slib o ukončení války na Ukrajině, kde už je mrtvých na obou stranách až moc.
Četl jsem to až k tomu návratu zdravého rozumu.
“ Jdeme po stopách víkendovém tragické nehody…” Člověk by čekal nějakou investigativu, kdy jste se byli podívat na místě neštěstí, prošli si terén, promluvili s někým, kdo má s takovým vozidlem zkušenost, přidali něco technických specifikací - a ono je to zatím jenom nepodložené pindání od stolu nad jednou fotografií a jedním velkým neštěstím. To i v těchto diskuzích, kde obvykle každý jezdil se vším a všude, ať už je to pravda nebo ne, se člověk dozví víc.
ale je vždyť to o Evropě píše sama paní redaktorka která si prošla Evropské archivy a opravdu ani Čína a Indie nemají delší
Čína a Indie jistě ne, nicméně srovnatelně dlouhé řady (začátek 19.stol) mají i v USA. Každopádně v Evropě je nejdelší řada z Berlína (kontinuálně od roku 1701), několik dalších je delších než ta klementinská, což ovšem její význam nijak nesnižuje. V Klementinu je potíž spíš s nestandardními podmínkami měření (tradičně se měří 2m nad zemí, v klementinu se dlouho měřilo 39m nad zemi a v poslední době pak ve výšce 6,5m. Také se za ta léta vystřídaly přístroje, používaly se čtyři různé stupnice teploměrů, dlouho se neměřilo ve standardních časech, atd.
já zase nechápu váš názor. Pokud jsem četla knihy a mám alespoň trochu fantazie, tak jsem si danou postavu nějak představovala. V mé hlavě má ta postava nějaký vzhled. Pokud se budu koukat na film, kde tento vzhled bude výrazně narušen (místo muže žena, místo bělocha černoch, místo zrzka blonďák), bude se mi ta představa prostě bít a bude pro mě méně věrohodná, nevcítím se do ní. Pokud vím, tak když se natáčel první Harry Potter, hodně se řešilo, že Harry nemá ve filmu zelené oči. Takový detail a kolik kolem toho bylo humbuku! A dnes se mám smířit s tím, že se změní vzhled postavy totálně od základů a je to v pořádku, protože pokud ceknu, tak jsem vlastně rasista?
Ale vždyť se s tím nemusíte smířit, jen byste měla respektovat tvůrčí svobodu režiséra. Nikdo se nezavděčí všem. A pokud nebudete argumentovat rasisticky, pak není důvod aby vás kdokoli obviňoval z rasismu.
52
Sledujících
0
Sleduje
52
Sledujících
0
Sleduje
Z dnešního pohledu je nebezpečné řídit cokoliv, co bylo vyrobeno před více než 80 lety. A to ani nemusí mrznout.
1 odpověď
Pravdoláskař, havlista, kavárna.
264
Sledujících
9
Sleduje
Pravdoláskař, havlista, kavárna.
264
Sledujících
9
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano. Sám jsem řidič veteránů, tak o tom mám solidní představu. Ovšem v tomhle ocelovém kýblu jsem tedy neseděl.